Landen Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Noen som har noen klokke programmer? fikk ikke clockgen til og fungere. Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2006 Men da er det veldig lurt å overklokke vet jeg.....Men de fleste klokke programmer har da muligheten for å skru opp volten? Og artiklen om overklokking/bios som er lagt ut på HW er da ikke noe vanskelig å skjønne, brukte den da jeg overklokket for første gang... 6402566[/snapback] Jo! Den er jævla vanskelig! Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 Se her se gutta! Nå har jeg fått det til se Men ser ikke ut som om jeg kan gjøre noe med volten. Kan jeg klokke mye uten å volt"e"? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Kommer an på CPU og stepping egentlig. Selv klarer min P4-2.8 opptil 3.2 GHz uten å øke spenningen. For noen år tilbake kjøpte jeg og en venn samme CPU (P3-700) for å klokke, han kunne gå til 933 MHz uten å øke spenning, jeg måtte øke den. Fordi vi hadde forskjellig stepping. Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 Kommer an på CPU og stepping egentlig. Selv klarer min P4-2.8 opptil 3.2 GHz uten å øke spenningen. For noen år tilbake kjøpte jeg og en venn samme CPU (P3-700) for å klokke, han kunne gå til 933 MHz uten å øke spenning, jeg måtte øke den. Fordi vi hadde forskjellig stepping. 6404403[/snapback] Stepping? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Stepping er en beskrivelse av hvilken grad prosessoren har blitt forbedret fra den originale versjonen. Du kan forsåvidt lese mer om det her. Lenke til kommentar
Øyboer Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Men halloo? Det skal da være totalt unædvendig å skru opp volten etter en "overklokk" :!: på bare 50MHz hihi. Har en p4 prescot på 3.0 GHz, trenger ikke skru opp volten før jeg har klokket over 500MHz+ jeg Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 30. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2006 Systemet mitt henger seg og viser en error melding når jeg klokker fra 3ghz til 3.3ghz.. :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå