Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Endre mappeikon på "min musikk"-mappen?

Anbefalte innlegg

Veit ikke om dette er riktig sted å poste dette på, men jeg prøver meg:

Har en liten sak som jeg ikke finner ut. Den "tonen" som karaktiriserer ikonet på min musikk-mappen har forsvunnet. Har prøvd å velge den tilbake via egenskaper på mappen, men det er tydeligvis et eller annet spesielt med min musikk, bilder og intern video-mappene. Hvordan kan jeg velge dette tilbake?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det bare dette ikonet som mangler. Ikonene til mapper som "Min Musikk", "Min Datamaskin" o.l, ligger lagret i *.dll-filen "shellstyle.dll".

Se etter om denne filen ligger i mappen C:\Windows\System32\

Du kan laste ned ulike iconpackager for å fikse det.

spør i denne tråden

Endret av Mojo Pin
Lenke til kommentar
Er det bare dette ikonet som mangler. Ikonene til mapper som "Min Musikk", "Min Datamaskin" o.l, ligger lagret i *.dll-filen "shellstyle.dll".

Se etter om denne filen ligger i mappen C:\Windows\System32\

Du kan laste ned ulike iconpackager for å fikse det.

spør i denne tråden

6381389[/snapback]

Det er kun på denne mappen det gjelder. Problemet er at når jeg trykker på høyre musetast på denne mappen så er ikke tilpass noen arkfane, dermed veit jeg heller ikke hvordan jeg skal få det tilbake.

Lenke til kommentar

Du kan ikke endre ikonet på "Mine Bilder" ved å høyreklikke på den. Dette gjelder alle mapper slik som "Mine bilder, mine dokumenter, min datamaskin, mine nettverkssteder, papirkurv" osv. Men hvis du lager en snarvei, så vil du kunne endre ikonet, ved å finne ønsket ikonfil i shellstyle.dll

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...