Gå til innhold

"Lille Petter" Edderkopp


aGal

Anbefalte innlegg

Her har vi et av mine første bilder med mitt Olympus MjU 700

Super makro = ON

Ditangse til edderkopp = 7,5 cm ca

 

Trenger forslag til hva jeg kan gjøre bedere med motivet, plasering av edderkoppen, skal jeg ta bildet lengere unna ect.

(edderkoppen holder til i hagen, så den stikker ikke av)

 

EDIT: Bildet i full size er ikke klart og tydelig.

Endret av aGal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her har vi et av mine første bilder med mitt Olympus MjU 700

Super makro = ON

Ditangse til edderkopp = 7,5 cm ca

 

Trenger forslag til hva jeg kan gjøre bedere med motivet, plasering av edderkoppen, skal jeg ta bildet lengere unna ect.

(edderkoppen holder til i hagen, så den stikker ikke av)

 

EDIT: Bildet i full size er ikke klart og tydelig.

6380601[/snapback]

 

 

Fang den og så legger du den på en metallplate med hvanndråper på pg tar bilder med forsjellige lysefekter, du kan og prøve på et hvitt a4 ark (uten hvann) :w00t:

Lenke til kommentar

Fang den og så legger du den på en metallplate med hvanndråper på pg tar bilder med forsjellige lysefekter, du kan og prøve på et hvitt a4 ark (uten hvann) :w00t:

6380667[/snapback]

 

Godt forslag. Skal teste noe av det.

*ut å jakte edderkopper*

Trur jeg så 3 stk når jeg var ute i stad...

Lenke til kommentar
Yey...  :thumbup:

 

legg ut bilder av det etterpå da  :w00t:

6380700[/snapback]

 

Har nå fanget 2 stk edderkopp på flaske...

 

Skal slenge ut bilder etter hvert, håper edderkoppene ikke stikker av. Da kan det bli mye edderkopper i huset, siden de har "egg pose" på baken.

 

Skal se om edderkoppen flyter, da skal jeg ha vann i en stål kjele og ha edder koppen oppe på vannflaten !

Endret av aGal
Lenke til kommentar
kor gøy da..du kan dope dei ned da..me litt røyk... då blir dei sløve  :thumbup:

6380766[/snapback]

 

Hadde begge 2 oppi en kjele med vann, de fighta for livet :p mot hverandre altså !

Skal eksprimentere mer med dem, men nå er xD minekortet fult så må ta en tømm (64 mb, 1024 mb blir bestilt i neste uke antar jeg)

Lenke til kommentar
Jo nærmere du kommer, jo fetere blir det, så lenge du klarer å beholde fokus. Men du bør kunne klare 4 cm, kanskje 3 cm. Skummelt med edekoppene på forumet i dag^^

6380880[/snapback]

 

 

Jeg prøver holde fokus... har klart det med 5 cm, men da vart edderkoppen så redd at den løp vekk :( dumme edderkopp

Lenke til kommentar
Jo nærmere du kommer, jo fetere blir det, så lenge du klarer å beholde fokus. Men du bør kunne klare 4 cm, kanskje 3 cm. Skummelt med edekoppene på forumet i dag^^

6380880[/snapback]

 

 

Jeg prøver holde fokus... har klart det med 5 cm, men da vart edderkoppen så redd at den løp vekk :( dumme edderkopp

6380928[/snapback]

 

jaja...gjør slik som jeg sier..dop den ned med røyk :tease:

Lenke til kommentar
Det er riktig det som skrives om doping med røyk. Det er den metoden de profesjonelle bruker, og de bruker ikke jazz-røyk (hvis du er redd for at det skal innebære kontakt med lysskye individer). Det holder med andre ord med en vanlig Prince Mild.

6380967[/snapback]

 

Har vist ikke mat olje her i huset, bruker smør :p

Jeg røyker desverre ikke (så har ikke den muligheten), har heller ingen i nærheten som jeg kjenner som vil komme å røyke ned edderkopper...

Tatt noen fler bilder, kommer ett eller to her om litt... just w8

Endret av aGal
Lenke til kommentar

Du skal ikke si "jeg røyker desverre ikke"

 

Du skal si "jeg røyker heldigvis ikke"

 

du kan jo tende på et telys/stearinlys for de er slik at når du slokker dem så kommer det mye røyk ganske fort, det kan du og gjøe med fyrstikker :)

 

 

(Du kan ta å prompe sjikkeli rett på edderkoppene da, men da svimer de nok av)

Endret av ingebrigtz
Lenke til kommentar
Du skal ikke si "jeg røyker desverre ikke"

 

Du skal si "jeg røyker heldigvis ikke"

 

du kan jo tende på et telys/stearinlys for de er slik at når du slokker dem så kommer det mye røyk ganske fort, det kan du og gjøe med fyrstikker  :)

 

 

(Du kan ta å prompe sjikkeli rett på edderkoppene da, men da svimer de nok av)

6381048[/snapback]

 

Sant det !...

Har nå tatt bilde av vann i stede for edderkopper :p edderkoppene er nå ute i hagen tilbake på sin plass...

Er av den type som lærer kameraet under veis, bruksanvisning_er_BARE_TULL.

Så nå de 10 siste minuttene har jeg lært 50 % mer om kameraet enn det jeg kunne... *stolt*

Endret av aGal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...