Ol'H Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 OK, skulle igår kjøre forbi en lusen bmw. Det som skjer er at jeg gir flatt pedal i 3 gir, å det skjer ingenting! Joda jeg seig sakte men sikkert fremover, å holdt bmw'n ganske godt. Men turboen hadde bare et ladetrykk på 0.4, når det egentlig skal ligge på 1-1.2. Å jeg er stort sett helt grønn på turboer siden dette er min første turbobil, så hvis noen har et godt forslag til hva som kan feile den er jeg åpen for forslag før jeg går ut og river meg i håret. Bil står i signatur, den er chippet hos ts-racing. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Standardsvar detta men, LMM? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Få lest ut feillagret du. Selv kan du også se etter luftlekkasjer. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Få lest ut feillagret du. Selv kan du også se etter luftlekkasjer. 6379642[/snapback] Det kan hjelpe ja, men ikke alltid. Er en god del feil man ikke har sjanse til å finne med elektronikk-søking Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 (endret) Standardsvar detta men, LMM? 6379631[/snapback] Jeg tenkte på det, kan det ha noe og si at jeg flyttet den over i en annen bil for feilsøking for ca en uke siden? Kan det ha bugget noe elektronikk? Jeg er som sagt helt grønn på turbo, jeg savner da jeg kunne skru på sierra uten å se en ledning på flere timer. Endret 25. juni 2006 av Hyrlen Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Problemet som ofte er på A4 er at waste gate'en henger seg pga sot.Da får den ikke regulert trykket.Man får gjerne den virkningen at første gang en speeder litt etter at man har startet den blir den plutselig treg fordi den går i nødprogram for å spare motoren.Slår man av og på tenningen går den ut av nødprogram helt til den får for høyt trykk igjen. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 Fant ut hva det var, heldigvis bare en slangeklemme som var litt løs på innsugmanifoilen(?). Så nå lader den godt over 1 igjen Men takk for svar, den siste er hvertfall kjekk og vite i tilfelle det kommer en gang senere. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Var det på hovedslangen fra turboen, eller på en av de små slangene som går inn der? Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 Den store slangen som går til toppen, var en liten lekkasje der. Må ha vært den, for jeg bare trakk den skikkelig på plass og skrudde slangeklemma til. Etter det fungerte bilen knirkefritt. Ufattelig plagsomt at et verksted ikke kan skru til slangeklemmer skikkelig, var jo nesten helt løs. Så nå skal jeg under bilen å trekke til alle slangeklemmer jeg kan finne som jeg vet Normotor har hatt løs. Lenke til kommentar
chris Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Fant ut hva det var, heldigvis bare en slangeklemme som var litt løs på innsugmanifoilen(?). Så nå lader den godt over 1 igjen Men takk for svar, den siste er hvertfall kjekk og vite i tilfelle det kommer en gang senere. 6386522[/snapback] Satt også å tenkte på det mens jeg leste nedover denne tråden, at den kanksje ikke fikk nok suppe! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå