Ni kon Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Hei alle sammen Jeg har et d70s kit med en 18-70 mm linse som jeg er fornøyd med. Dog ønsker jeg meg mer zoom. Venter jo som mange andre på Nikon AF-S DX VR 18-200mm. (om noen vet om en webshop i amerika eller hvor som helst som selger dette, så blir jeg glad for tips) Kan noen anbefalle en bra zoom linse så lenge? Lenke til kommentar
haakonts Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 (endret) Hei alle sammen Jeg har et d70s kit med en 18-70 mm linse som jeg er fornøyd med. Dog ønsker jeg meg mer zoom. Venter jo som mange andre på Nikon AF-S DX VR 18-200mm. (om noen vet om en webshop i amerika eller hvor som helst som selger dette, så blir jeg glad for tips) 6381279[/snapback] Tror nok ebay er mest sannsynlig. URGalaxy (ebay shop) i HongKong pleier å ha den inne, de er trygge. Det finnes en del andre også som er grei. Men det kan bli dyrere totalt enn å kjøpe her siden prisen reflekterer etterspørselen. Kan noen anbefalle en bra zoom linse så lenge? 6381279[/snapback] Tja, spørs jo litt hva du mener med zoom-linse i sammenhengen? Jeg antar nesten at du mener et eller annet fra 70mm og oppover som et komplement til den du har? Mer presist heter vel det en tele-zoom. Her er det mye bra å velge i til Nikon, alt avhenger jo av hvilken pris du er villig til å gi? Det finne en god del i konsument-markedet, både fra Nikon (55-200, 70-300G, 70-300ED), Sigma, og Tamron (sikker flere også). Her bør du vel klare å komme under 3000, kanske ned mot 1500? Kjenner ikke disse selv, men mange synes 55-200 til Nikon eller 70-300 APO II til Sigma er gode kjøp i klassen. Opp et hakk så finnes det en hel del, det kan kanske lønnes seg å se etter en brukt Nikon 80-200 f2.8 (finnes i flere flavører, tror alle disse er bra). Ny blir vel disse alle over 10k, så da bør du være seriøst interessert. Alternativ har Sigma en 70-200 f2.8, denne har jeg selv og kan trygt anbefale den, bør kunne fås brukt ned mot 4-5k (men du bør absolutt teste den først!), ny er vel denne rundt 8k. Tror både Tamron og Tokina har alternativer i klassen, men ser at de får nokså lunken kritikk. Hvis du er ute etter linser for actionfotografering så se etter linser med AF-S (hvis det er Nikon) eller HSM (hvis det er Sigma). Det betyr at fokuseringen skjer ved at det er en motor i selve linsen, det gir raskere fokus. Etter det jeg forstår så er ikke det like relevant for konsumentlinsene til Nikon, noen av de er AF-S, men gir ikke merkbart raskere fokus. Dette ble et langt og muligens ikke så klart svar, ting har en tendens til å få svaret "det kommer an på", håper det hjalp noe uansett. Håkon Endret 25. juni 2006 av haakonts Lenke til kommentar
SNratio Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Kjøp 70-300 APO Macro-Sigmaen, det er et sikkert og rimelig kjøp, du taper lite hvis du selger den igjen, og du har tid til å vente ut et bra tilbud på 18-200-Nikkoren. For min del vurderer jeg å sette meg på venteliste hos YaTack, de skal ha 5750 for den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå