Gå til innhold

Reperasjonsmanualer til Pentax, Contaflex, ...

Anbefalte innlegg

Hei. Fikk en sending med godbiter av noen gamle men defekte kamera av en snill venn. Søker reperasjons (service manual) til følgende kamera og objektiv:

* Canon Canonet QL 25

* Pentax ES-II

* Pentacon Six TL (mellomformat)

* Zeiss Icon Contaflex

objektiv:

* Zeiss Jena Biometar 80mm 2.8 mellomformat (sitter på Pentacon'en)

All info er nyttig for meg angående dette utstyret. Har mottatt utstyret som utfordring til reperasjon. Trenger også tips til olje og fett. Olja på Microtools.com er litt dyr. Har forsøkt google etter service manuals men det kommer opp endel støy.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slike reparasjonsmanualer er til salgs på nettet, så det er bare å google i vei. Håper du får orden på den Pentacon'en. Det er et fenomenalt kamera, med god optikk.

Det finnes en kar i Oslo som reparerer for bl.a. Antonio Stasi. Kanskje han kan sette deg i kontakt med ham.

Lenke til kommentar

Takk for linkene pingla. Mye treffende der.

Ang. Pentacon Six TL så fungerer huset. Biometar'en hang på full blender. Fant en side hos camera repair classic med en 100mm biometar. Det hjalp mye for å sette sammen blenderne igjen etter de var renset. Alt i alt viste det seg at det var en arm som var bøyd som gjorde at blenderne hang. jaja, greit å få vekk olja uansett. :) Er nå sjele glad for det. Ser på ebay at det finnes bedre mattskjermer til huset. Dette blir spennende. Første gang med mellomformatet for meg :)

Lenke til kommentar

Hei jeg kan jo forsøke å kontakte Antonio og høre. Takk for det. Nesten ingen som gidder å reparere klassikere nå lenger pga pris. Ser noen gjør dette rimelig uten for landets grenser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...