muffe Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Vi er fire stykker som skal gå sammen for å kjøpe en russebil til 2007-feiringen. Vi heller mest mot å kjøpe en "vanlig" bil, og å konvertere til russebil selv. Vi har sett på mane forskjellige alternativer, men ikke kjøpt enda. Akkurat nå ser vi på en Volvo 240 stasjonsvogn, men vi har ikke bestemt oss. Siden bilen skal være rød, må vi lakke den. Vi har tilgang til et stort lager/verkstedslokale, kompressor og lakksprøyter, så vi tenkte å benytte oss av dette i stede for å male med rulle og pensel. Hva vil dere anbefale av lakk til en russebil? Bengalack er det billigste, men jeg antar at det også gir det dårligste resultatet. Hvordan er det med ordentlig billakk? Hva vil dette koste for en bil på denne størrelsen? Og hvor får jeg tak i det? På forhånd takk for alle innspill. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Til en helt vanlig bil har jeg hørt snakk om en lakk-kostnad på rundt 2 lapper Dette er da lakk av god kvalitet, men sparkel, fyller, pussepapir og slikt kommer jo i tillegg da, samt klarlakk Lenke til kommentar
AudiA4 Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Jeg synes dere skal se i kjeller og boder....ligger sikkert nok husmaling og pensler til dere 4 Hadde brukt heller penger på noe annet jeg da..... Men det er jo bare å stikke innom bil sjappe som sagt, som selger lakk, de forteller deg forløpende hvor mye lakk du trenger og hvor mye det kommer til å koste Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Da vi lakkerte vår bil i forfjor, kostet lakk+tynner+diverse ting ca 3000, men da hadde vi sikkert halvparten av lakken igjen. så en rundt 2000 hvis dere gjør alt selv, og klarer å beregne malingsmengden bra burde vel være mulig. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 For det første, kutt ut 240'n som russebil a ? forhører meg om det samme selv akkurat nå.. Og for en større van kommer det på ca. 3000 inkl. lån av utstyr.. Det er en liten "sponsordeal" med et lakkeringsverksted.. Så kan hende det er litt billig også, ikke veit jeg.. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Hva om å bare se etter en bil som er rød fra starten av? mens dere først er ute å kikker? Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Sats på en god gammel amerikansk stasjonsvogn. De har ofte like stor motor som van-ene, men veier mindre, og går derfor bedre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå