Gå til innhold

Finner ikke ekstern harddisk Western Digital USB2

Anbefalte innlegg

Hallo

Jeg har hatt en ekstern harddisk i noen måneder nå uten problemer. I sted skrudde jeg den av og det dukka opp en melding som det har gjort mange ganger før om at den ikke var klar til å bli skrudd av eller noe sånt (husker ikke helt). Jeg har ignorert dette mange ganger før uten at det har blitt problemer. Når jeg skrur på harddisken skjer det ingenting, PCen finner den ikke i det hele tatt.

Man må også holde inn av/på-knappen lenge for at den skal bli skrudd av. Jeg bruker firewire som oppkobling til PCen. Har kjørt installasjonsCDen en gang til uten at det hjalp noe som helst. Jeg har prøvd å "add new hardware", men det hjalp heller ikke.

Hvordan finner jeg den eksterne harddisken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Somregel når meldingen at den ikke er klar til å bli skrudd av dukker opp, så er det fordi man har mapper eller liknende oppe i explorer på denne disken. Derfor er det greit å lukke alle explorer vinduene slik at du får avslutte på en ordentlig måte, dvs bruke ikonet nede i høyre hjørne til å avslutte.

Først ville jeg restartet maskinen dersom du ikke har gjort dette.

Dersom det ikke funker, ville jeg plugget i den eksterne disken og prøvd å koble den av vha ikonet nede i høyre hjørne(dersom den dukker opp der).

Utover det er HDer generelt sett ganske skjøre saker som man skal være forsiktig med, så at noen har gått bra x-antall ganger før, betyr ikke at det er en god ide.

Lenke til kommentar

Det var ingen vinduer eller programmer fra harddisken som var oppe og kjørte da jeg skrudde av harddisken, men jeg regner med at det var noe minnegreier fra et program som ble lukket noen sekunder i forkant. PCen ble restartet flere ganger, uten at det hjalp.

Jeg fant en løsning: Jeg trakk ut strømkontakta av harddisken mens den stod på, satt den inn igjen og starta den igjen. Vips, så funka det igjen. Merkelig.

Uansett: Takk for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...