Gå til innhold

hvorfor i all verden er vi født? denne teksten er bare en h

Anbefalte innlegg

ELJoY Filosoferer:

Han filosoferer ved og skrive en hvorfor tekst! :wink:

jeg vet at enkelte ting i teksten er litt dumt skrevet (og noen ganger prøver jeg til og med være morsom), så derfor så sier jeg:

it was'nt me :wink: og alt er bare underholdning for folk som er litt engasjerte eller rettere sakt tenkt litt på ting som ikke er synelig i verden men som er ren tro.

---------------

Personlig kom jeg til et punkt i livet hvor jeg faktisk begynte å lure på om det fantes noe mer enn den virkelighetsoppfatningen jeg hadde da, som baserte seg på ting som jeg vet og har sett.

---------------

hvorfor?

Hvorfor er?

Hvorfor eksiserer?

hvorfor eksisterer alt?

alt eksisterer men hvorfor eksisterer alt?

mulige svar ligger i relgioner, men hvorfor eksisterer relgioner.

hvorfor tror folk på forkjellige relgioner, kultur,moral, osv.

mulig svar: fordi folk er forkjellige.....

hvorfor er folk forkjellige?....hvorfor eksisterer folk?

hvorfor?

hvorfor?

Og hvorfor sitter jeg her og undrer om hvorfor?

hvorfor sitter jeg her?

hvorfor undrer akkurat jeg om hvorfor?

kvifor?, kvifor nynorsk?

kvifor bokmål?

hvorfor nynorsk?

hvorfor bokmål?

hvorfor språk og dialekt?

Det finnes gode svar på spørsmålet som gir svaret på det. Men jeg er ikke fornøyd med svaret,

hva er svaret?

Ikke si svaret om igjen,

hvorfor er svaret, er vel mer riktig

spørsmålet er større enn som så!

dette virker kaaansje dumt men det er det ikke,

poenget mitt er i ligger i utgangspungtet mitt, nemmelig:

hvorfor eksisterer?.

her kan jeg drive og skrive uendelig uten og bli ferdig men det gidder jeg ikke...... hvorfor?

hvorfor tror menesker at di vet svaret på det meste, jeg mener sån gennerelt (helhetlig sett) men ingen vet hvorfor di er her(jorden) vi bare TROR vi vet, tror vi vet grunnen, vi vet jo hvordan ting ble til... jo alt ble til ved big bang!

Men hvorfor i himmel og ******* og gjorda og månen HVORFOR BIG BANG???!! Noen TROR noe annet men den saken legger jeg litt til side.

Okey alt ble til med et stort smell da vet vi det... Og til di som ikke har hørt om big bang, aldri sett eller hørt noe om det, di er dumme, det mener iallefall noen. Di fleste syntes andre er dumme når andre ikke vet, men grunnen til at andre ikke vet ER jo fordi di ikke har lært, uansett meneske ung eller gammel veet du aldri alt men kan bare vite akkurat det som trengs for at du kan fungere greit i sammfunnet og litt til (ikke alle men di fleste), det lille ekstra + resten av viten som kommer fra det du har lært OG erfart.

Hvorfor?

hvorfor?

hvorfor?

hvorfor?

hvorfor?

hvorfor?

hvorfor?

hvorfor?

Et menneske lever ikke evig(i alle fall ikke på jorden), vi har en levetid, når tiden renner ut er vi kapputt, finito her, (vi kaller det "døde":) HVORFOR!? Hvorfor blir vi skapt når vi AlikkavæL ska dø ætter ei litta stund? Og hvorfor blir det skapt et menneske her på jorda som er i stand til og drepe et annet liv? (har sin egen frie vilje) Det vil jo si at det faktisk er "litt" greit og ta et liv eller hva? -nei selvfølgelig er det ikke det, men noen gjør det jo... noen dreper, men ingen mener di har rett til det og helder tror jeg ikke at noen egentlig vil ta liv, men at andre faktorer utløser et drap, noen

har til og med en trang til og gjøre det disse blir beskrevet som sinsyke.

Spørsmålet mitt her er hvorfor blir noen skapt med en trang til og drepe?

-----------------------------------------------------

Noen dreper ved at di føler en trang til og utføre noe umenneskelig, gjøre noe som har stor invirkning på sammfundet gjøre noe som overgår alt annet(eller noe sånt noe, ikke vet jeg). Heldigvhis tenker og gjør ikke flertallet noe av dette, men hvorfor er det slik at noen tenker og utfører disse handlingene? Hvordan kan di våge og drepe i det hele tatt? ikke med tanke på fengsel og straffer eller noen andre typer av slaget: "får gjerningsmannen til og angre metoder", men helder det vi ikke vet svaret på nemmelig det spirrituelle som omfanger oss, spørsmålene som vi ikke vet svaret på. Mange liker og tro at man kommer til ******* om man tar et liv (gjør noe ont,eller lever et liv der hvor man helhetelig sett er en ond persjon) , "brenn i *******" sier di, dem må jo tro at det er slik det er: nemmelig at man dør også brenner man der... da må det jo bli slik morderen (som helder ikke har evig liv) for og si det litt morsomt: quit'er jorda (ping, pong connection reset by peer :smile: aka man dør en gang i tiden og kroppen råtner eller blir brent opp (helt etter hva persjonen ønsker skal skje etter at han/hun er død), noe vi har funnet ut er; at noe som heter sjel popper opp av kroppen... tja kankje ikke popper opp av kroppen, menneh mener/tror den skal sige oppover sakte men sikkert enten oppover til himmelen eller ned til ******* alt etter som åzzen liv persjonen har levd, har han vert snill og grei så siger han/hun oppåver. Hvis han/hun vært slem siger han/hun nedover, så hvis man tror på dette: hva får man til og drepe eller bedrive andre typer kriminalitet? svaret ligger i uvitenhet og usikkerhet og mangel på tro, og dette igjen er kaos (chaos) og kaos er nevnt mange ganger når ******* er tema, og det er et tankekors.

JEG MISTET STOFFET SOM SKULLE STÅ HER! "Kjedelig"

ok... skiver det på en raskere måte om igjen:

det var om morderen som drepte den 14år gamle gutten og skev beskjed til en politimann om at han var gud på ett tarott kort... BAHHH!!! dritt pc

jeg hadde skrevet MYE!! vell okey får skrive litt da før TorsdagsKlubben begynner;)---> på tarott kortet stod det "Kjære politiman: jeg er gud"

Jeg tolker dette som at persjonen virkelig tror det han skriver nemmelig at han er gud, og gud kan gjøre alt, enten det eller at han prøver og skremme noen ved at det finnes en gud men at guden ikke er hva di fleste tror at han er men at gud er satan... hmmm interisant :wink: hehe jeg sitter og dikter opp mulige grunner her men bare for morro skylt selfølgelig :wink: Det er jo klart at persjonen er helt skrudd i hodet og at noe mangler! Kansje er han så dum at han tror politiet ikke etterforsker mere på saken ettersom han er gud,

og ikke har noen sjangs til og ta ham ; ) hehe.. ikke vet jeg..---->

Eller kansje det er gud som har gjort det for og bevise noe eller noe :smile:

helt hypotetisk, men :

Denne nyheten hadde kansje vert mer givende for meg hvis jeg hadde hørt nyheten i en jeg form som fåregår inne i hodet på morderen, det er selvfølgelig umulig men det ville gjort at jeg hadde fått vist litt mer hvorfor han gjorde det... men som sakt: det var ment hypotetisk. Men det går ann og finne lignende hendelser der morderen har blitt tatt og må ha svart for seg, så det er helt klart at det kan finnes stoff om hvordan disse persjonene tenker... men det er ikke egentelig det jeg er ute etter jeg er ute etter og bare spørre om hvorfor noen er skapt med disse tankene :wink: det er jo en hvorfor tekst som jeg prøver og finne spørsmål det ikke finnes svar på i den virkelige verden som både du og jeg lever i.

litt om meg:

jeg er kristen på en måte, den måten jeg er kristen på er at jeg ikke vet noe som helst, men liker og tro på den guden som er nærmest meg og det er den guden som di fleste som tror, tror på i Norge. Jeg vet at alt er mulig inne i hodet mitt, derfor kan jeg gjerne ta imot kristendommen og ønske den velkommen og gjøre den om etter smak og behag, kansje kryddre den litt med litt fantasi :smile: hehe, men ønsker ikke allah og kompani velkommen og det er har den enkle grunnen og den er at da blir alt rot (chaos) og som man har hørt chaos er ******* eller var det i ******* er alt chaos? anyway jeg har ikke lyst på noe ******* :smile: Grunnen til kristendom er fordi jeg føler at verdiene den inneholder er riktige og i god ånd, og tror jeg på den så har jeg svaret på alle gåtene mine, med andre ord jeg forenkler tankene mine, Å DET er det ikke mange som har tenkt. :wink: (tror jeg da:) ,

--- Noen mener at di som tror på en relgion er svake menesker og må ha noe og støtte seg til... ja mulig det men her er mine tanker: et meneske som tror på gud kan umulig være svak, det kan jeg begrunne med at gud er i sin helhet extremt vanskelig og tro på! enige? vell ingen kan se gud, gud eksisterer bare som et av verdens mest kjente navn, så man må jo være veldig sterk for og kunne tro på ham, eller hva?ivertfall er di sterke i troen det er det ingen tvil om. Men er det noen vits i og tro i det heletatt?Hvorfor tro? kan man ikke bare leve normalt og ignorere tanker som ligger utenfor den "virkelige verden"? Uten at jeg vet noe sikkert, kan det jo hende tankene ligger innenfor den virkelige verden, men gud er usynelig, ivertfall for folk flest :wink:

Foresten en ting jeg vil tiføye:'

om denne teksten hadde blitt lest av alle pesjonene som eksisterer i verden, usansynelig at den blir det, men den ville blitt feiltolket, kritisert, fått komplimanger, mulige svar, motbevisninger, gjort meg til narr, . det motsatte av narr, poenget mit kommer nuh: jeg skriver dette uansett, det er bare di tankene jeg har i hodet mitt akkurat i dag, det er ikke sikkert jeg har di samme tankene i morgen, det er helder ikke sikkert jeg lever i morgen, vi får se.:smile:.. uansett kan ingen kalle meg dum utifra det jeg skriver her, men det man kan kalle meg er helder uvitende eller ulærd, det er det mulig jeg er det, men jeg skriver det sånn jeg ser det, annet får ikke jeg gjort hvis du sitter og tenker nå at du kan gjøre det bedre en meg, så vær så snill gjør det! Gjør det og send den til meg slik at jeg kan lese det og forandre mine synspunkter til det bedre!

Og litt tull:

vil jeg bare tilføye en en viktig kommentar: jeg er et menneske jeg vet egentelig ikke hva jeg skriver, jeg bare skriver ned tankene mine og di består av en liten dose kunnskap, logikk,dummskap og erfaringer og tidligere tanker. dette er helder ikke noe budskap bare noe som kalles ei tekst skrevet på noe som heter datamaskin som noen har oppfunnet, som inneholder et opprativsystem som en man med navn Bil Gates fant opp og har tjent seg styrtrik på anyway som det er laget et tekstbehandelignsprogram til som en gutt nå taster inn menneskelige tanker som andre kan lese og

forstå eller tro di forstår og ha andre tanker eller liknende tanker, men egenlig taster jeg på tastaturet mitt kun av den mest enkle ting av dem alle nemmelig jeg vil oppnå og kunne taste fortere, speed skjønner du, mer effektiv måte, effektivitet er viktig det, det har jeg lært, med effektivitet i f.eks ett dokument, vil jeg kansje kunne taste ei tekst fortere neste gang jeg taster tekst, for jeg er jo bare et menneske og hvis jeg skal kunne klare og skrive så mye som over hodet på den tiden jeg gidder så kreves det effektivitet.

Jeg har det som plommen i egget - mørkt, kaldt rådt og jævelig ;P

Det er ironi og betyr at jeg er fornøyd med sitvasjonen jeg er i og har det godt med meg selv! :smile:

- ikke tenk for mykje, synøve finden tenker bare på ost, gjør det du og da vel :wink: ta hver dag som den kommer, ignorer sterkt det du ikke liker, gjør det du må og prøv og gjør det du liker så mye som mulig når du ingen plikter har og kos deg, tiden tikker og snart finnes du ikke mer, nyt livet så mye som mulig mens du har det. Ikke grav din egen grav ved og tenkje for mykje, følg fjellvettregelene på fjellet, ta til deg gode råd, gå til sykolåg hvis du ikke har det bra i situasjonen din som kan være stress, foholdet mellom deg og noen og i det hele tatt seee lyst på livet, ting ordner seg, og som di fleste har hørt:

"Tiden leger alle sår" dvs sykisk og fysisk etter mitt skjønn, jeg har AD/HD det noe jeg ikke kan bli kvitt jeg kan bare dempe det, tiden leger dette såret ved at jeg får tid til og tilpasse meg problemet og derfor kunne leve med plagene. Tja foresten merker jeg ikke plagen til vanelig den er bare en del av meg jeg er en vandrene adhd'er med en persjonelighet og er formet som mennseske som har noen problemer noe som alle andre mennesker har, jeg vil gjerne takke designeren som fikk meg til og se ut som som jeg gjør (gjør mye av livet enklere:) og klage på inteligensen, og litt på selvironien :wink:

hehehehe :wink: jeg lurer virkelig på hvordan folk vill tenke og si om dette.

Til noen, ja får jeg prøver heletiden og forsvare meg selv i tekstene :wink: det blir dere lesere vant til..hehe til noen vil jeg bare si at glem det dere har lest ivertfall alt dere mener er dumt, jeg er som tidligere sakt meneske ikke feilfri bare så det er sakt. Hadde JEG snakket med noen av dere hadde jeg nokk vurdert og skrevet teksen litt anderledes eller ungått litt småting, men jeg har ikke snakket med noen så derfor lar jeg alt stå.

Sitater fra hardware.no:

......

Dataante skriver dette:

Det naturlige valget falt da på kristendommen siden denne skulle være "bra".

Fikk en ganske kraftig Åndelig opplevelse og ting falt liksom på plass.

Folk kan mene hva de vil om dette, kall det gjærne en "krykke" eller svakhet eller hva dere måtte ønske.

Det kan uansett ikke ta fra meg min oppfatning eller opplevelse av Gud i min hverdag.

.......

anonym:

* Hva som gjør at dere tror på ting som står i Bibelen? Tenker på et eksempel da en mann blir slukt av en hval eller lignende, for så å bli inni magen en stund og til slutt bli hostet opp igjen. Mange mener at det er kun bilder for at mennesket skal forstå poenget, men det er da ikke barneskole vi driver her er det det?

ELJOY: BARNESKOLE?? du kan ikke kalle det barneskole når det faktisk er så vanskelig å fårstå poenget (hvis det da er noe poeng, eller det er sant det du skriver) at bare ekstremt få klarer og lage noe bilde som helst ut av det :smile: ... ikke vet jeg men bare en tanke..... kansje den er laget får og få folk til og tvile? Det er i det heletatt sinsykt vanskelig og tro på noe som ingen kan se og som di fleste syntes er tåpelig..

......

Du er en interessant person, Dataante. Yummy er en av disse nymotens "personlige kristne" som aksepterer vitenskapelige teorier, men du tolker faktisk Bibelen bokstavlig. Det ville vært facinerende å få studere disse "opplevelsene" dine som gjør deg i stand til å oppleve en så virkelighetsfjern fantasi som så reell at du under ingen omstendigheter vil gi slipp på den.

ELJoY: hehehe nyyydelig inlegg;)

HEEELT TIL SLUT;

hmmm: egentlig skulle jeg bare skrive litt for og øke skrive hatigheten min :razz:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok og her er alting helt bra?? :grin:

nei seriøst. skal bygge opp motet mitt og lese dette utover kvelden....

shalabais alle sammen

data er oppskrytt og forsvinner vel om noen år når folk går lei tenker jeg.

-Dan Hansen-

[ Denne Melding var redigert av: jossa på 2002-10-14 00:05 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-13 22:16, skrev ELJoY:

Grunnen til kristendom er fordi jeg føler at verdiene den inneholder er riktige og i god ånd, og tror jeg på den så har jeg svaret på alle gåtene mine, med andre ord jeg forenkler tankene mine, Å DET er det ikke mange som har tenkt. :wink: (tror jeg da:)

Meget interessant, men jeg fatter ikke helt hvordan noen klarer å "tro" på noe, bare for å "forenkle" tankene sine. Selvsagt ville det vært hyggelig om Gud skapte jorden og gir oss evig liv, men jeg klarer ikke å "få dette til å bli sant" inne i hodet mitt, uansett hvor fint det hadde vært om det var slik.

Og hvilke verdier i kristendommen er det alle synes er så fantastiske? At kvinner og homofile er mindreverdige? At millioner av mennesker har blitt drept de siste 2000 årene i Jesu navn? At alle som ikke tror det samme som deg skal pines til evig tid?

Er det følgende bibelvers som har fått deg til å forenkle tankene dine? (Joda, det nevnes vel at du ikke skal stjele og drepe også. Det har faktisk jeg også klart å komme fram til, uten å tro på noe som helst.)

"Men når Menneskesønnen kommer i sin herlighet, og alle englene med ham, da skal han sitte på sin herlighets trone.

Da skal han si til dem ved den venstre side: Gå bort fra meg, dere forbannede, i den evige ild, som er beredt djevelen og hans engler! (...) Og disse skal gå bort til evig pine, men de rettferdige til evig liv."

Matt. 25:31,41,46

"En nidkjær og hevnende Gud er Herren, ja, Herren tar hevn og er full av harme. Hvem holder stand mot hans harme, hvem holder ut hans brennende vrede?"

Nah. 1:2,6

"Samaria skal bøte, fordi folket i byen var trassig mot sin Gud. De skal falle for sverd, deres småbarn skal bli knust, og deres svangre kvinner skal skjæres opp."

Hos. 14:1

"Jeg vil komme over dem som en binne som er blitt fratatt sine unger, og rive i stykker deres bryst. Jeg vil ete dem opp som en løve, markens villdyr skal slite dem sund. Medlidenhet vet jeg ikke av."

Hos. 13:8,14

LeD

Lenke til kommentar

B|Real:

du bryter med ALLE OT-regler som er her...IKKE skriv LANGE INLEGG :razz:

"You can learn more about a person in one hour of play, than in a year of conversation. - Platon"

ELJoY:

-vell... gjort er gjort :smile:

-tror du at du kjenner meg ved at du har lest denne teksten? Det platon har sakt er bare noe han har troen på... det er ikke sikkert at det er riktig..

men jeg er enig med deg i at det høres riktig og inteligent ut det han har sakt...

men platon er verken overmenneske eller noen gud etter det jeg har fått med meg, så han kan umulig være fasit og ha rett i alt..

-----------------------------------------

Dataante:

du blir ikke karakterisert som dum.

Morsomt og bra innlegg.

Stå på. La tankene fly.

ELJoY:

det var godt og høre! :smile:

takk for komplimanget!

selvfølgelig! jeg elsker og bare la tankene fly :wink:

-----------------------------------------

Til LeD: Jeg må si du kan sakene dine ja!

Det var ikke di bibel-versene jeg hadde i tankene da jeg satt og skrev da! :wink:

vell:

-Forskere har nå funnet ut at verdens undergang er skrevet ned av en fyr i harsrus.

(ikke hars men noe som ligner)

forskerene har kommet fremm til dette ved at di har funnet massevis med likheter med beskrivelsen hans av verdens undergang og

narkomaner som bruker dette stoffets tro på verdens undergang.... -vell...

jeg kan få meg til og tro at man kommer nermere sannheten i en slik rus... enn og si det er feil fordi mannen var i den rusen! :smile: vell.. hvis gud finnes har han jo skapt narkoen og.. eller hva?

Desuten er bibelen kun skrevet av mennesker, ikke av gud... det betyr jo ikke av den grunn at "gud" som vi kaller ham ikke finnes... eller hva?

----Jeg syntes tekstene var greie jeg!

her kommer mine tolkninger av:

"Men når Menneskesønnen kommer i sin herlighet, og alle englene med ham, da skal han sitte på sin herlighets trone.

Da skal han si til dem ved den venstre side: Gå bort fra meg, dere forbannede, i den evige ild, som er beredt djevelen og hans engler! (...) Og disse skal gå bort til evig pine, men de rettferdige til evig liv."

Matt. 25:31,41,46

min toking:

vell.. det første er ganske greit....

satanister og andre folk som er beredt på satan og alle hans regler, blir sendt til hans rike: nemmelig *******... det var jo det di trodde var best da di levde på joda.....så da er det jo logisk at di havner der.. eller hva? Jeg har litt troen på at man havner der man tror man skal havne jeg (liker ivertfall og tro det) ok også vidre: disse skal gå bort til evig pine: vell.. fleste-parten av satanistane har etter det jeg har hørt støre kunnskaper om bibelen en det kristene har om den (for og kunne bruke den i mot dem)... så di vet om det.... så da er det vell greit?

til ******* med dem eller hva? det er jo dit di vill...

di tre neste svarer jeg på litt senere... (må legge meg nå...)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-14 23:37, skrev ELJoY:

jeg kan få meg til og tro at man kommer nermere sannheten i en slik rus...

Hvis "sannheten" din ikke har noen som helst slags rot i den virkelige verden, kan nok medikamenter definitivt bringe deg nærmere den, ja.

Quote:

Desuten er bibelen kun skrevet av mennesker, ikke av gud... det betyr jo ikke av den grunn at "gud" som vi kaller ham ikke finnes... eller hva?

Men er det noen som helst slags grunn til at han skulle finnes? Annet enn at du "vil det"?

Quote:

satanister og andre folk som er beredt på satan og alle hans regler, blir sendt til hans rike: nemmelig *******... det var jo det di trodde var best da di levde på joda.....

Ah.. Så alle som ikke tror på Jesus er satanister? "Regler" har ikke noe med dette å gjøre. Barnemordere som tror på Jesus kommer til himmelen. Snille gamle damer som gir alt de eier til fattige barn, men ikke tror på Jesus, skal brenne til evig tid.

Quote:

(liker ivertfall og tro det)

Jeg fortrekker virkeligheten, selv om jeg ikke alltid liker den like godt.

Quote:

Flotte verdier du har.

LeD

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-15 00:01, skrev LeD:

Quote:

Hvis "sannheten" din ikke har noen som helst slags rot i den virkelige verden, kan nok medikamenter definitivt bringe deg nærmere den, ja.

-Den har egentlig det.. hehe... Du sier det jo så bra selv: "kan nok medikamenter definitivt bringe deg nærmere den" - Tja er ikke medikamenter der samme som narkotika? medikamenter er et fint ord for: "narkotika fremmstilt av mennesker"

narkotika er som regel planter i naturen.. jeg tror mer på det som er i naturen enn det som er kunnstig fremmstilt av mennesker som ønsker en bestemt virkning.. jeg tror at virkningen av disse pillene er og sløve ned brukeren så kraftig at han/hun nesten ikke klarer og tenke klart...er dette riktig?

--------------------

Quote:

Den 2002-10-15 00:01, skrev LeD:

Men er det noen som helst slags grunn til at han skulle finnes? Annet enn at du "vil det"?

veldig godt spørsmål!

svaret mitt på dette er: nei egentlig ikke, men jeg KLARER ikke og få til og tro på ingenting....

og ikke tro er også en tro... hva får deg til og ikke tro på noe som helst? Alt er jo så tilsynelatende perfekt... jeg tenker da på naturen og måten menesker er skapt på...

Quote:

satanister og andre folk som er beredt på satan og alle hans regler, blir sendt til hans rike: nemmelig *******... det var jo det di trodde var best da di levde på joda.....

Ah.. Så alle som ikke tror på Jesus er satanister? "Regler" har ikke noe med dette å gjøre. Barnemordere som tror på Jesus kommer til himmelen. Snille gamle damer som gir alt de eier til fattige barn, men ikke tror på Jesus, skal brenne til evig tid.

nei selføgelig ikke.. det er da ikke det det står..

det står at di som er beredt djevelen og hans engler, skal skal gå bort til evig pine, det står ingen ting om di som ikke tror.. di som ikke tror er da vel ikke berredt på djevelen og hans engler.... jeg tror dermed at gode mennesker som ikke tror kommer til himmelen om gud og alle di andre ting i bibelen eksisterer. Jeg har mange venner som ikke tror på gud og di fleste av dem er rettferdige og gode mennesker.

---------------------

Quote:

(liker ivertfall og tro det)

Jeg fortrekker virkeligheten, selv om jeg ikke alltid liker den like godt.

-hvis du har lest bibelen vil du finne uhorvelig mange ting du ikke liker.. det er jo kjempefint at du foretrekker den virkeligheten du lever i!..

men du har sikkert hørt "om denne verdens herre"? ikke sant? hvis du ikke har det kan jeg fortelle deg at "denne verdens herre" er satan i følge bibelen da... så jeg vet ikke om jeg foretrekker denne verden i forrhold til beskrivelsene av himmelen.

Quote:

Flotte verdier du har.

LeD

jeg tror du misforsto meg. jeg skal prøve og si det mer forståelig... satanister (de vet du sikkert litt om) vill til helvet* ikke sant?? eller tar jeg feil?

hvis jeg tar feil så er jeg ening med deg om at verdiene mine ikke er flotte.

Lenke til kommentar

ELJoY:

Hva med de imellom satanister og kristne? Har folk som ikke velger å tro på Gud automatisk valgt å tro på satan, og dermed komme til 'helvete, og tilbringe evig tid i pine?

PS: Ikke quote så syyykt mye! Helst bare poenget, og hvis posten er rett over det du skriver, trenger du streng talt ikke quote at all...

Lenke til kommentar

LeD:

Og hvilke verdier i kristendommen er det alle synes er så fantastiske? At kvinner og homofile er mindreverdige? At millioner av mennesker har blitt drept de siste 2000 årene i Jesu navn? At alle som ikke tror det samme som deg skal pines til evig tid?

---- bibelen er ikke etter det jeg vet aldrig blitt skrevet av gud...selv elsker jeg kvinner og godtar homofile.. Jeg syntes det er kjempefint at du er så seriøs og har så mange gode argumenter som baserer seg på rettferdighet!

----------------

det nevnes vel at du ikke skal stjele og drepe også. Det har faktisk jeg også klart å komme fram til, uten å tro på noe som helst.)

--kjempefint at du har det... ikke alle har klart og komme fram til nettop det... det er jo helt sikkert derfor det også er tatt meg i bibelen..

-------

"En nidkjær og hevnende Gud er Herren, ja, Herren tar hevn og er full av harme. Hvem holder stand mot hans harme, hvem holder ut hans brennende vrede?"

det er et spørsmål det er opp til leseren og svare på.

LeD:

"Samaria skal bøte, fordi folket i byen var trassig mot sin Gud. De skal falle for sverd, deres småbarn skal bli knust, og deres svangre kvinner skal skjæres opp."

ELJoY: hva er sammenhengen? i hvilken samenheng er det skrevet?

LeD:

"Jeg vil komme over dem som en binne som er blitt fratatt sine unger, og rive i stykker deres bryst. Jeg vil ete dem opp som en løve, markens villdyr skal slite dem sund. Medlidenhet vet jeg ikke av."

ELJoY: hvem er jeg persjonen fra dette utdraget? og hva er sammenhengen? det er veldig viktig for meg og vite hvorfor det som blir sakt her blir sakt

Lenke til kommentar

Den 2002-10-15 15:32, skrev Jimmy Pop:

Hva med de imellom satanister og kristne? Har folk som ikke velger å tro på Gud automatisk valgt å tro på satan, og dermed komme til 'helvete, og tilbringe evig tid i pine?

ELJoY: Nei det tror jeg ikke. jeg har en liten tro på at man havner der man tror man skal havne...

Jimmy Pop:

PS: Ikke quote så syyykt mye! Helst bare poenget, og hvis posten er rett over det du skriver, trenger du streng talt ikke quote at all...

ELJoY: skal prøve på det herreter.. men det er ikke altid så lett og følge opp...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-15 18:11, skrev ELJoY:

det er et spørsmål det er opp til leseren og svare på.

Joda, men at Gud ikke akkurat er en snill mann med skjegg er et faktum. "Hevn full av harme" er ikke en verdi som jeg lever etter.

Quote:

ELJoY: hva er sammenhengen? i hvilken samenheng er det skrevet?

Du klarer ikke å slå opp i Bibelen og sjekke det selv? Poenget er vel kort fortalt at folkene i Samaria valgte å tro på en annen Gud enn din. Og de kom definitivt ikke dit "de ville" eller "trodde". Denne Guden din som skjærer opp gravide kvinner og knuser små barn kan du få ha for deg selv.

Quote:

ELJoY: hvem er jeg persjonen fra dette utdraget? og hva er sammenhengen? det er veldig viktig for meg og vite hvorfor det som blir sakt her blir sakt

"Jeg" er Herren Gud Den Allmektige Skaper. Sammenhengen er den samme som i forrige vers. At Gud "ikke vet av medlidenhet" er også et interessant faktum.

LeD

Lenke til kommentar

Den 2002-10-15 19:44, skrev LeD:

Joda, men at Gud ikke akkurat er en snill mann med skjegg er et faktum. "Hevn full av harme" er ikke en verdi som jeg lever etter.

-------

ELJoY:

- Hvis du vil tro på en snill mann med skjegg...kan du liksågodt tro på julenissen, han er en snill man med skjegg! Men jeg tror ikke julenissen som da er som etter min tro er et menneske ikledd kostyme, hadde takklet alt hatet mange mennesker har imot gud.

-Et eksempel på dette er en sang som heter:

"Du som hater Gud" ..som er laget av satanistbandet Satyricon et godt eksempel på.

- jeg skjønner hva du sier og jeg har sett at du baserer deg på positive ting her i verden og det er bra! ett spørsmål blir du aldri sint? sier du det at du ikke tror på Gud og verdiene fordi han er sint på mennesker når di tilater seg og hate ham fordi di ikke skjønner seg på hva han gjør og hvorfor? I bibelen står det at vi alle er født i hans bilde.... det betyr etter mitt skjønn i denne sammenheng; at Gud blir sint av samme grunner som det mennesker blir sinte av..

-Jeg ville og ha blitt sint hvis jeg hadde hatt store grupperinger med folk som baserte grunnlaget sitt på at alt jeg gjør er feil, og som har bestemt seg for og begynne og hate meg av den grunn.. med tanke på at jeg vet at det jeg gjør er riktig...(vell.. jeg kan egentlig ikke vite at jeg gjør det riktige som et menneske,

men etter min tro: det gjør Gud!, han vet alt...

Det betyr at han vet hva som er riktig og galt og hva slags verdier som er riktige og hva som ikke er det.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-15 23:09, skrev ELJoY:

ett spørsmål blir du aldri sint?

Jo, men jeg gjemmer meg ikke i en krok, slik at ingen kan se meg, for å så torturere til evig tid de som ikke tror at jeg finnes.

Quote:

sier du det at du ikke tror på Gud og verdiene fordi han er sint på mennesker når di tilater seg og hate ham fordi di ikke skjønner seg på hva han gjør og hvorfor?

Jeg "tror" ikke på Gud fordi han ikke eksisterer. Din "tro" er så sterk at du rett og slett ikke kan tenke den tanken. De som ikke tilber guden din tror selvsagt også at han finnes, de har bare valgt å "hate" ham.

Jeg hater Gud like lite som jeg hater rosa, flygende elefanter. Jeg har bare konkludert med at ingen av disse eksisterer. Eksempelet på at bibelen ikke inneholder flotte verdier, var bare et svar på din påstand om det motsatte.

Quote:

I bibelen står det at vi alle er født i hans bilde.... det betyr etter mitt skjønn i denne sammenheng; at Gud blir sint av samme grunner som det mennesker blir sinte av..

Det er også et grunnleggende prinsipp at Gud er allvitende, allmektig og fullstendig god. Han vet altså på forhånd hva han kommer til å bli sint av, slik at han kunne grepet inn for å stoppe det. Likevel velger han å bli sint og handle som en syk sadist. Det høres ikke ut som en person jeg kunne tenke meg å tilbringe et evig liv sammen med.

Quote:

-Jeg ville og ha blitt sint hvis jeg hadde hatt store grupperinger med folk som baserte grunnlaget sitt på at alt jeg gjør er feil, og som har bestemt seg for og begynne og hate meg av den grunn..

Det finnes en verden utenfor bedehuset ditt der folk er muslimer, buddhister, osv. Det er ikke bare kristne og satanister her i verden. Alle som ikke tror på Guden din skal pines til evig tid, ikke bare de som "hater" ham.

Hvis guden din blir så fryktelig sint av at noen ikke tror at han finnes, har han jo all mulighet til å gripe inn og gjøre noe med det.

LeD

[ Denne Melding var redigert av: LeD på 2002-10-15 23:50 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...