Gå til innhold

Støysvak maskin...

Anbefalte innlegg

Kan noen gi meg noen råd for hvordan å få en støysvak maskin.

Jeg har til nå byttet prossesor vifte (19db).

Det er noe støy ennå, trolig fra strømforsyningen. Er det noen som kan gi meg et godt kjøpsråd til en ny støysvak strømforsyning ? Kabinettet er et chieftech m/ 340W

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Billigste løsning er å skifte vifta i strømforsyningen.

Hvis du har koblet den ledningen som kan brukes til å lese av viftehastigheten til hovedkortet, vil vifta av en eller annen grunn gå for fullt hele tiden. Hvis du kobler fra ledningen så reguleres viftehastigheten etter temperaturen i kassa.

Hvis du vil ha en stille strømforsyning, ta en titt hos http://www.microplex.no , send dem en mail om at du vil ha en ekstra stille strømforsyning, så ordner de det nok.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Billigste løsning er å skifte vifta i strømforsyningen.

og enda billigere.. kjør viften på 5 eller 7v istedetfor de vanlige 12v. kjøp en V-formet molex-splitter, kapp av den ene hann-pluggen, trekk ledninger inn i psu'en, og koble rød molex-ledning på rød vifte-ledning, og svart molex-ledning på svart vifte-ledning. da får du 5v (veldig stille).

skal du ha 7v (en fin mellomting), kobler du rød molex på rød vifte-kabel, og gul molex på svart vifte-kabel.

Lenke til kommentar

Jeg er også på jakt etter den mest stillegående maskinen. Har styrt unna eksotisk kjøling, og valgt vanlig vifte kjøling og passive kjølere. Har bytta ut til en passiv kjøler (Zalman ZM80AHP) på skjermkortet og det funker som bare det :D (Men det egner seg ikke noe særlig til overklokking da)

Har en standar cheiftech PSU, men den har jeg planer om å bytte vifte på nå, har bestilt en 12 dBA vifte til som tenker jeg skal sette inn i PSU'n isteden. Er litt redd for at den kanskje ikke kjøler godt nok, men jeg kjører ikke PSU'n så hardt, så jeg trur det kanskje skal gå.

Man får også PSU men bare passive kjølere, men de er dyre og har hørt at de kan bli litt for varme :-? Så da finnes det de som faktisk har en vifte som starter når det begynner å bli varmt bare (De er desverre dyre de også).

Bytta nylig fra cheiftech kabinett i stål til alu. Det gjorde at lyden hørtes mye bedre på utsiden :( Har også lurt på å kle insiden av Cheiftech kabinettet med matter for støydempning.

Diskene mine veit jeg ikke helt hva jeg skal gjøre med enda.... Man får jo kjøpt rammer sin diskene kan stå i som demper vibrasjoner i kabinettet, men veit ikke hvor godt de hjelper enda, hakke sett noen tester på det noen steder.

Så verden er full av muligheter, dette er bare noen få av dem :)

Lenke til kommentar

Det er stor forskjell på viftene i 340w og den nye på 360w

i chieftech kabinettene. Jeg har silent twin som cpu kjøler og

1 hd og 1 brenner og ventilasjonsanlegget i veggen bråker mere

når det gjelder bytte av strømforsyningsvifte så husk at bigger is better

jeg vill ha tatt en 12cm fra pabst med en variabel motstand for å regulere

husk at selv vannkjøling trenger vifter på kjøleblokka og bruker pumper som støyer også

Lenke til kommentar

Kjøpte Aopen H500A med "Silent PSU", var spent da jeg starta opp første gang. For å gjøre en lang historie kort; den holder hva den lover. Jeg har også Seagate disk og Igloo Silent Breeze 19dB CPU-vifte. Ikke mye bråk med dette nei :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...