Gå til innhold

Altfor varm harddisk - Retur/Angrefrist?

Anbefalte innlegg

har nettopp fått kjøpt meg en Samsung 40GB 8MB cache S-ATA HDD fra komplett.no Den simpelt hen KOKER! det er like før jeg brenner meg på den...

Lurer dermed på om dette er "min" feil at jeg ikke vil da ha hardisken fordi den er altfor varm, og jeg vet den dermed er snart ødelagt med den varmeutviklingen den har? At jeg da bruker angrefrist og må betale frakt tilbake til komplett pga dette, og får penga tilbake så jeg kan sløse vekk enda 100kr på å kjøpe ny HDD... :hrm:

Eller kan jeg få ny harddisk avtalt av annen type selv om jeg bruker Returrett? Eller vet noen om at komplett.no er så gniene at de KUN gir en ny harddisk tilbake? Om jeg kunne brukt retur og fått ny harddisk av annet merke så hadde jo det vært mest rettferdig...syns jeg. Men jeg tviler jo på dette...

Det er vel som sagt stor sjans for at det ikke er kun dette eksemplaret av HDD som er kokende.. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja..? :roll:

6383314[/snapback]

da skal tempraturen være normal så lenge den ikkje er over 60 grader!

6383717[/snapback]

har ikke noe termometer, her.. må lete. Men tror nå gasnke sikkert det var over 60°C ja. Uansett går en så varm harddisk i filler iløpet av maks 1 år, om ikke mindre

Endret av nollie
Lenke til kommentar

Samsung disker er blant de mest stillegående og kjølige diskene som er å finne, temperatur skal ikke være et problem. Jeg har SATA og IDE versjonene, 160GB og 250GB. 40'C er ganske sjeldent, 50'C har jeg aldri nådd. Kabinettet er da lukket, og jeg kjører vannkjølt maskin (ikke vannkjølte disker) med relativ liten vifting. Dualrigg av den gamle sorten med to fysiske prosessorer og mye varmeutvkling, kabinett med 6 disker. Samsung diskene er konsistent kjølige.

Hvis du tar disken ut av kabinettet, setter den oppå en bok eller to (ordlister er gode greier), kobler den til og setter igang maskinen, skal temperaturen aldri være så høy at du ikke klarer å ta på den.

Selvsagt tåler disker en del varme, men ville bare nevne at mine IDE og SATA / 160GB og 250GB Samsung disker er noen kjølige blokker :)

Det jeg derimot HAR opplevd, er gloheite disker pga. en PSU som holdt på å ryke. Diskene overlevde, og alt gikk bra. Men har aldri opplevd noe liknende tidligere. Det er godt mulig at f.eks. mangel på ventilering forårsaket den høye varmen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...