Even. Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Sett bilde som bakgrunn, så setter du menyknappene oppå. 6387329[/snapback] Hvordan skal jeg gjøre dette? Image map? Forresten bør du unngå å bruke seriffer på brødteksten, da det på noen skjermer kan virke veldig forstyrrende. 6387329[/snapback] seriffer? Forresten virker det veldig harry med "HTMLCSS" i footeren. 6387329[/snapback] Forsåvidt enig *fjerne* 6387347[/snapback] Seriffer er fonter med små "seriff-ting" som binder sammen bokstavene slik at de blir lettere å lese. Eks. Times New Roman osv. Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) Lag en ul-klasse du kaller for header: .header { display: block; padding: 20px 0 0 200px; list-style-type: none; backround-image: url(header.png); width: 800px; height: 250px; } .header li a { display: block; width: 100px; height: 25px; } .header li a:hover{ background-position: bottom; } Så bruker du style="" for å sette bakgrunnsbilde for hver av linkene. Har ikke testet koden, så godt mulig jeg har glemt noe viktig. Det med background-position er forresten for image-replacement, slik at du lagrer både :link og hover i samme bildet. :visited kan også lagres i samme, man må bare anngi bacground-position riktig. Seriffer: De små "detaljene" på skriften din. Gir bokstaver særpreg og danner kunstige linjer, men blir fort smått og stygt på skjerm. Times er med seriffer (Kalles antikva), mens Arial er eksempel på en grotesk (uten seriffer). Endret 26. juni 2006 av bosannes Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 Lag en ul-klasse du kaller for header: .header { display: block; padding: 20px 0 0 200px; list-style-type: none; backround-image: url(header.png); width: 800px; height: 250px; } .header li a { display: block; width: 100px; height: 25px; } .header li a:hover{ background-position: bottom; } Så bruker du style="" for å sette bakgrunnsbilde for hver av linkene. Har ikke testet koden, så godt mulig jeg har glemt noe viktig. Det med background-position er forresten for image-replacement, slik at du lagrer både :link og hover i samme bildet. :visited kan også lagres i samme, man må bare anngi bacground-position riktig. 6387451[/snapback] Kan du gi link til eksempel sånn at jeg skjønner hva du mener? Skjønte lite av det du skrev der. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 http://www.alistapart.com/articles/imagemap/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå