Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HD'en min disconnecter.

Anbefalte innlegg

Har en s-ata WD 250 GB som jeg kjøpte for et år siden. Kjører xp pro med SP1. Har MSI K8N NEO2 FI nforce3 S-939 hk. 2 av portene på hk er locked, 2 er ikke. Jeg har hittil brukt de 2 som er locked, inntil igår. Ting var ikke overklokket da den ene av de 2 portene som ikke er locked ble tatt i bruk.

Satte i en ny WD 250 gb disk igår (Western Digital Caviar SE16, s-ata2), og da begynte en hd å disconnecte. Har formatert den til NTFS som alle de andre, og lagt over et par ting på den, dette gikk knirkefritt.

Booter jeg med alle 4 diskene (1 IDE 3 s-ata), så er systemet generelt ustabilt og nevnte hd disconnecter etterhvert. Booter jeg uten den nye, er ting relativt stabilt slik det pleier å være, men plutselig forsvinner den ene disken. Man hører at platene slutter å spinne, disken forsvinner fra min datamaskin osv. Ikke uvanlig at den kommer tilbake 5 sek senere, for så å forsvinne igjen. Får ingen feilmeldinger, men hører lyden som kommer når du kobler disconnecter ting vha. "safely remove hardware". Ikke funnet noen virus ved søk.

Har ikke nyeste drivere til hk eller bios (tror jeg, har ikke sjekket på en stund), resten er up to date. Windows lar meg ikke laste ned oppdateringer, så har ikke de som har kommet de siste par mnd.

Jeg vet ikke om all maskinvare fungerer bra, er vel bl.a. derfor jeg lager denne posten. Ting fungerte bra før dette skjedde. Tror det burde være det viktigste, men er bare å spørre om jeg skulle ha glemt noe, så skal jeg prøve å finne ut av det.

Endret av tulejt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...