Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Luftfilter til Mitsubishi Carisma ?

Gjest Slettet+987123

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+987123

Heisann!

HAr lyst til å bytte til ett "powerfilter" på min Mitsubishi Carisma..

men vet ikke hvilken, størrelse osv..

noen som vet?

Kamerat av meg sier jeg kan sette inn ett "green-filter" eller noe slikt.. men vet ikke helt^^

Merker man noen effekt økning, eller har det noe å si på bilen med tanke på slitasje osv..?

mvh. Einar Grøtlien

Endret av Slettet+987123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+987123
Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor alle skal ha dette :dontgetit:

6380592[/snapback]

syns det ser litt fett ut^^

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123
Powerfilter av annerkjente merker skader ikke motoren på noe vis,

du får neppe noen merkbar effektøkning ved å montere powerfilter, men en mer sportslig lyd får du garantert. Hviken motor har du i carismaen din?

6381633[/snapback]

Har en 1,6 liter: P

med 90 avdanka shetlandsponnie: P

Lenke til kommentar

Han spurte ikke om din eller andres mening om hvor ubegripelig det er at noen vil ha powerfilter på en standardbil... Dessuten så har jeg powerfilter på min Camry, og det er ikke for å kunne plusse på 10 "reklamehester" i skryepermen... så kutt ut med post spammingen, og ta dere sammen. trenger ikke å ha en "supertanker" for å rettferdigjøre å ha et powerfilter.

Lenke til kommentar

Skulle hatt det selv jeg på begge bilene, for at det gir bedre lyd og ser lit "fetere" ut under panseret, men ene er TDI og, vil ikke ha noe fetere lyd, diesel lyden er bra nok :p , og andre er en forgasser motor :p

Men til det du spør om størrelse..: Kan bare gå ned på en bil sjappe som har peiling, og spørre dem, de fleste i området her svarer på det emste jeg spør dem :D

eller gå inn på sida til KN filtere, husker ikke adressen, men der har de meny at du finner den riktige størrelsen etter hvilken bil du har.... ;)

Endret av AudiA4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123

hmm.. men Eplejus, sånn jeg forstår det, er jo P950357 bare ett filter som du setter inn i den orginale luftfilterboksen.. ?

kan jeg evt bruke P468?

Lenke til kommentar
hmm.. men Eplejus, sånn jeg forstår det, er jo P950357 bare ett filter som du setter inn i den orginale luftfilterboksen.. ?

kan jeg evt bruke P468?

6382447[/snapback]

Opps, gjorde en liten bommert og pasta feil partnr. ja

Titta litt på P468 og jeg vil tro den lar seg bruke, om diameteren på induksjonsrøret er det samma som på 1.6 som det er på 1.9D som egentlig detta filtret er til.

Ellers går den ann å bruke et universal filter samt bruke et silikonrør og et par slangeklemmer for å koble til eksisterende induksjonsrør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...