Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ukjent feilmelding under i oppstart

Anbefalte innlegg

Med fare for å spore av tråden ved å diskutere MBR, men:

Jeg kan naturligvis ikke vite sikkert, men jeg tror den advarselen gjelder eventuelle ikke-standard partisjoneringstabeller. Hvis det brukes spesiell boot manager som skal håndtere sitt eget format så vil det jo skjære seg å legge inn standard MBR kode. Men det er mange år siden det var vanlig å bruke slike spesial løsninger. CHS hadde jo sine begrensinger, nå brukes LBA.

Meningen med FIXBOOT er å skrive ny kode. Koden finnes i mange varianter, f.eks LILO og GRUB. Men partisjonstabellen er det naturlig å bare kopiere som den er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Med fare for å spore av tråden ved å diskutere MBR, men:

Jeg kan naturligvis ikke vite sikkert, men jeg tror den advarselen gjelder eventuelle ikke-standard partisjoneringstabeller. Hvis det brukes spesiell boot manager som skal håndtere sitt eget format så vil det jo skjære seg å legge inn standard MBR kode. Men det er mange år siden det var vanlig å bruke slike spesial løsninger. CHS hadde jo sine begrensinger, nå brukes LBA.

Meningen med FIXBOOT er å skrive ny kode. Koden finnes i mange varianter, f.eks LILO og GRUB. Men partisjonstabellen er det naturlig å bare kopiere som den er.

6397769[/snapback]

Bare fint med mer info , bare fint.

Lenke til kommentar

Jeg har nå fått hentet ut alle filene fra partisjonen som ikke syntes med GetDataBack og så langt ser det ut til at filene er i skjønneste orden. :)

Derfor tror jeg at jeg rett og slett formaterer disken og starter fra scratch. Det bør vel ikke være noe i veien med å fortsette å bruke disken som sytemdisk, for det var vel i mbr filen feilen lå og ikke selve disken?

Uansett får jeg si tusen hjertelig takk for hjelpen! Setter veldig stor pris på at dere tar dere tid til å hjelpe en stakkar i nød. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...