stutbokk Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Hallo! Jeg skal snart kjøpe meg en "stor" skjerm som jeg kommer til å bruke til film titting og litt spilling ( bilspill og slikt på storskjerm er sjef! ) Jeg kommer til å bruke Pc'n min til å koble til skjermen for å se film osv, og det samme med spillinga.... Men jeg lurer på, Hva er best og bruke til film og spill når jeg skal kjøre det ut via Pc'n ? Tenker på responstiden osv... og så klart bildekvalitet...Men jeg vet som sagt ikke hva som blir best når jeg kommer til å drive med alt via å sende seignalene til skjermen via dataen Noen som har noe ideer ? Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 LCD er suverent best til PC-bruk pga høy oppløsning. Lenke til kommentar
ersa Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) Til PC-bruk har jeg hørt at LCD er best. Uansett så er de beste skjermene under 40" som oftest LCD. Over 40" er det plasma som regjerer. Prisklasse er greit å oppgi også. Endret 26. juni 2006 av ersa Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Prisklasse ? Vil anbefale LCD hvis du skal bruke den en del som "datamaskin" Da plasma brenner seg fortere enn LCD. Lenke til kommentar
stutbokk Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) Ja oki... Jeg tenkte på prisklassen til max 20 000 jeg da ( siden budsjettet ikke er høyeste i verden for en student gutt ) At den brenner seg ? Ja.. men da skal du vel la den stå en god stund før det sitter igjenn i bildet.... Dersom jeg kun bruker tv'n Til Filmvisning fra data, og litt spilling ( Bilspill osv ) vil den vel ikke brenne seg så fort ? Da er jo bildet i bevegelse hele tiden Ja noen sier lcd her ser jeg.... Tenkte på en muligens 42" jeg da... Og så kjøre signalene inn på Dvi utg tenkte jeg... Jeg var i sverige i dag å så på en LG 42PC1RA Den hadde 1024 * 768 og 10 000: 1 i kontrast... Likte veldig godt bilde kvalitetn på den ,til den prisen. Det vel også litt dyrere med Lcd om du skal ha 42" Endret 27. juni 2006 av stutbokk Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Ville gått for en LCD når det gjelder PC ja, en kamerat kjører sin pc gjennom sin plasma skjerm og det er helt forferdelig.. Lenke til kommentar
stutbokk Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 Det kommer jo helt annpå om han bruker riktig kabler. Jeg har sett vi bruker det på skolen , og der blir det helt dønn klart, Selv i Desktoppen Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Det kommer jo helt annpå om han bruker riktig kabler. Jeg har sett vi bruker det på skolen , og der blir det helt dønn klart, Selv i Desktoppen 6393685[/snapback] Han bruker nok VGA for øyeblikket, men det som sjokket mest er hvor mye flimring det er på skjermen, en STOR fordel med LCD er at de er flimmerfrie.. Pluss plasma lider mye mer av innbrenning enn LCD. Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Ukens tilbud hos komplett har de en 37'' LCD til 9 lapper Den er fra viewsonic.. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Videoseven i alle fall. Lenke til kommentar
stutbokk Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 Det med flimring har litt med vga å gjøre ja... OG tv'n i seg selv... Og en plasma skjerm har nærmest 0 i respns tid.. det har ikke en lcd skjerm Bare så det er sagt. det har også mye å si hva slags skjermkort man kjører det ut i fra. Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Videoseven i alle fall. 6393765[/snapback] Beklager at jeg så feil her ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå