Gå til innhold

Dokumentforfalskning - Serifikat

royhansen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dokumentforfalsking kommer på rullebladet tror jeg.

+ han får vel en saftig bot for å kjøre uten førerkort, og for å kjøre med falskt førerkort.

Han vil ikke få ta førerkortet før det har gått en stund etter at han er blitt 18.

Usikker på hvor lenge han må vente.

Håper han får en stoooor bot og laaaang utsettelse.

Tullinger som han fortjener straff :)

Lenke til kommentar

Når det gjelder sperrefrist, så sier Vegtrafikkloven at en som kjører bil uten å ha førerrett og er under minstealderen for førerrett i den klassen, vil få sperrefrist til minst 6 måneder etter han har oppnådd minstealderen (altså 18 år og 6 måneder).

Tror nok de vil benytte seg av en lengre sperrefrist her. Forbrytelsen han har begått er jo også ganske alvorlig, men noe ubetinget fengsel, tror jeg nok ikke det blir.

Edit: skrivefeil

Endret av VarianteAscari
Lenke til kommentar

:hmm:

Når det gjelder sperrefrist, så sier Vegtrafikkloven at en som kjører bil uten å ha førerrett og er under minstealderen for førerrett i den klassen, vil få sperrefrist til minst 6 måneder etter han har oppnådd minstealderen (altså 18 år og 6 måneder).

Tror nok de vil benytte seg av en lengre sperrefrist her. Forbrytelsen han har begått er jo også ganske alvorlig, men noe ubetinget fengsel, tror jeg nok ikke det blir.

Edit: skrivefeil

6384161[/snapback]

Ja.. Er klar over det med sperrefrist. Men det som jeg lurer på er om det er en "vanlig" straff for dokumentforfalskning?

En annen kompis av meg kjørte oxo uten lappen da han var 16, menn han fikk bare 30500kr i bot, ikke sperrefrist men dt var pga formidlene omstendigheter (eieren lånte bort bilen sin +++ )

Alså er det noen som har peiling på hvor stor en slik bot kan bli ? :hmm:

Lenke til kommentar

Vel. Vanligvis hadde jeg vel sagt noe om det å kjøre bil uten lappen, spesielt mtp at han er 16. Der han virkelig dreit på draget derimot, var da han viste falsk leg. Dokumentforfalskning er relativt ille på rullebladet, og kan i teorien ødelegge litt i årene fremover, spesielt om han satser høyt i forsvaret.

Lenke til kommentar

Bøtenivået er FRA kr. 1500,-

Falsk ID rammes av denne paragrafen i straffeloven:

§ 371. Med Bøder eller med Fængsel indtil 6 Maaneder straffes den, som i retsstridig Hensigt udgiver eller paa anden Maade benytter som ægte eller uforvansket en eftergjort eller forvansket skriftlig eller trykt Udtalelse, der fremtræder som umiddelbart hidrørende fra en bestemt Person, eller som medvirker hertil.

Offentlig Paatale finder alene Sted efter fornærmedes Begjæring, eller hvor det findes paakrævet af almene Hensyn

Du har etter å ha blitt domfelt for dette også problemer med en del jobber.

Samt at du ikke kommer inn i USA.

Men det var jo verdt den kule kjøreturen....

Endret av Autofil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...