Gå til innhold

Dommedagshimmel tatt med D50, hva tycks?


Anbefalte innlegg

Rembrandt: Det fungerer naturligvis å ta portretter med kitobjektivet, men det er ikke optimalt. Du vil slite for å få bakgrunnen dus nok, slik at den ikke forstyrrer helheten i bildet. Gjør som FaMe, og kjøp en billig 50mm. De koster rundt høvdingen, og gir deg nok uskarphet i bakgrunnen til de fleste portretter.

Det er forresten gøy å se at selveste Bill Gates tar seg tid til å bidra på vårt forum. Det overrasker at han skriver så godt norsk, men på den annen side så er han jo en skikkelig nerd. Kanskje det er inn å studere norsk i Seattle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det er så bra resultater at jeg dropper Canon 30D og vurderer å kjøpe NIKON D50. Men jeg vil gjerne se hvordan portrettbilder blir av den KIT-pakken med 18-55mm objektivet.

 

:cool:

6391253[/snapback]

 

Du får et godt kamera uansett om du velger D50 eller 30D. :) Trenger du raskere seriebilder velger du 30D (som koster dobbelt så mye), holder deg med 2.5 bilder i sekunder tar du D50. Også burde du ta og føle på kameraene også, og kjenne hvilket som ligger best i hånda di, begge har godt grep synes jeg. Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt D50 pluss et dyrere objektiv, og alikevel kommet under prisen for kun 30D huset. Søker du på nettet finner du nok noen portrettbilder som er datt med D50 med forskjellige objektiver. En ting er sikkert, jeg er storfornøyd med min D50 til mitt bruk. :)

 

edit: Jeg har noen portrettbilder, men får ikke lov / tørr ikke legge de ut her pga stor fare for soving på sofa og ikke i senga den neste uken.

Endret av Wildbill
Lenke til kommentar
Rembrandt: Det fungerer naturligvis å ta portretter med kitobjektivet, men det er ikke optimalt. Du vil slite for å få bakgrunnen dus nok, slik at den ikke forstyrrer helheten i bildet. Gjør som FaMe, og kjøp en billig 50mm. De koster rundt høvdingen, og gir deg nok uskarphet i bakgrunnen til de fleste portretter.

Det er forresten gøy å se at selveste Bill Gates tar seg tid til å bidra på vårt forum. Det overrasker at han skriver så godt norsk, men på den annen side så er han jo en skikkelig nerd. Kanskje det er inn å studere norsk i Seattle.

6391686[/snapback]

 

Det er ikke noe problem å få bakgrunnen dus og ufokusert på min D50 med 18-55...

 

Jeg har ikke sett noe til Gates, hvor så du han? :)

Lenke til kommentar

Det er ikke noe problem å få bakgrunnen dus og ufokusert på min D50 med 18-55...

 

Jeg har ikke sett noe til Gates, hvor så du han? :)

6392379[/snapback]

Hvis man har tilstrekkelig avstand til bakgrunnen, så får du uansett uskarp bakgrunn på største åpning.

 

Mht det siste: Ikke prøv å vri deg unna. Mugshotet i avataren din er ikke helt ukjent, og du lurer ingen med det nicket, Bill :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...