Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kan dette være en Hardware feil?

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå i det siste har jeg fått en rekke med windowsfeilmeldinger, jeg formaterte, med de kommer fortsatt.. Når jeg spiller Red orchestra, hopper Pc'en ut av spillet, så får jeg "Critical Error" med red orchestra. Jeg trykker på "send bug report", da restarter Pc'en seg.

Når jeg så logger med på, så kommer en feilmelding opp. Da står det " Systemet er gjenopprettet etter en alvorlig feil". Og trykker så trykker jeg på teknisk informasjon om feilen, (bildet av skrivebordet er under)

Jeg har nettopp formatert, så jeg synes dette er rart... Men også noe som kan være nyttig å nevne er noe som skjedde imens jeg formaterte. Plutselig hoppet PC'en vekk fra formateringen, og så kom en feilmelding. Det sto at Systemet har oppdaget en alvorlig feil, og avsluttet det jeg holdt på med for maskinens sikkerhet. Feilmeldingen var på et svart vindu, og så sto det masse tall og informasjon jeg ikke skjønte noe av.. Da måtte jeg restarte Pc'en, og starte alt på nytt igjen. Dette skjedde tre ganger mens jeg formaterte.. Har ikke skjedd før.

Men tilbake til windowsfeilmeldingen, jeg sendte feilmeldingen, og windows sa at det er noe med Hardwaren, enten; RAM, CPU, PSU eller Hovedkortet. Så jeg lurer på om det kan være PSU'en min, den er trossalt på kun 250 W, og er presset til sitt ytterste.. Kan det være at den er for svak for PC'en? Hvis ikke kan det vel være lurt å levere PC'en på service..

Feilmeldingen

Håper på hjelp!

Martin-sama :)

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er vel det. Jeg har ikke spesielt krevende komponenter, men jeg tror den sliter litt for det.

Jeg kan vel kjøpe ny PSU! Men du vet ikke hva annet det kan være?

Jeg kan poste komponentene mine, hvis det hjelper:

Hovedkort: ASUS A7N8X-E

CPU: AMD Athlon 2800+ pro

RAM: 2 x 512 MB standard PC3200 400MZ minne

GPU: Radeon 9800 sapphire pro 128 MB

PSU: Power Man 250 W

Harddisk: 2 x 120 GB

CD/DVD Rom: Samsung DVD player

Jeg har også fått meg nytt tastatur med lys, som også kan ta litt strøm.. Noen anelese?

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar

Jo, jeg har hatt PC'en lenge. Men strømforsyningen har jeg bare hatt ett år eller noe, den andre ble ødelagt. I det siste har jeg jo fått dette Tastaturet som er mer krevende enn andre, headsettet, printer (selvom den har egen strømkontakt da), og litt sånne ting, i tillegg til at jeg spiller krevende spill for PC'en, nevner Battlefield 2 og red orchestra.

MVH

Martin-sama

Lenke til kommentar

Kan du ikke få lånt en PSU over 350W fra noen kamerater, da? Teste det?

Hvis den er like ustabil, så har du i hvertfall utelukket PSU'en.

Det er vel liten sjangs for at noen av rambrikkene dine er deffekte, men hvis ikke det var PSU'en kan du jo kjøre en test med MemTest86 ;)

Truls

Lenke til kommentar
Kan du ikke få lånt en PSU over 350W fra noen kamerater, da? Teste det?

Hvis den er like ustabil, så har du i hvertfall utelukket PSU'en.

Det er vel liten sjangs for at noen av rambrikkene dine er deffekte, men hvis ikke det var PSU'en kan du jo kjøre en test med MemTest86 ;)

Truls

6413726[/snapback]

Hadde tenkt til å kjøpe ny PSU uansett, siden hvis jeg skal ha DVD-brenner ++, noe jeg skal ha, måtte jeg ha større!

Jeg har det Memtest86, men skjønte det ikke! :p Skjønte ikke hva jeg måtte skrive inn i dosvinduet, hva skal jeg skrive?

Martin-sama

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...