Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte av luftfiler på Golf 4

kesse

Anbefalte innlegg

I dag kjøpte jeg meg "powerfilter" til min Golf 4, kjøpte den på svinesund og de trodde den skulle passe siden den var "universal":) MEN, jeg sliter, har ikke stort peiling på bil. Noen som vet om det ligger en slags guide på nettet?

Filteret jeg kjøpte er ca som den her http://www.streetdesign.no/?go=produkt&id=4796 .

Men hos meg fulgte det ikke med annet enn selve filteret. Det jeg lurer er hva jeg feks skal gjøre med den kabelen som går inn i luftfilterboksen som er orginal?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I dag kjøpte jeg meg "powerfilter" til min Golf 4, kjøpte den på svinesund og de trodde den skulle passe siden den var "universal":) MEN, jeg sliter, har ikke stort peiling på bil. Noen som vet om det ligger en slags guide på nettet?

Filteret jeg kjøpte er ca som den her http://www.streetdesign.no/?go=produkt&id=4796 .

Men hos meg fulgte det ikke med annet enn selve filteret. Det jeg lurer er hva jeg feks skal gjøre med den kabelen som går inn i luftfilterboksen som er orginal?

6380736[/snapback]

Du trenger i tillegg til også anskaffe deg nytt innsugsrør, flens og slangeklemmer...

Et tips, kast greia og heller kjøpt et komplett kit til din bil, koster ikke mer enn litt over 1000-lappen for et f.eks K&N 57i kit, og da får du med alt av deler.

Også kjøp siste nummer av Max Power, der er det en artikkel om montering av åpent luftfilter...

Lenke til kommentar
Eller du kan jo drite i hele åpent-luftfilter-hypen da ;)

6381066[/snapback]

Må faktisk si meg enig her, kan ikke fatte og begripe hvorfor folk skal ha åpent filter og chiptrimme ei standard personbil. Eneste bilene det lønner seg på, er de med turbo.

Lenke til kommentar
Eller du kan jo drite i hele åpent-luftfilter-hypen da ;)

6381066[/snapback]

Spurte han om din mening? nei. ;)

Hadde det vært "turbonator" eller "Electric supercharger" og sånt tull da hadde det vært på sin plass, men powerfilter holder ikke til i den kategorien, skal ikke folk få lov til å modde bilene sine pga de har en "normal" bil? uff sier jeg bare...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...