Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av Bil nr 2. Maks 150.000Kr. Maks 70.00km

Pixi

Anbefalte innlegg

Når det gjelder den nevnte feilstatistikken, så er det vel kanskje flere årsaker til resultatene. Toyota-eiere er kanskje flinkere med å levere bilene sine til service på verksted jevnlig. Mens audi-eierene, som ofte er unge, kjører hardt og er vel kanskje ikke like flinke med punktlig service.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når det gjelder den nevnte feilstatistikken, så er det vel kanskje flere årsaker til resultatene. Toyota-eiere er kanskje flinkere med å levere bilene sine til service på verksted jevnlig. Mens audi-eierene, som ofte er unge, kjører hardt og er vel kanskje ikke like flinke med punktlig service.

6503486[/snapback]

Støtter din teori :thumbup:

Lenke til kommentar

6503486[/snapback]

Veldig svak teori da feilstatestikken blir målt etter nyerer og nyere biler og kjøpsgruppen på Audi er godt vokse mennesker med god råd...

Lenke til kommentar

6503486[/snapback]

Veldig svak teori da feilstatestikken blir målt etter nyerer og nyere biler og kjøpsgruppen på Audi er godt vokse mennesker med god råd...

6505553[/snapback]

:nei:

Pappagutter! Har noen av de her, og de kjører nyere A6. Vet av noen fra 20-25 som har nyere A8, så det er nok ikke bare gubber som kjøper Audi.

Mens her i strøket er dey bare gubber som kjøper nyere Saab.

Ser f.eks at Saab 900 er noe vrak av biler for ungdommen, turboer som ryker ofte, mens diverse Audier 80,90,100 er noe mange sliter med å ta knekken på.

Så at Audi er dårligere enn Saab er noe vas. Kjørelærern min har en Audi A4 TDI Quattro, og den er som ny, få feil og eneste gangene den er på verksted er på servicer. De få som brukte Saab før i tiden sverger å ikke bruke de som kjørebiler.

Og, jeg er ikke mot Saab, liker bilene veldig godt! Men å si at dem er SÅ mye dårligere enn Audi er bare vas. Jeg er så imot BMW at det er nesten ulovlig, men jeg kan ikke komme å si at de har feil i hytt og pine og de er dårlige for det, for det er biler som blir grisekjørt ofte av unge mennesker. Jada-jada jeg er altså ikke mot Saab, men poengterer bare. Finnes det enda 9-5 når jeg stifter familie, så skal man ikke se at jeg havner opp med en slik, for det er særdeles fine biler, og en enorm god komfort som jeg savner hos mange andre bilprodusenter.

Endret av k_drey
Lenke til kommentar

Jeg har jobbet med VAG produkter i mange år og mitt valg ble Saab men det er av mange årsaker men den stekeste er vel erfaring...

Når du snakker om pappagutter som kjører A6/ A8 etc etc så er dette ikke int i denne diskusjon da de er i et "Veldig" fåtall når man kommer til statestikker...

At jeg anbefaler Saab i denne tråden er grunnet min erfaring og at jeg er veldig fornøyd med produktet selv samt man får utrolig mye mer bil for pengene i forhold til Audi...(dette må oppleves)

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Skal ikke begynne å bli vrang, men dette er direkte vas og jåss. Jeg er litt irritert for dette er mer usakelig enn de som har poengtert dette tidligere.

Fatter har arbeidet i ambulanse i over 12-13år, de bruker VW, og du nevner at det er mye problemer med VAG? VW som avdelingen her bruker og som mange andre avdelinger benytter, så har de ALDRI vært inne med noe som har tatt kveld. VW som de har i avdelingen her har kun vært på servicer og for skifte av bremser, dekk ogl. Disse ambulansene blir noe heftigere kjørt en mange andre biler, så hvorfor i all verden er VW ønsket hans når det skal ny bil i avdelingen? Hvorfor ikke Volvo, Mercedes osv? De har best erfaringer med VW når det gjelder slitestyrke.

Å jo, det er mange pappagutter som kjører pappas nye A6, om det er Avant, Sport osv har ikke noe å si, jeg har øyne, og de har sett mange pappagutter i pappas A6 eller A8, til og med i pappas S8!

Når noen skal overbevise meg noe, så vil jeg ha erfaring, ikke statistikker! Statistikker sier så mye rart, de kan tolkes forskjellig og det er ikke alt vi vet.

Så pappaguttene er det ikke lite av, det er faktisk mange ungdommer som kjører A4 ogl. Disse går inn i samme staistikk, og jeg kjenner mange som kjører A4 fra 1996 og til og med av Facelift utgaven. Ja, de eier bilene selv, og jeg kjenner flere i alderen 20-30 som kjører Audi fra 2000-2005, enn jeg kjenner folk i samme aldersgruppe som kjører Saab fra sammme periode.

Hvis det skal være et så svært problem, hvorfor kan ikke dere bare anbefale en Volvo til trådstarter? Her er ikke Audi og Saab like flink med sikkerhet, men det er vell noen som skal krangle her også, nevner ikke hvem, men Volvo er flinkest på sikkerhet i forhold til Audi og Saab. Og jeg sier det igjen, jeg liker Audi og Saab, g kommer til å eie modeller fra begge, tror til og med Volvo når det kommer en eller annen gang unger til verden. Noe jeg ikke liker er folk som låser seg fast bestemt på en bilprodusent, det finnes like gode biler i verden! En og samme bil kan ikke være best på alle punkter, og de som ikke er enig i dette burde se seg en gang til i speilet og si det til seg selv, for den går ikke jeg på.

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke krangle med deg da du er født i 1987 og man kan vel knappes si du har erfaring med produktene i det hele tatt...

Det er mange bra produkter fra VAG men dessverre så er det også mange dårlige som statestikken vise gang på gang.

At faren din kjører ambulanse som er VW er vel på grunnet dem bruker Caravelle... og det er stort sett gode "store biler".

At jeg har valgt Saab etter 8 år med salg av VAG produkter er som skrevet før etter dårlig erfaring, samt jeg syntes man får mye mer bil en et VAG produkt...

At du er 18 år og fan av Audi/VW er helt greit samt pappaen din er fornøyd med sitt VAG produkt er jo flott men jeg er bare ikke enig (sånn er det bare)

Jeg var nybileselger med en over 500 faste kunder og jeg fikk nok etter hvert "kan man si"

Jeg tenkte verken Audi eller VW i det hele tatt når jeg personlig skulle velge bil å betale den med egne penger (dette sier vel noe)

Ønsker du tips eller vil diskutere dette lenger så send meg heller PM da vi ALDRI kommer til å bli enige...

Mvh

Jada-jada

Lenke til kommentar

Tror vi kan si at diskusjonen er slutt, vil ikke bli uvenn med noen her på forumet! Skulle jeg velge Saab senere i livet og amotor enda finnes, så kan det hende du har mye fint å dele av erfaringer, tips osv :cool:

Så diskusjonen er avsluttet fra min side, vil ikke komme i konflikter med deg Jada-jada, kan hende vi begge kan være til hjelp for hverandre senere, hvem vet.

Lenke til kommentar
Tror vi kan si at diskusjonen er slutt, vil ikke bli uvenn med noen her på forumet! Skulle jeg velge Saab senere i livet og amotor enda finnes, så kan det hende du har mye fint å dele av erfaringer, tips osv  :cool:

Så diskusjonen er avsluttet fra min side, vil ikke komme i konflikter med deg Jada-jada, kan hende vi begge kan være til hjelp for hverandre senere, hvem vet.

6508674[/snapback]

Strålende :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...