groenlid Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 (endret) Bare lurer på om det finnes noen bedre og mindre måte å skrive denne mysql_spørringen på? $conn = mysql_connect("$server", "$brukernavn", "$passord")or die("KAN IKKE KOBLE SEG TIL DATABASE"); mysql_select_db("$database")or die("KAN IKKE VELGE DATABASE"); $resultat = mysql_query("SELECT * FROM $tabell_brukere WHERE navn='$_COOKIE[bruker]'"); while($rad = mysql_fetch_array($resultat)) { //SJEKKER OM DU HAR FORANDRET EPOST if($_POST['epost'] != $rad['epost']) { mysql_query(sprintf("UPDATE `$tabell_brukere` SET epost = '$_POST[epost]' WHERE navn ='$_COOKIE[bruker]'")) or die(mysql_error()); } //SJEKKER OM DU HAR FORANDRET MOBIL NUMMERET DITT if($_POST['mobil'] != $rad['mobil']) { mysql_query(sprintf("UPDATE `$tabell_brukere` SET mobil = '$_POST[mobil]' WHERE navn ='$_COOKIE[bruker]'")) or die(mysql_error()); } //SJEKKE OM DU HAR FORANDRET SITATET DITT if($_POST['sitat'] != $rad['sitat']) { mysql_query(sprintf("UPDATE `$tabell_brukere` SET `sitat` = '$_POST[sitat]' WHERE navn ='$_COOKIE[bruker]'")) or die(mysql_error()); } //SJEKKER OM DU HAR FORANDRET PRESENTASJONEN DIN if($_POST['presentasjon'] != $rad['presentasjon']) { mysql_query(sprintf("UPDATE `$tabell_brukere` SET presentasjon = '$_POST[presentasjon]' WHERE navn ='$_COOKIE[bruker]'")) or die(mysql_error()); } } Koden ligger i en rediger din profil kode. Får redigert epost og mobil... men ikke sitat eller presentasjon.. I mysql_databasen er disse to sistnevnte text mens de to første er varchar.. Har dette noe å si på mysql_spørringen når du bruker UPDATE?? Endret 25. juni 2006 av groenlid Lenke til kommentar
0lav Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 (endret) Tja.. Jeg leste ikke gjennom alt, men igrunn så trenger du bare en spørring for å oppdatere noe.. Du trenger jo ikke å sjekke om ting er forandret Bare kjør alle feltene i ei spørring.. EDIT: Nei, det har ikke noe å si hvilket type det er når du kjører update .. Mener jeg hvertfall Endret 25. juni 2006 av 0lav Lenke til kommentar
groenlid Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 (endret) Tja.. Jeg leste ikke gjennom alt, men igrunn så trenger du bare en spørring for å oppdatere noe.. Du trenger jo ikke å sjekke om ting er forandret Bare kjør alle feltene i ei spørring.. EDIT: Nei, det har ikke noe å si hvilket type det er når du kjører update .. Mener jeg hvertfall 6383917[/snapback] nei... selvfølgelig trenger jeg ikke det.... måtte bare tenke meg over litt, hehe.. Men har du vært borti det som skjer med sitat og presentasjon? Endret 25. juni 2006 av groenlid Lenke til kommentar
trondes Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 WHERE navn ='$_COOKIE[bruker]' men hvor sikkert er det å bruke noe fra kjeksen for å oppdatere? Lenke til kommentar
0lav Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Det er vell sikkert så lenge har kjører en sjekk lengre opp på den fila hvor han sjekker $_COOKIE["bruker"] og evt. en passord cookie osv opp mot databasen for å se om brukeren er logget inn? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå