Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Thomson SpeedTouch 510i på nextgentel

Anbefalte innlegg

Hei..

Har hatt installatør hjemme og fått installert adsl linje fra NextGenTel. Hadde et Thomson speedtouch 510i modem fra min telenor tid liggende som jeg tenkte jeg skulle bruke frem til jeg får modemet mitt fra nextgentel ( tydeligvis ikke sent enda..)

Derfor har jeg en haug med spm i forbindelse med omprogrammering av modemet. Finnes det en steg for steg beskrivelse? Noen som kan fortelle hvordan dette gjøres? For nextgentel kundeservice er jo ikke interessert i å hjelpe...

En annen ting som hadde vært ålreit hadde vært setup-programmet til modemet hvis noen vet hvor jeg kan finne det..

på forhpnd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Jeg har 546i orginalt fra NGT men fikk lyst til å prøve mitt gamle 510i fra Telenor.

Oppgraderte firmware og testet.Reultatet var dårligere hastighet med 510i.

6382026[/snapback]

Dette har nok grunn i at NGT har en del spsielle parameter i sin konfigurasjon som hjelper til med å sikre trafikken i deres eget nett med hensyn til Quality of service.

(kjenner han som har vært med på å lage konfigurasjonen...)

De steder der NGT benyter Telenor sitt nett og kjører PPPoE så ville det antagelig gått like greit med din ST510i

Lenke til kommentar
Dette har nok grunn i at NGT har en del spsielle parameter i sin konfigurasjon som hjelper til med å sikre trafikken i deres eget nett med hensyn til Quality of service.

(kjenner han som har vært med på å lage konfigurasjonen...)

De steder der NGT benyter Telenor sitt nett og kjører PPPoE så ville det antagelig gått like greit med din ST510i

Jeg kjører PPPoE?

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar
Jeg kjører PPPoE?

6569215[/snapback]

Det er ikke godt å si.

Trur nok du kjører PPPoA etter som du fikk dårligere hastighet med din ST510i

Altså blir det dårligere Qos i NGT sitt nett pga at du ikke har spesialkonfigurasjonen til NGT i modmet (den som ligger i ditt ST546 som du fikk tilsendt..)

Vil du være sikker så kan du ringe NGT suport, vente heeeeelt til dem svarer i andre enden og få dem til å sjekke om du er på dems eller Telenor sitt nett.

Er du på telenor sitt så kjører du PPPoE (noe jeg tviler på.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...