Gå til innhold

Core duo 2 til bærbar?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har fått med meg at Core Duo 2 skal komme rundt August. Er dette samme Core Duo 2 som brukes i Bærbare PCer?

I tilleg lurer jeg på om Bærbare PCer nå vil bruke nøyaktig samme prosessor som stasjonære, om enn underklokket.

Grunnen til spørsmålet er at jeg skal kjøpe bærbar og ønsker full 64bit støtte (på Intel-struktur).

NOTE: Hva er arbeidsnavnet på Core Duo 2, og den eventuelle bærbare varianten?

Takker og bukker

Endret av unundindur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Merom er Core 2 for bærbare og støtter 64bit. Turion X2 vil være en konkurrent som kommer noe før. Det blir spennende med tester mot hverandre.

Hilsen,

efikkan.

6383800[/snapback]

Turion X2 kom 17 mai skulle jeg mene. Husker ikke helt om ejg har sett den i noen PCer enda, men mener testresultatene var dårligere en den nåværende Core duo varianten. Med andre ord, den søg :)

Lenke til kommentar
Merom er Core 2 for bærbare og støtter 64bit. Turion X2 vil være en konkurrent som kommer noe før. Det blir spennende med tester mot hverandre.

Hilsen,

efikkan.

6383800[/snapback]

Turion X2 kom 17 mai skulle jeg mene. Husker ikke helt om ejg har sett den i noen PCer enda, men mener testresultatene var dårligere en den nåværende Core duo varianten. Med andre ord, den søg :)

6388076[/snapback]

Testen jeg har sett var merkelig, men forskjellen var heller ikke så stor.

Core duo/solo(Centrino duo/solo) til bærbare og core2duo til stasjonære.

6388575[/snapback]

Core (1) er dagens Core(Pentium M (Centrino er ikke en cpu)). Core 2 Duo er nyere type kjerne og blir Merom for bærbare og Conroe for stasjonære, men vil gå under navnene Core 2 Duo.
Lenke til kommentar

För att det över huvud taget ska finnas en chans för att Core 2 Duo (Conroe, Merom) ska fungera på en befintlig Laptop så måste den ha en Core Duo (Yonah) i nu. Alltså, Conroe kommer inte att fungera i PC:er med Pentium M (Dothan) även om sockeln har i princip samma namn. Jag ska testa en Merom i morgon (om jag får tid) i en M1710 då det visst finns folk som har fått detta till utan problem.

Det var precis därför jag köpte M1710 med den billigaste cpu:n som fanns (2300) för att jag visste att det om ett par månader skulle komma mycket starkare saker. Det har visat sig att det tjänade jag rätt bra på. Yonah:n jag har nu åker in i en MediaPC i stället.

Lenke til kommentar
För att det över huvud taget ska finnas en chans för att Core 2 Duo (Conroe, Merom) ska fungera på en befintlig Laptop så måste den ha en Core Duo (Yonah) i nu. Alltså, Conroe kommer inte att fungera i PC:er med Pentium M (Dothan) även om sockeln har i princip samma namn. Jag ska testa en Merom i morgon (om jag får tid) i en M1710 då det visst finns folk som har fått detta till utan problem.

Det var precis därför jag köpte M1710 med den billigaste cpu:n som fanns (2300) för att jag visste att det om ett par månader skulle komma mycket starkare saker. Det har visat sig att det tjänade jag rätt bra på. Yonah:n jag har nu åker in i en MediaPC i stället.

6402315[/snapback]

Hepp, hvordan fikk du tak i en Merom? Hvor mye kostet den? GHz?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...