Gå til innhold

Innaktivt sim kort på SE k750


Anbefalte innlegg

Heisann, fikk kjøpe en brukt SE k750 her for et par dager siden og den funket som bare juling fram til i forigårs da jeg fikk en fin plingelyd og en melding på skjermen der det sto Innaktivt sim kort(har netcom om dette spiller noen rolle)

tok da sim kortet ut av denne telefonen og puttet i den gamle min og alt funkerte.

Så tok jeg simkortet til en kamerat av meg(som har telenor) og puttet dette i k750 en og da fungerte den. Noen som vet om det er noen innstillinger eller noe sånt du må drive på med for og få fikset det? Han som eide den før meg hadde også netcom..

 

På forhånd takk..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du prøvd kortet i en annen telefon?

 

Hadde en SE T210 som ikke ville ha USIM korta fra NetCOm. Da dukket det opp hele tiden inaktivt sim kort titt og ofte. Men dette fungerer med K750i.

 

Enten er det kortet eller så er det telefon.

6380915[/snapback]

 

Kortet fungerer i andre telefoner, og andre kort fungerer i telefonen. Skal ta og prøve og legge simkortet litt annerledes eller støtte det opp på en eller annen måte og poste om det fungerer eller ikke.. Takk for hjelpen så langt.. :)

 

EDIT:Kom på en ting, det er slik at jeg kommer inn på telfonen og kan bruke alle funskjoner, men kan altså ikke ringe eller sende sms/mms til noen, og kan heller ikke motta samtaler eller sms/mms.

Endret av c3rfik
Lenke til kommentar
Hvis ikke du får det til å fungere med ditt SIM-kort ville jeg gått til en Netcom-forhandler og kjøpt et nytt.

6382182[/snapback]

Hadde gjort dette om kortet ikke fungerte i det hele tatt, men er kun i denne telefonen det ikke fungerer.. Ikke kan jeg få det på garanti heller for den ble kjøpt billig av en litt tvilsom type... Men tenker jeg skal gå til en mobilforhandler i morgen og høre hva som kan være feil evt hva som kan gjøres...

Lenke til kommentar

I verste fall er mobilen meldt stjålet/mistet og dermed blitt imei-sperret, da vil det komme opp "inaktivt sim-kort". Hvis dette er problemet så er forklaring på hvorfor telefonen fungerer med sim-kort fra Telenor at det tar tid før en sperret mobil sitt imei -nummer kommer alle operatører i hende.

 

La oss hypotetisk sett si at mobilen ble stjålet og det ble til en forsikringssak gjennom Netcom sitt system, så ville sperre imei-nummeret til din K750i etter en tid. Så etter hvert vil mobilen bli sperret for bruk hos Telenor, Tele2 osv..

Endret av escobar
Lenke til kommentar
I verste fall er mobilen meldt stjålet/mistet og dermed blitt imei-sperret, da vil det komme opp "inaktivt sim-kort". Hvis dette er problemet så er forklaring på hvorfor telefonen fungerer med sim-kort fra Telenor at det tar tid før en sperret mobil sitt imei -nummer kommer alle operatører i hende.

 

La oss hypotetisk sett si at mobilen ble stjålet og det ble til en forsikringssak gjennom Netcom sitt system, så ville sperre imei-nummeret til din K750i etter en tid. Så etter hvert vil mobilen bli sperret for bruk hos Telenor, Tele2 osv..

6389058[/snapback]

Hadde det litt på feelingen at den var mindre lovlig skaffet. Men hvordan fungerer imei sperring? tenker da på vist jeg blir frastjålet en mobil, virker jo som en genial løsning. Er det da slik at du må ha imei nr for hånd eller fungerer det på ordren du har kjøpt(altså kvitering etc.)?

Lenke til kommentar

Operatørene stenger det IMEI-nr ute fra sitt nett uavhengig av SIM.

Du må vite IMEI når du skal melde den stjålet, men det står allitd på kjøpskvitteringen din. Eller på esken til mobilen. Det er lurt å notere seg IMEI-nr et trygt sted i tilfelle noe slik skulle skje.

Lenke til kommentar
Operatørene stenger det IMEI-nr ute fra sitt nett uavhengig av SIM.

Du må vite IMEI når du skal melde den stjålet, men det står allitd på kjøpskvitteringen din. Eller på esken til mobilen. Det er lurt å notere seg IMEI-nr et trygt sted i tilfelle noe slik skulle skje.

6389986[/snapback]

Takk for forklaringen, kjekt jeg alltid tar vare på alle eskene til mobilene jeg har kjøpt, ligger en 3210 eske her et sted også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...