Hårek Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Med fare for å spore av tråden ved å diskutere MBR, men: Jeg kan naturligvis ikke vite sikkert, men jeg tror den advarselen gjelder eventuelle ikke-standard partisjoneringstabeller. Hvis det brukes spesiell boot manager som skal håndtere sitt eget format så vil det jo skjære seg å legge inn standard MBR kode. Men det er mange år siden det var vanlig å bruke slike spesial løsninger. CHS hadde jo sine begrensinger, nå brukes LBA. Meningen med FIXBOOT er å skrive ny kode. Koden finnes i mange varianter, f.eks LILO og GRUB. Men partisjonstabellen er det naturlig å bare kopiere som den er. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Med fare for å spore av tråden ved å diskutere MBR, men:Jeg kan naturligvis ikke vite sikkert, men jeg tror den advarselen gjelder eventuelle ikke-standard partisjoneringstabeller. Hvis det brukes spesiell boot manager som skal håndtere sitt eget format så vil det jo skjære seg å legge inn standard MBR kode. Men det er mange år siden det var vanlig å bruke slike spesial løsninger. CHS hadde jo sine begrensinger, nå brukes LBA. Meningen med FIXBOOT er å skrive ny kode. Koden finnes i mange varianter, f.eks LILO og GRUB. Men partisjonstabellen er det naturlig å bare kopiere som den er. 6397769[/snapback] Bare fint med mer info , bare fint. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2006 Jeg har nå fått hentet ut alle filene fra partisjonen som ikke syntes med GetDataBack og så langt ser det ut til at filene er i skjønneste orden. Derfor tror jeg at jeg rett og slett formaterer disken og starter fra scratch. Det bør vel ikke være noe i veien med å fortsette å bruke disken som sytemdisk, for det var vel i mbr filen feilen lå og ikke selve disken? Uansett får jeg si tusen hjertelig takk for hjelpen! Setter veldig stor pris på at dere tar dere tid til å hjelpe en stakkar i nød. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Godt å høre at det ordnet seg. Husk at du ikke bare kjører formatering, begynn med å slette alle partisjoner og opprett nye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå