Gå til innhold

MSI K8N Neo2 Platinum: Har du oppgradert drivere?

Goliath

Anbefalte innlegg

Husker en venn av meg fikk store problemer med sitt MSI hovedkort, K8N Neo Platinum, når han oppgraderte BIOS på korrekt måte med rikitge drivere. Etter hans problemer, har jeg ikke helt turt å installere nyere drivere/BIOS på mitt hovedkort selv om hk ikke er helt det samme.

Derfor lurte jeg på om noen har oppgradert drivere/BIOS til dette hovedkortet i senere tid uten problemer? Jeg bruker MSI LIVE opppgradringsprogram isåfall.

Mens vi er inne på dette hovedkortet; er det noen måte å justere systemfan rpm'en på med software? Ser ut som at CoreCenter kun kan justere chipset-vifta og CPU-vifta.

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HEI! har samme hk som deg.. å har ikke hatt noen problemer med hverken oppgradering av bios eller live update så det tror jeg du kan ta med knusende ro

selv har jeg brukt både live update og manuelt oppgradert bios frem og tilbake uten problemer  ;)

6381187[/snapback]

Samme her, har ikke hatt noen problemer med det.

Lenke til kommentar

Vel jeg får iallefall problemer om jeg bruker bios versjon høyere enn 1.5 til mitt MSI K8N neo platinum. Jeg tror dette skyldes at jeg har rambrikker med stramme timings 2-2-2-5 (T1) og at de nyeste bios'ene ikke tar hensyn til dette. 1.5 virker derimot helt perfekt.

Endret av lurerpaa
Lenke til kommentar

Hadde dette HK, det er plaget av en del bios/driverissues, deriblandt problemer med ram som har hvasse timings. I tillegg hadde jeg mye plunder med SATA.kontrolleren og mine samsung SATA2-disker med NCQ. Mener dette er mer Nforce3-spesifikt problem, og ikke msi sin feil (helt alene)...

Bortsett fra det, ett knallkort med gode overklokkingsegenskaper. Husk at sata 1&2-uttakene kan være trøblete når fsb blir høy, så bruk helst 3&4..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...