Gå til innhold

Selge gammelt, kjøpe nytt, hjelp

Anbefalte innlegg

1)

En venn av meg skal selge sin stasjonær PC, og lurer på hvor mye han kan selge den for. Det er:

PSU 350-400W ikke sikker

Pentium® 2,8-3,08Ghz

Skjermkort er ATI, men siden jeg ikke har peiling på de sier jeg bare i samme klasse som 6600GT fra nVidia

1Gb RAM

multimedia-tastatur, høytalere (billige), DVD brenner, CD-rom, 17" CRT-skjerm og floopy. PCen er ca. 2-3 år gammel. Hvor mye kan han selge den for?

2)

Også skal han kjøpe en bærbar istedenfor. Den skal brukes til nettsurfing, skolearbeid og 3D oppgaver. Han driver mye med 3D. Siden jeg har lite kunnskap når det gjelder bærbare så vet jeg ikke hva som er bra og hva som er ikke bra i denne kategorien. Kan dere anbefale? Budsjettet er på ca. 9000-11000kr, skal være mest mulig for pengene såklart. Han ser på blant annet på denne

http://elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=18035&cid=5417

og denne

http://elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=17211&cid=5415

Anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Tok kansje litt godt i ja...Angående de to pcene ville jeg gått for den andre, i og med at den er mye bedre i forhold til prisen :)

6380685[/snapback]

I den andre PCen er det: Grafikk-kort: 3D AGP graphics (64MB), er 64MB kort nokk hvis han skal jobbe mye med 3D?

6384190[/snapback]

ville nok hatt litt mer enn 64mb, minst 128mb ville jag ha sagt

Lenke til kommentar

Ville ha sagt 2000 eller 2500 med XP lisens.

CRT skjermen kan du bare kaste, 2-3 år gammels tastatur og mus er inngrodd med skitt og kan også kastes, billige høytalere er verdiløse osv.

Med mindre hd er 250 gb eller bedre, skjermkortet ER 6600GT eller bedre blir jeg overrasket over høyere salgspris.

Lenke til kommentar
CRT skjermen kan du bare kaste

6386447[/snapback]

Jeg solgte nylig min gamle 17"CRT-skjerm for 750 ,-

:)

6394379[/snapback]

Da ble kjøperen lurt. Vi har 20 stk på jobben som ingen vil ha og som støver mens de venter på å bli kastet.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...