nifty Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Holder på med det nå. Men brannmureren må jo være på. Holder jo på med nedlasting og surfing.... 6381428[/snapback] DA ER DET SÆRDELES VI*KTIG AT DU KOMMER MED ALL INFORMASJON, noe JEG og ANDRE har bedt om, da blir det faktisk MYE lettere å hjelpe deg. Beklager Skrikinga, men jeg begynner å bli litt oppgitt HVA med det trådløse nettet, er det koplet til noe spesielt (hvilken leverandør....) ? hvilket subnett har DET osv ....... slik kan vi foreslå en konfigurasjon som ikke har noen konflikter med det du allerede har, og JA kom med de nettene du HAR , slik blir det mye lettere du har helt sikkert en ruter/brannmur mellom oss og internett uansett..... _nifty_ Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 (endret) PROBLEMET ER IKKE LØST ALLIKVEL Da jeg skrudde på det trådløse nettverkskortet slo det hele seg vrang. 6381098[/snapback] Det dær jeg lurer litt på.... For skal du dele trådløse videre? Viss det kommer fra en ruter setter du opp en brod mellom trådløse korte ditt og det vanlige nettverkskorte Og den andre pcen kan du da sette på automatisk ta mot ip og dns Så vill du få det til å funke... Blir samme måte som jeg var oppkobla før det... men pågrunn av lang responstid valgte jeg å gå tilbake til kablet... Endret 25. juni 2006 av VikinGz Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 Tilkoblinger. PC1: Server. Windows XP Pro (SP1) Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): DHCP aktivert: JAAutomatisk konfigurasjon aktivert: JA Automatisk konfigurasjon av IP-adresse: 192.168.1.3 Nettverksmaske: 255.255.255.0 Standard gateway: 192.168.1.2 DNS-servere: 192.168.1.1 PC1: Laptop. Windows XP Home (SP2?) Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Ethernet-kort Trådløs nettverkstilkobling: Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : Beskrivelse . . . . . . . . . . : Intel® PRO/Wireless 2915ABG Network Connection Fysisk adresse . . . . . . . . . : 00-0E-35-F7-8F-81 DHCP aktivert. . . . . . . . . . : Ja Automatisk konfigurasjon aktivert: Ja IP-adresse . . . . . . . . . . . : 192.168.1.79 Nettverksmaske . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Standard gateway . . . . . . . . : 192.168.1.1 DHCP-server. . . . . . . . . . . : 192.168.1.1 DNS-servere. . . . . . . . . . . : 192.168.1.1 Leasingavtale mottatt. . . . . . : 25. juni 2006 20:15:02 Leasingavtale utgår. . . . . . . : 19. januar 2038 05:14:07 Ethernet-kort Lokal tilkobling: Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : Beskrivelse . . . . . . . . . . : Broadcom NetLink Gigabit Etherne t Fysisk adresse . . . . . . . . . : 00-14-2A-01-86-AE DHCP aktivert. . . . . . . . . . : Nei IP-adresse . . . . . . . . . . . : 192.168.1.2 Nettverksmaske . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Standard gateway . . . . . . . . : VikingGz: PC1: Server: Kablet til PC2 :Laptop Pc2: Trådløst til router. (Skal frakte filer mellom PC1 og PC2 | Og så skal jeg "oppdatere" PC1. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 (endret) Først kan du sette på automatisk motta ip på alle nettverkskorta dine.... Så lager du en bro da holder du ned museknappen og markerer det vanlige nettverkskorte og trådløse korte trykker på opprett bro... når den er ferdig skal pcen du har gjort det på ha nett og nettverk... Også på den andre pcen: start -> kjør -> skriver du cmd og trykker enter skriver du ipconfig /release også skriver du ipconfig /renew prøv det *husk* jeg har ikke trådløst kort, så du må ikke se på det at det står 1394 tilkboblingen(det er firewire) bare for å vise hvor man gjør det... Endret 25. juni 2006 av VikinGz Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 Jeg skal teste dette senere, akkurat nå snakker jeg med folk og jeg har den vanen med å miste nettverket når jeg prøver meg frem på dette. Lenke til kommentar
nifty Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Jeg skal teste dette senere, akkurat nå snakker jeg med folk og jeg har den vanen med å miste nettverket når jeg prøver meg frem på dette. 6382028[/snapback] Ja, og hva skjer da ? Funnet ut av det ? Hva var det i så fall som løste problemet .... _nifty_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå