Sweet Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Hei jeg fikk en opgave i dag om og fikse en vpn løsning for bestefaren min fra hans egen pc i leiligheten, til pc'n på styrerommet nede. begge er tilkoblet internett, men ikke noe lokal nett. er det noen som kan gi meg en fin step by step guide til og sette opp en vpn tunnel til styrerom pc'n? OS som kjøres på maskinene er WinXP. forslag til programmer er også fint, dersom det ikke lar seg gjøre i winxp. helst lett å bruke da bestefaren min er snart 60 Mvh Sweet Lenke til kommentar
valentino Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Hamachi er et utrolig enkel, kryptert vpn program. Bare å legge inn på maskinene og koble opp. http://www.hamachi.cc/ Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 okey skal prøve det Lenke til kommentar
Xenofil Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 (endret) opps glem det.. Endret 25. juni 2006 av Xenofil Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 hmmm.. med disse progs.. kan man logge seg på den andre maskinen uten at noen må sitte i andre enden og godta? så lenge programmene kjører på begge maskinene? Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 glem hva da xenofil? Lenke til kommentar
valentino Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Hamachi må være påslått så kan du koble av og på som du selv vil. Dersom du ønsker å teste det nå kan du laste ned å velge "join existing network" Koble til "Valentino1" med passord "test" holder den oppe et par timer. Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 (endret) Der var det flere folk jo :!: Edit: Valentino: Har du bra linje? Endret 25. juni 2006 av Peder82 Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 ahahah programmet var lett å bruke iaffal.. har prøvd vnc før og det funka ikke helt so forventa. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 hmmm.. med disse progs.. kan man logge seg på den andre maskinen uten at noen må sitte i andre enden og godta? så lenge programmene kjører på begge maskinene? 6381397[/snapback] Du kan sjekke ut Logmein.com. Der instalerer du eit program på maskina du vil styre. Etter at det er gjort kan du enkelt styre den via Internett frå alle PCer utan å instalere programvare på PCen du bruker. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 takk for tips, skal titte litt der også :=) Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 hjmmm.. valentino ga meg tips om remote desktop i xp også.. det visste ejeg ikke var der hehee Lenke til kommentar
ttt Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 hjmmm.. valentino ga meg tips om remote desktop i xp også.. det visste ejeg ikke var der hehee 6381590[/snapback] Du må vel ha XP Pro for å kunne bruke denne funksjonen. I alle fall maskina du skal bruke for å koble opp til den andre maskina må vere XP Pro. Utan å ha nokon kilder for handa, så meiner eg å ha lest at det er enkelte sikkerheitsproblem med den innebygde remote desktop funksjonen i XP. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 okey valentino.. det fungerte, så at du ble kastet ut hehehehe. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Der var det flere folk jo :!: Edit: Valentino: Har du bra linje? 6381462[/snapback] 5 eller 6 Mbit opp og ned. Sweet, jeg ble ikke kastet ut fra min profil faktisk. Det overrasket meg da jeg har hørt at kun 1 bruker kan være aktiv i slengen med windows sin RDP. Så derimot ingen spor etter at du hadde vært inne så var ikke sikker på om det funket. Prøv en gang til og legg ett spor etter deg. En .txt fil på skrivebordet eller noe slik med "sweet was here" melding. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 står at den lokale poliocyen for ikke tillater at jeg logger meg på interaktivt. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Ok. Kan være fordi jeg logget av brukeren. Den var pålogget ved "fast user switching" første gangen du testet. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Maskina du skal koble til må ha XP Pro, men maskina du kobler fra kan godt være XP Home. I XP Pro må du slå på at du får lov til å koble til eksternt. Det valget er i et arkfane når du høyreklikker på min datamaskin og velger egenskaper. (AKA system) Skal prøve å sette opp Hamachi selv nå. Ser lovende ut. Lenke til kommentar
eppis Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 du har jo altids gode gamle www.openvpn.com og du kan bruke www.openvpn.se <- enkel grafisk client. riktig nok en del config men når du får den opp går den som en drøm. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Hamachi er så enkelt at tilogmed far klarer det. Genial bit programvare! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå