Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Aprilla, Fart Problem!

Anbefalte innlegg

Hey, jeg har en Aprillia SR 50 Di-Tech 2003 mod. Variator trimmet- går i 80

Men, har et problem, problemet mitt er at Scooteren går delvis seint opp i fart fra 40 - 55, så begynner den å akselrere.

Og når jeg kommer til en oppover bakke slakker scooteren ned til 45 :nei:

og du kan høre at motoren slakker ned. Men den gir av og til noen Puff - liksom gasser litt opp i 1 -2 sek og ned igjen.

Og den rykker litt når jeg har lavt turtall. akkurat når den begynner å gå fremover.

Sinsykt irriterende 40 - 50 i oppover bakker,

Har skjekket Clutchen men den så ut til å være i orden.. Noen andre forslag til hva problemet kan være ?

Takker veldig for svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vell siden det er bare variatoren som er trimmet så er det jo bare gir utvekslingene som er froandret , da er det jo logisk at den dra dårligere i bakker og på lave turtall .

variator trimm er jo det sist du mekker , du bør ha gjennomført en trim som gir deg mere krefter for du forandrer på utvekslinen

Lenke til kommentar
vell siden det er bare variatoren som er trimmet så er det jo bare gir utvekslingene som er froandret , da er det jo logisk at den dra dårligere i bakker og på lave turtall .

variator trimm er jo det sist du mekker , du bør ha gjennomført en trim som gir deg mere krefter for du forandrer på utvekslinen

6379156[/snapback]

Ok, men motorenn skulle jo gikk fullt turtall uansett, Det må være et eller annet som gjør at turtallet ikke går over 45 ?

Min venn har samme scooter, og hanns går som det suser :cool:

- da han har bare trimmet variatoren.

Jeg åpnet nettopp luft filterert og så att det var masse skit på intaks siden.. Dette kan vle ha gjort noe med dette å gjøre ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...