Gå til innhold

Et par små problemer

Anbefalte innlegg

Hei, hvordan gjør jeg så Windows Live messenger ikke spretter opp ved innlogging? Det holder ikke å fjerne merkingen på "Kjør Windows Live Messenger automatisk når jeg logger på Windows", for det gjelder bare den brukeren man er inne på. Dette skal gjelde for alle brukerene som blir lagt til PCen. Finnes det noen universale innstillinger som gjelder for hele PCen?

Det er ingen nødvendighet at live messenger kjøres ved oppstart, vil bare fjerne at live messenger er fremme på skjermen når man logger på. Har prøvd å finne windows live messenger i ulike program som viser alt som kjøres ved oppstart, men live messenger finnes ikke der.

Så problem nummer 2:

Er det mulig å aktivere så alle brukere av en PC får den samme quick-launchen? Den er deaktivert som standard, men jeg vil ha den aktivert som standard. Har studert gpedit.msc (gruppepolicy) grundig, men finner ikke noe valg for det.

Har også prøvd å legge C:\Documents and Settings\BRUKERNAVN\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch inn i All users og Default user mappa, men det hjalp ikke. Den må aktiveres et sted..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, hvordan gjør jeg så Windows Live messenger ikke spretter opp ved innlogging? Det holder ikke å fjerne merkingen på "Kjør Windows Live Messenger automatisk når jeg logger på Windows", for det gjelder bare den brukeren man er inne på. Dette skal gjelde for alle brukerene som blir lagt til PCen. Finnes det noen universale innstillinger som gjelder for hele PCen?

Det er ingen nødvendighet at live messenger kjøres ved oppstart, vil bare fjerne at live messenger er fremme på skjermen når man logger på. Har prøvd å finne windows live messenger i ulike program som viser alt som kjøres ved oppstart, men live messenger finnes ikke der.

6384638[/snapback]

du må gå innpå kvar av brukane for å fornandre om den skal starte opp.

eg trur ikkje det er noko universal innstillingar.

post-92785-1151316289_thumb.jpg

Endret av King[nor]
Lenke til kommentar

For å hindre at MSN (Live) Messenger starter opp ved oppstart, gjør følgende:

Gå til Start, Kjør (Run) og skriv msconfig. Der har du en Oppstart-fane. Velg bort MsnMsngr (eller noe lignende, for MSN Messenger er detet MsnMsngr, men jeg er ikke sikker på hva det er for Live. Du kjenner det nok igjen).

Trykk deretter på OK, og du blir spurt om å starte maskinen på nytt.

Viktig å huske: IKKE pell på noe annet enn MSN (Live) Messenger! Du kan ødelegge hele oppstarten til Windows med msconfig :)

Lenke til kommentar
For å hindre at MSN (Live) Messenger starter opp ved oppstart, gjør følgende:

Gå til Start, Kjør (Run) og skriv msconfig. Der har du en Oppstart-fane. Velg bort MsnMsngr (eller noe lignende, for MSN Messenger er detet MsnMsngr, men jeg er ikke sikker på hva det er for Live. Du kjenner det nok igjen).

Trykk deretter på OK, og du blir spurt om å starte maskinen på nytt.

Viktig å huske: IKKE pell på noe annet enn MSN (Live) Messenger! Du kan ødelegge hele oppstarten til Windows med msconfig :)

6386902[/snapback]

Messenger LIVE ligger ikke der ser det ut til, den må ha en annen genial måte å starte opp på... Hvordan tro?? Har brukt en del program til å sjekke alle program som kjører ved oppstart, men finner ikke noe som kan være Messenger Live oppstart..

Veldig irriterendes at den må sprette opp ved oppstart :no:

Lenke til kommentar
Du kan prøve med et program som heter Startup inspector

Der finner hvertfall jeg Msn (live) messenger. :)

6411328[/snapback]

Ja jeg finner det på denne PCen her, men ikke på den PCen jeg trenger det på.. Eneste Startup inspector finner der er :

SoundMAXPnP (lyd greier regner jeg med, trengs den egentlig?),

IgfxTray,

HotKeysCmds,

Persistence,

Windows Defender,

DVDLauncher,

ctfmon.exe

Merkelig.. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...