Gå til innhold

Dommedagshimmel tatt med D50, hva tycks?


Anbefalte innlegg

Her er noen bilder jeg nettopp tok utenfor huset. Et av bildene er justert for lysstyrke, alle er resizet til 30%, ellers er de ubehandlet fra min D50. :) Håper det er lov å legge ut så mange bilder. Forresten så er de sorte prikkene i skyene fugler, ikke støv på brikken. ;) Bildene er tatt med manuell fokus, da autofokusen har vanskeligheter med å fokusere på "ingenting".

 

post-96633-1151268321_thumb.jpgpost-96633-1151268333_thumb.jpgpost-96633-1151268344_thumb.jpgpost-96633-1151268365_thumb.jpgpost-96633-1151268375_thumb.jpgpost-96633-1151268384_thumb.jpgpost-96633-1151268396_thumb.jpg

Endret av Wildbill
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei

 

disse bildene er overaskende bra...trodde ikke at nikon d50 kunne ta så bra bilder. har du tatt noen portretter av mennesker som du kunne tenke deg å legge ut på nettet slik at jeg kan se hvordan resultatet blir. tror du at du hadde oppnådd samme resultat med 350D og Nikon d70s eller bedre?

Lenke til kommentar

Rembrandt: 350D og D70s hadde tatt akkurat like bra bilder, i dette tilfellet er det fotografen som gjør dette til noen bra bilder. Det er veldig spesielle tilfeller som skal til for at du ikke greier å ta ett like bra bilde med et billig kamera, du trenger bare de rette kunnskapene.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldingene :) Optikken som fulgte med kameraet, 18-55 objektivet er faktisk ganske bra kontra det som følger med 350D ifølge de som kan noe om det. 18-70 objektivet som følget med D70s er vissnok i en helt annen klasse. Skal se om jeg finner noen portrett bilder senere, men ja, jeg tror nok jeg ville fått like gode bilder med 350d eller D70s. :)

Lenke til kommentar
wow... ble inspirert til å springe ut å ta bilder selv nå..

6386059[/snapback]

 

Jeg gjorde det:p

Wildbill; er ikke meninga å kapre tråden din. Men du satte grunnlaget for å ta skybilder idag :)

 

Her er mitt bidrag tatt med D50 m/ kit

 

Edit: btw. kule bilder du hadde da :)

post-5406-1151337100_thumb.jpg

Endret av MallRaT
Lenke til kommentar

Tøft bilde, abraxa, likte at du har fått med spirene fra bygningene også, det gjør bildet litt mer spesielt. Ser at du også har fått med en fugl i bilde, Jeg så dem ikke gjennom søkeren, men etter at jeg hadde tatt bildene. :) Kan jeg spørre hvor du bor siden det var så mange spir der?

Lenke til kommentar
Tøft bilde, abraxa, likte at du har fått med spirene fra bygningene også, det gjør bildet litt mer spesielt. Ser at du også har fått med en fugl i bilde, Jeg så dem ikke gjennom søkeren, men etter at jeg hadde tatt bildene. :) Kan jeg spørre hvor du bor siden det var så mange spir der?

6389510[/snapback]

 

Bor og bor, det er faktisk utsikten fra kontoret mitt på NTNU i Trondheim, jobber i skrivende stund desperat for å bli ferdig med hovedoppgaven. Dårlig gjort av dere å forstyrre meg i arbeidet! :!:

 

Spirene i forgrunnen er vel ymse lynavledere på skolebygget, mens de to store i bakgrunnen er fra Hovedbygget her på Gløshaugen.

Endret av abraxa
Lenke til kommentar

Får hive meg på med et lite bilde jeg og da. Bildet er JPEG rett fra kameraet og er kun croppet. Kunne sikkert fått litt mer ut av det etter en runde i PS, men synes allikevel det er en fin stemmning i bildet.

 

Edit: Legger ved superkjapt redigert versjon også. Synes selv denne ble bedre selv om jeg kanskje overdrev litt. Redigerte det i Faststone Image Viewer da jeg ikke har PS på den maskinen jeg sitter nå. Utrolig hva litt freeware kan gjøre for et bilde.

post-60476-1151357966_thumb.jpg

post-60476-1151358685_thumb.jpg

Endret av FaMe
Lenke til kommentar
Tøft bilde, abraxa, likte at du har fått med spirene fra bygningene også, det gjør bildet litt mer spesielt. Ser at du også har fått med en fugl i bilde, Jeg så dem ikke gjennom søkeren, men etter at jeg hadde tatt bildene. :) Kan jeg spørre hvor du bor siden det var så mange spir der?

6389510[/snapback]

 

Bor og bor, det er faktisk utsikten fra kontoret mitt på NTNU i Trondheim, jobber i skrivende stund desperat for å bli ferdig med hovedoppgaven. Dårlig gjort av dere å forstyrre meg i arbeidet! :!:

 

Spirene i forgrunnen er vel ymse lynavledere på skolebygget, mens de to store i bakgrunnen er fra Hovedbygget her på Gløshaugen.

6389622[/snapback]

 

 

Lykke til med hovedoppgaven din. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...