Gå til innhold

[Løst] Måte å skrive denne mysql_spørringen på?

Anbefalte innlegg

Bare lurer på om det finnes noen bedre og mindre måte å skrive denne mysql_spørringen på?

$conn = mysql_connect("$server", "$brukernavn", "$passord")or die("KAN IKKE KOBLE SEG TIL DATABASE");
mysql_select_db("$database")or die("KAN IKKE VELGE DATABASE");

$resultat = mysql_query("SELECT * FROM $tabell_brukere WHERE navn='$_COOKIE[bruker]'");
while($rad = mysql_fetch_array($resultat)) {
//SJEKKER OM DU HAR FORANDRET EPOST
if($_POST['epost'] != $rad['epost']) {
 mysql_query(sprintf("UPDATE `$tabell_brukere` SET epost = '$_POST[epost]' WHERE navn ='$_COOKIE[bruker]'")) or die(mysql_error());
 }
//SJEKKER OM DU HAR FORANDRET MOBIL NUMMERET DITT
if($_POST['mobil'] != $rad['mobil']) {
 mysql_query(sprintf("UPDATE `$tabell_brukere` SET mobil = '$_POST[mobil]' WHERE navn ='$_COOKIE[bruker]'")) or die(mysql_error());
 }
//SJEKKE OM DU HAR FORANDRET SITATET DITT
if($_POST['sitat'] != $rad['sitat']) {
 mysql_query(sprintf("UPDATE `$tabell_brukere` SET `sitat` = '$_POST[sitat]' WHERE navn ='$_COOKIE[bruker]'")) or die(mysql_error());
 }
//SJEKKER OM DU HAR FORANDRET PRESENTASJONEN DIN
if($_POST['presentasjon'] != $rad['presentasjon']) {
 mysql_query(sprintf("UPDATE `$tabell_brukere` SET presentasjon = '$_POST[presentasjon]' WHERE navn ='$_COOKIE[bruker]'")) or die(mysql_error());
 }
}

Koden ligger i en rediger din profil kode. Får redigert epost og mobil... men ikke sitat eller presentasjon.. I mysql_databasen er disse to sistnevnte text mens de to første er varchar.. Har dette noe å si på mysql_spørringen når du bruker UPDATE??

Endret av groenlid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja.. Jeg leste ikke gjennom alt, men igrunn så trenger du bare en spørring for å oppdatere noe.. Du trenger jo ikke å sjekke om ting er forandret ;) Bare kjør alle feltene i ei spørring..

EDIT: Nei, det har ikke noe å si hvilket type det er når du kjører update :).. Mener jeg hvertfall :p

Endret av 0lav
Lenke til kommentar
Tja.. Jeg leste ikke gjennom alt, men igrunn så trenger du bare en spørring for å oppdatere noe.. Du trenger jo ikke å sjekke om ting er forandret ;) Bare kjør alle feltene i ei spørring..

EDIT: Nei, det har ikke noe å si hvilket type det er når du kjører update :).. Mener jeg hvertfall :p

6383917[/snapback]

nei... selvfølgelig trenger jeg ikke det.... ;) måtte bare tenke meg over litt, hehe..

Men har du vært borti det som skjer med sitat og presentasjon?

Endret av groenlid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...