Hansiii Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Håper på å begynne på NTNU til høsten også lurer jeg på om det er noen som har erfaringer med noen av disse studentbyene? Lenke til kommentar
RescueMe Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Hei, har selv bodd to år på Voll og besøkt en del folk på Moholt studentby. Generelt kan man si at standarden er som natt og dag. Riktignok er hyblene på Voll små og har relativt stiv leie, men en får eget bad. Der jeg var innom på Moholt delte fire personer bad og standarden var ikke akkurat å rope hurra for. Men dette kommer an på betalingsvillighet og hvilken standard du er vant til. Selv jobbet jeg et par år og hadde leilighet så tanken på å dele bad fristet lite... Ellers var mine erfaringer fra Voll at det meste var ryddig og greit, men litt kjipt at man må binde seg til ettårskontrakter. Dvs. at du må betale for 12 mnd selv om du kun bor der 10. Lenke til kommentar
EirikO Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Det er stor forskjell på standarden på mohold. Mange av hyblene er pusset opp de siste årene og er helt greie. Også er det jo litt mindre langt unna enn voll... Og en del billigere... Lenke til kommentar
Anxe Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Detta vil jeg si er ett fett. Moholt er generelt eldre og styggere, men noe av det er som skrevet er pussa opp de siste årene. Du kan få det superfint, du kan få det kjempestygt. Du kan havne på dyr, fin plass på Voll med dritkjipe folk, og du kan havne på billig, nedslitt med superkule rommiser. Uansett hva du gjør så er det en liten sykkeltur til Gløs (eller buss), Voll er ikke SÅ mye lengre unna byen enn Moholt. (Moholt er et stykke fra byen uansett. Men det er dugbart.) Uansett slår det ikke Berg, som er THE styggeste studentbyen i Trondheim... Er egentlig litt ett fett... bare husk at det går an å flytte underveis! (De fleste gjør vel det.) Lenke til kommentar
Arangaras Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Har sjølv flytta inn på Moholt no, i ein av dei nyoppussa hyblane. Går greit når ein kjenner to av dei tre ein skal bu med frå før. Men har fleire vennar som har budd på Voll, og dei har ikkje mange fine ord å kome med om det. Det er DYRT i forhold til Moholt (3.300 mot 2.400) og har visst nokre sjuke kontrakter og avtaler (du må finne leigebuar som kan overta etter deg og greier). Lenke til kommentar
TWA Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 ja, hvis du flytter ut midt i året... men man må betale for 12 måneder, ja. litt dumt, men men. jeg flytter snart opp dit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå