Gå til innhold

Windows oppstart problem.


Anbefalte innlegg

Var litt usikker på hvor jeg kunne plasere denne threaden.

Her er problemet mitt. Jeg satt på faren min sin PC, han ville at jeg skulle flytte over noe musikk fra min PC til hans. Jeg merket at jeg ikke kunne gå innpå det lokale nettverket, og fant ut at han lå på ett "Domene" i stedet for en "Arbeidsgruppe" som feks MSHOME/HJEMME osv. Det er en PC som faren min bruker i firmaet han jobber i. Jeg tok og la PC'n inn i MSHOME arbeidsgruppen i stedet for "Domenet". Jeg startet pc'n på ny, fikk den vanlige PW greie som kommer når jeg starter opp, skrev passord og brukernamn. Og så får jeg opp feilmeldingen:

 

"Systemet har ikke logget deg på. Kontroler brukernavn og at domenet er riktig"

 

Problemet er at jeg kan ikke legge meg innpå domenet igjen, pga jeg kommer meg ikke innpå windows. Og det står kun:

Brukernavn:

Passord:

Der jeg kan logge inn, ikke noe om endring av domene osv.

 

Jeg prøvde å starte opp i sikkerhetsmodus, men det funket heller ikke. Pga jeg måtte ha password :S

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var litt usikker på hvor jeg kunne plasere denne threaden.

Her er problemet mitt. Jeg satt på faren min sin PC, han ville at jeg skulle flytte over noe musikk fra min PC til hans. Jeg merket at jeg ikke kunne gå innpå det lokale nettverket, og fant ut at han lå på ett "Domene" i stedet for en "Arbeidsgruppe" som feks MSHOME/HJEMME osv. Det er en PC som faren min bruker i firmaet han jobber i. Jeg tok og la PC'n inn i MSHOME arbeidsgruppen i stedet for "Domenet". Jeg startet pc'n på ny, fikk den vanlige PW greie som kommer når jeg starter opp, skrev passord og brukernamn. Og så får jeg opp feilmeldingen:

 

"Systemet har ikke logget deg på. Kontroler brukernavn og at domenet er riktig"

 

Problemet er at jeg kan ikke legge meg innpå domenet igjen, pga jeg kommer meg ikke innpå windows. Og det står kun:

Brukernavn:

Passord:

Der jeg kan logge inn, ikke noe om endring av domene osv.

 

Jeg prøvde å starte opp i sikkerhetsmodus, men det funket heller ikke. Pga jeg måtte ha password :S

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre?

6380352[/snapback]

 

 

Det du KAN gjøre, er å be din far om å ta med seg sin PC til IT-ansvarlig på jobben igjen, og be noen der om å melde ham inn i jobbens domene igjen.

Det er *LITT* dumt å gjøre det du har gjort, da maskinen må være i kontakt med domenekontrolleren for å få tilbake sine opprinnelige rettigheter i domenet.

 

Håper du lærte at det er en tanke dumt å bare legge en slik maskin over i en arbeidsgruppe.

 

 

Til en annen gang, så kan det være greit å vite, at dersom du på din fars PC hadde gått til start, og kjør og skrevet \\<dittpcnavn> så hadde du kommet rett til din egen PC, og fått tilgang til de shares du trengte axx til der. (Lureste måten å gjøre det på-........)

 

 

red:typo.-...

_nifty_

Endret av nifty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...