Slacks Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Hei, jeg har planer om å bestille noen varer fra USA og lurte da på hvilke moms jeg kan forvente meg ved kjøp av varer for ca. 1925 kr+ frakt?? Er det ikke slik at jeg trekker av amerikansk moms og legger til Norsk moms, altså 25%?? Jeg trodde det den amerikanske momsen var på 16%, men er ikke sikker. Regnes forresten frakten med når man regner moms?? Dette hadde vært litt greit å finne ut av for da vet jeg ca. hva prisen blir. Jeg vet jo at det er mange kloke hoder her på hardware-forumet så jeg håper på svar ! Takk, takk! Torland. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Du skal ikke betale amerikansk mva. Du skal betale norsk moms på varens tollverdi Kilde: merverdiavgiftsloven, og mer spesifikt forskrift nr. 12 til denne loven om beregning og oppkreving av merverdiavgift ved innførsel av varer Tollverdien regnes etter reglene i Forskrift om fastsettelse av varers tollverdi Lenke til kommentar
Geir Willy Haugen Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Prisen oppgitt på en amerikansk nettbutikk er trolig uten moms, da det kun er innbyggere i samme delstat som nettbutikken er registrert i som betaler moms. Dermed kan du som regel ikke trekke fra noen amerikansk moms på prisen. Du må betale norsk moms av både varens verdi og frakten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå