Gå til innhold

Software til Qtek9100'en min..

Reddog

Anbefalte innlegg

Da er jeg blitt en av dere som også har skaffet meg en Qtek9100.

Jeg fikk endelig avlivet min gamle HP iPaq HW6516.

Jeg elsker skjermen på denne nye Qteken min. Den er helt rå.

Derfor lurte jeg på om noen har noen tips. Jeg leter nå etter kjekke programmer, som jeg bare MÅ ha. Noen tips?

Jeg lurer også på hvordan muligheten er for å finne ett program som kan konvertere en DVD film, eller en DivX fra ei fil og ned til ei lite fil som jeg får plass til på mitt 2gb miniSD kort. Da tenker jeg på muligheten for å se film når jeg flyr fra nord-norge til Gardemoen, engang i uka :)

Noen andre ting som kan være smart å nevne til en fersk Qtek9100 - bruker :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Magic Button, TCPMP og Total Commander er hva du absolutt trenger.

Ellers er vxUtil, vxIPConfig, Opera, Metro og Pocketmusic programmer jeg bruker som ikke er nevnt.

Til konvertering av videofiler bør PocketDivXEncoder nevnes, som er en grafisk front for en CLI-basert encoder (begge er under GPL). Desverre har den en halvtåpelig begrensing på at du bare kan kjøre programmet en gang. (Når du starter programmet pakker det ut den egentlige encoderen til %temp%, gir den parametere fra valgene du har tatt og sletter så encoderen i det encodingen er ferdig.) Dersom du som meg har flere prosessorer eller har en prosessor med flere kjerner (eller Hyperthreading) vil det være bedre å kjøre flere transkodinger på en gang og dersom du bare starter flere instanser av encoderen selv vil du gjøre dette.

http://brillegeit.com/hw/encoder.rar

Her finner du hva du trenger og bare lag en ny mappe med disse filene for hver instans du trenger og editer katt.bat (du trenger egentlig bare editere er input og output filene) og kjøre den. Eventuelt dersom du er mindre lat enn meg kan du lage en 100x bedre måte å gi inputene. :D

Lenke til kommentar

Tusen takk Johndoe!

Jeg har AMD Athlon64 X2 så det passet perfekt.

Må prøve dette i ettermidag. Men slik jeg altså forstod hva mente så sletter PocketDivXEncoder etter bruk. Mens den Encoder fila du linket til vil ikke gjøre det?

Superdupert!

Lenke til kommentar
Jeg har AMD Athlon64 X2 så det passet perfekt.

Må prøve dette i ettermidag. Men slik jeg altså forstod hva mente så sletter PocketDivXEncoder etter bruk. Mens den Encoder fila du linket til vil ikke gjøre det?

PDE er bare en .exe fil som ikke trenger å installeres, men når du kjører den pakker den ut alt det som ligger i min .rar til %temp%. Så gir den input til mencoder.exe som encoder med dine settings og når den er ferdig sletter den filene sine i %temp%, men selve PDE .exe fila forblir.

I min .rar ligger altså selve encoderen og katt.bat har tatt alt arbeidet som PDE gjør, nemlig å gi mencoder.exe parametere. Bruker du .rar filene trenger du bare kopiere opp to-fem mapper med de filene og kjøre de forskjellige katt.bat så mange ganger du ønsker.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...