TheBoz Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Hei! Skal hjelpe noen med å få ADSL eller annet bredbånd hjemme. Problemet er at linjen er for lang. Den er 6850 meter. Finnes det noen leverandører som kan presse seg opp i denne linjelengden? Burde jo være mulig å få lav hastighet? Trenger ikke så høy hasithget, det viktigeste er at det er fastpris. Har vurdert ICE (NordiskMobiltelefon), men vil helst prøve å unngå det på grunn av nedlastingsgrensen. Håper på noen tips. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Hei! Skal hjelpe noen med å få ADSL eller annet bredbånd hjemme. Problemet er at linjen er for lang. Den er 6850 meter. Finnes det noen leverandører som kan presse seg opp i denne linjelengden? Burde jo være mulig å få lav hastighet? Trenger ikke så høy hasithget, det viktigeste er at det er fastpris. Har vurdert ICE (NordiskMobiltelefon), men vil helst prøve å unngå det på grunn av nedlastingsgrensen. Håper på noen tips. 6381730[/snapback] Adsl 2+ har lengre rekkevidde.... Så viss sentralen er oppgradert til det kan du få adsl Telenor dekka hulle til 40.000 hustander når de oppgraderte ellers har du mobilt kontor fra netcom som er å anbefale... Koster 400kr mnd men det er biligere enn via satelitt eller stort bruk av modem eller isdn Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Hvilke har byggd ut sentralen? Er det bare Tn som har utstyr kan du vel i prinsippet bare glemme ADSL. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 Hvilke har byggd ut sentralen?Er det bare Tn som har utstyr kan du vel i prinsippet bare glemme ADSL. 6381766[/snapback] Jeg tror NGT også har bygd ut sentralen. Hvordan kan jeg finne ut det? Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 Adsl 2+ har lengre rekkevidde....Så viss sentralen er oppgradert til det kan du få adsl Telenor dekka hulle til 40.000 hustander når de oppgraderte Leverer de lavere hastigheter med ADSL2+ enda? Telenor skulle vel bare levere 16 mbit på ADSL2+? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Hvilke har byggd ut sentralen?Er det bare Tn som har utstyr kan du vel i prinsippet bare glemme ADSL. 6381766[/snapback] Jeg tror NGT også har bygd ut sentralen. Hvordan kan jeg finne ut det? 6381807[/snapback] bare gå å prøve nr ditt på ngt sin side men du kan også spørre bredbåndsguiden de har bra tilbud.... igjenom de fikk jeg tak i 2200/350 for 299 i mnd... og det var på leie av telenors linje Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 bare gå å prøve nr ditt på ngt sin side men du kan også spørre bredbåndsguiden de har bra tilbud.... Når jeg prøver nummeret på NGT sine sider får jeg følgende feilmelding: "Nummersjekken har avdekket at det er svært lang avstand fra telefonsentralen du er tilknyttet og hjem til deg. " Betyr det at sentralen er bygget ut av NGT, men at det er linjelengden som er for lang eller kan det hende at sentralen ikke er utbygd i det heletatt av NGT? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 bare gå å prøve nr ditt på ngt sin side men du kan også spørre bredbåndsguiden de har bra tilbud.... Når jeg prøver nummeret på NGT sine sider får jeg følgende feilmelding: "Nummersjekken har avdekket at det er svært lang avstand fra telefonsentralen du er tilknyttet og hjem til deg. " Betyr det at sentralen er bygget ut av NGT, men at det er linjelengden som er for lang eller kan det hende at sentralen ikke er utbygd i det heletatt av NGT? 6381843[/snapback] Det betyr ikke at ngt har bygget den ut nei... Men de leier linjer av telenor (ca samme pris for samme linje) Prøvd hos telenor da? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 (endret) Hei! Skal hjelpe noen med å få ADSL eller annet bredbånd hjemme. Problemet er at linjen er for lang. Den er 6850 meter. Finnes det noen leverandører som kan presse seg opp i denne linjelengden? Burde jo være mulig å få lav hastighet? Trenger ikke så høy hasithget, det viktigeste er at det er fastpris. Har vurdert ICE (NordiskMobiltelefon), men vil helst prøve å unngå det på grunn av nedlastingsgrensen. Håper på noen tips. 6381730[/snapback] Kort sagt - nei. Det er neppe en leverandør som vil gi deg en leveranse linje på nesten 7km, rett og lsett fordi det er veldig liten sjanse at det vil komem fram noe brukbart signal i det hele tatt. Jeg HAR sett at over 7km har fungert på lave hastigheter, men disse tilfelle kan jeg telle på èn hånd. De fleste leverandører har maks-lengder som de ikke leverer over. Som regel rundt 3-4 km. Tviler veldig sterkt på at noen en gang forsøker på 7km. ADSL2+ gir ikke noe betydelig lengre rekkevidde. Bare betydelig høyere hastighet på relativt korte linjer. Dvs. mellom 1-3km kan du ofte få bedre hastighet på 2+ enn vanlig ADSL. Etter ca 3km blir det normalt noelunde likt resultat. -Stigma Endret 25. juni 2006 av Stigma Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Hei! Skal hjelpe noen med å få ADSL eller annet bredbånd hjemme. Problemet er at linjen er for lang. Den er 6850 meter. Finnes det noen leverandører som kan presse seg opp i denne linjelengden? Burde jo være mulig å få lav hastighet? Trenger ikke så høy hasithget, det viktigeste er at det er fastpris. Har vurdert ICE (NordiskMobiltelefon), men vil helst prøve å unngå det på grunn av nedlastingsgrensen. Håper på noen tips. 6381730[/snapback] Adsl 2+ har lengre rekkevidde.... Så viss sentralen er oppgradert til det kan du få adsl Telenor dekka hulle til 40.000 hustander når de oppgraderte ellers har du mobilt kontor fra netcom som er å anbefale... Koster 400kr mnd men det er biligere enn via satelitt eller stort bruk av modem eller isdn 6381764[/snapback] ADSL2+ har ikke lengre rekkevidde i Norge, selv om mange tror det. 2+ teknologien har støtte for dette, men Extended Reach (som det heter) tillater ikke Telenor å bruke i kobbernettet, fordi det forstyrrer ISDN. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå