Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

VPN mellom to pc'r over internett

Anbefalte innlegg

Hei :)

jeg fikk en opgave i dag om og fikse en vpn løsning for bestefaren min fra hans egen pc i leiligheten, til pc'n på styrerommet nede. begge er tilkoblet internett, men ikke noe lokal nett.

er det noen som kan gi meg en fin step by step guide til og sette opp en vpn tunnel til styrerom pc'n?

OS som kjøres på maskinene er WinXP.

forslag til programmer er også fint, dersom det ikke lar seg gjøre i winxp.

helst lett å bruke da bestefaren min er snart 60 :p

Mvh Sweet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hmmm.. med disse progs.. kan man logge seg på den andre maskinen uten at noen må sitte i andre enden og godta? så lenge programmene kjører på begge maskinene?

6381397[/snapback]

Du kan sjekke ut Logmein.com. Der instalerer du eit program på maskina du vil styre. Etter at det er gjort kan du enkelt styre den via Internett frå alle PCer utan å instalere programvare på PCen du bruker.

Lenke til kommentar
hjmmm.. valentino ga meg tips om remote desktop i xp også.. det visste ejeg ikke var der :p hehee

6381590[/snapback]

Du må vel ha XP Pro for å kunne bruke denne funksjonen. I alle fall maskina du skal bruke for å koble opp til den andre maskina må vere XP Pro. Utan å ha nokon kilder for handa, så meiner eg å ha lest at det er enkelte sikkerheitsproblem med den innebygde remote desktop funksjonen i XP.

Lenke til kommentar
Der var det flere folk jo :!:

Edit:

Valentino: Har du bra linje? :dribble:

6381462[/snapback]

5 eller 6 Mbit opp og ned. :D

Sweet, jeg ble ikke kastet ut fra min profil faktisk. Det overrasket meg da jeg har hørt at kun 1 bruker kan være aktiv i slengen med windows sin RDP.

Så derimot ingen spor etter at du hadde vært inne så var ikke sikker på om det funket. Prøv en gang til og legg ett spor etter deg. En .txt fil på skrivebordet eller noe slik med "sweet was here" melding.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Maskina du skal koble til må ha XP Pro, men maskina du kobler fra kan godt være XP Home.

I XP Pro må du slå på at du får lov til å koble til eksternt. Det valget er i et arkfane når du høyreklikker på min datamaskin og velger egenskaper. (AKA system)

Skal prøve å sette opp Hamachi selv nå. Ser lovende ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...