Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Routeren henger seg når jeg bruker Utorrent


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

 

Jeg har ett lite problem.

Når jeg har kobla dataen igjennom routeren og bruker Utorrent så henger routeren seg etter ca 5 min. Jeg må dra ut strømkontakten og sette den inn igjen for at den skal funke igjen. Jeg har prøvd å åpne porter i routeren, men det funker ikke uansett =\

 

Noen som har peiling på hva som kan være feil ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder uTorrent så skal du først gå til Denne adressen for å finne de korrekte instillinger i forhold til din Netto kapasitet for din linje .

 

For om man kjører .torrents uten å konfigurere clienten så vil denne peise på med grunninnstillinger som gjør at routeren får for mye å gjøre . Rett å slett alt for mange connections i forhold til hva som tåles .

Lenke til kommentar

Har en di624

 

Sliter med resetting i øst og vest, men kan se ut til at den har varmeproblemer, ps husk at firmware skal du bruke skandinavisk ikke usa firmware da ble min helt tullete...........

 

ps min resetter helt automatisk og du slipper manuell resett.

 

Liker ikke utorrent på mi 6/6 linje heller, men emule er enda værre.............

Endret av Beo
Lenke til kommentar

Om det er den ene eller den andre klienten så må den konfigureres til å stemmes mot den kapasiteten som den enkelte har i forhold til hva man kan tåle av tilkoblinger .

 

Om man ikke gjør dette så vil f.eks uTorrent gjøre at man aldri oppnår den store hastigheten som man kan oppnå med sin bredbåndskapasitet . Jeg har selv smertelig erfart at man kan gå fra ynkelige par hundre kB til å toppe 1.7MB/s nettop med å bare konfigurere klienten .

Lenke til kommentar
Når det gjelder uTorrent så skal du først gå til Denne adressen for å finne de korrekte instillinger i forhold til din Netto kapasitet for din linje .

 

For om man kjører .torrents uten å konfigurere clienten så vil denne peise på med grunninnstillinger som gjør at routeren får for mye å gjøre . Rett å slett alt for mange connections i forhold til hva som tåles .

6381565[/snapback]

 

Tusen takk :D

 

Nå funker det som bare det :) Ingen tegn til problemer.

Lenke til kommentar
Har en di624

 

Sliter med resetting i øst og vest, men kan se ut til at den har varmeproblemer, ps husk at firmware skal du bruke skandinavisk ikke usa firmware da ble min helt tullete...........

 

ps min resetter helt automatisk og du slipper manuell resett.

 

Liker ikke utorrent på mi 6/6 linje heller, men emule er enda værre.............

6381772[/snapback]

 

Jeg og har merket tegn til varmeproblemer spesielt når jeg laster ned eller overfører fra

den ene maskinen i nettverket til den andre. Det er sikkert tegn på at den har mye å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...