Knut Johansen Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Jeg leter etter en telefon med et kamera som er såpass bra at jeg kan legge igjen digitalkamera hjemme når feriebildene skal tas. Hvilken mobiltelefon har best kamera? Jeg har fra før en SonyEricsson K750i som tar brukbare bilder, men jeg ønsker noe bedre. Finnes det en test av nyere dato av mobiltelefonkameraer? Lenke til kommentar
Ikke Her Lenger Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 (endret) Hei Mobilen som per i dag tar de beste bildene er vel Nokia N80, hvis du stiller alle innstillingene inn rett, og tilpasser osv. På andre plass har vi vel W900i, W800i, K750i, tror jeg (?). Nokia 6280 har et brukbart kamera, men videoen er jo helt vanvittig bra! Og så har vi jo floppen N90, som tar brukbare bilder og god video, men også N70 har godt kamera. Om du venter litt, så er jo Sony E. K800i rett rundt hjørnet, og den tar sylskarpe bilder! Videoen er jo en annen sak Venter du ennå litt til så begynner realeasen til Nokia N73, og en stund etter det igjen, så kommer N93 som tar den desidert beste videoen noen sinne tatt av en mobil. Like godt som et vanlig digitalkamera. Dette var de jeg kom på i farten, håper det hjalp litt MVH, Tinki Winki EDIT: Skriveleif Endret 25. juni 2006 av Tinki Winki Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Xcute dv2 har jo høyest oppløsning av mobilene som er tilgjengelige på det norske markedet i dag, med 6 mpix.. Om den tar best bilder derimot vet jeg ingenting om.. Størst bilder ihvertfall Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Megapixler har ingenting å si med bildekvalitet å gjøre. Det eneste som kan være greit om du skal ha høy megapixel (og god kvalitet) er visst du skal forstørre bildet til en plakat f.eks. Lenke til kommentar
Knut Johansen Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 Takk for svar. K800i ser absolutt interessant ut. Noen ide om når den kommer? Skulle gjerne hatt den før ferien, men det skal vel holde hardt. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Xcute dv2 har jo høyest oppløsning av mobilene som er tilgjengelige på det norske markedet i dag, med 6 mpix.. Om den tar best bilder derimot vet jeg ingenting om.. Størst bilder ihvertfall 6382099[/snapback] Xcute Dv2 har 3 megapixler, samme som dv1. Men den forstørrer bildet til en oppløsning tilsvarende 6megapixler. Må ikke la tallet lure deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå