Gå til innhold

Hvordan er dette bildet laget?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ingen ekspert, men jeg kan ikke se noen grunn til at det ikke skulle gå an å ta slike bilder med et 350D.

Det burde gå greit med et kompaktkamera og, med unntak av det siste, hvor det kreves at kameraet reagerer raskt når man trykker på utløseren.

Tommy

Lenke til kommentar

Det går helt klart ann å ta slike bilder med 350 ja.. Men det kreves jo at man har en viss kunnskap om foto og slikt.

Ser jo på det første at lyset og fargene og alt er temmelig perfekt.

På det andre er det nok som Tdale sier viktig med et raskt kamera, gjerne ta en lang bildeserie.

Jeg har ikke kjangs selv til å ta bilder av denne kvaliteten. Og jeg ville nok trodd at disse er temmelig godt photoshoppet i etterkant??

Lenke til kommentar

Sorte kvinner har ofte flott hud, og er derfor veldig fotogene. Det skal ikke så mye photoshopping og sminking til, før resultatet blir perfekt. Det det avhenger av er naturligvis lyssettingen.

Det er litt rart at mange tror at et entry level kamera ikke kan det samme som et dyrere kamera kan. Hvis man behersker kamerakunsten så kan man bruke hvilket som helst kamera, bare det er over en viss standard.

Lenke til kommentar

jeg spurte fotografen og han svarte meg følgende:

what camera i shoot means very little to you... if you and i had the same camera, it would be unlikely that we would be shooting the same images. what i have is the eye. what camera i am using matters very little... the sooner you understand that about photography, the sooner you will grow. a camera is just a tool... like an instrument. do you think if you had bob marleys guitar, you would be able to write and play the songs marley played? what i make is pictures that i only see. if you could see them too, you'd be making them. what you need to do is see your pictures. see them. then take them... all the rest, the technical and such, comes. but ... imitation, although a form of flattery, will get you nowhere. be yourself, shoot yourself, and see for yourself. you got eyes... see and shoot.

any canon dslr over 6 mega will do.

:hmm:

Lenke til kommentar

what camera i shoot means very little to you... if you and i had the same camera, it would be unlikely that we would be shooting the same images.  what i have is the eye.  what camera i am using matters very little... the sooner you understand that about photography, the sooner you will grow.  a camera is just a tool... like an instrument.  do you think if you had bob marleys guitar, you would be able to write and play the songs marley played?  what i make is pictures that i only see.  if you could see them too, you'd be making them.  what you need to do is see your pictures.  see them.  then take them... all the rest, the technical and such, comes.  but ... imitation, although a form of flattery, will get you nowhere.  be yourself, shoot yourself, and see for yourself.  you got eyes... see and shoot.

any canon dslr over 6 mega will do.

6397222[/snapback]

OMG!! det må jo gå ann og svare på folkelig vis!! (ble nesten satt ut jeg!) :p

Lenke til kommentar
Hva var galt med det svaret, rent bortsett fra at han avgrenset seg til Canon?

6399061[/snapback]

Hehe, vel, galt og galt. Spørs jo hva man legger i det. Jeg lo i hvert fall godt da jeg leste det og så for meg denne overpompøse, "larger than life", fotografen sitte der og svare på mailen :!: Han høres jo ut som fotoverdens svar på Yoda. "My camera of no use is too you. Your eyes you must use. Perhaps one day grow and understand you will".

Lenke til kommentar
Jeg lo i hvert fall godt da jeg leste det og så for meg denne overpompøse, "larger than life", fotografen sitte der og svare på mailen  :!:  Han høres jo ut som fotoverdens svar på Yoda. "My camera of no use is too you. Your eyes you must use. Perhaps one day grow and understand you will".

6399271[/snapback]

:!:

Veldig morsomt, faktisk. Flink virker det dog som om han er, men muligens litt pompøs i sin måte å ordlegge seg på. Det at han skriver Canon, skyldes nok mer et at han ikke har tenkt seg helt om. Han mener neppe at et 300D kan ta bilder som ikke en D200 kan ta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...