Gå til innhold

Må ha ny DVD-brenner (S-ATA), anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger en ny DVD-brenner etter den gamle ikke virker mer.

De to viktigste tingene er at den må være sort og ha S-ATA (skal ha bort min siste IDE-kabel).

Har hørt noe om at ikke alle hovedkort støtter S-ATA på optiske drev og vil derfor ikke kunne brukes sammen med en S-ATA brenner. Om dette stemmer, hvordan kan jeg finne ut om mitt hovedkort støtter dette eller ikke?

Til slutt, hvilke brennere kan dere anbefale? Har sett en del på Plextor sine brennere, og de virker ganske bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står på Plextor sine sider at de fleste hovedkort søtter S-ATA optiske drev, men noen gjør det ikke. Gikk inn på MSI sine sider, men fant ikke noe informasjon om dette. Har MSI Nforce 3 hovedkort for s754.

Skal oppgradere til et AM2 oppsett i sommer. Er det høy sannsynlighet for at det nye hovedkortet vil støtte brenneren?

Lenke til kommentar

Vil nok tro at det støtter optiske drev på s-ata. Er ingen ekspert på området, men tror nok det hovedsaklig er de første generasjonene hk med s-ata som oftest ikke støtter dette. Begynner å bli lenge siden disse kom på markedet, så jeg tror du har gode sjanser.

På en annen side så er data ingen "eksakt vitenskap". :)

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...