Gå til innhold

Finner få eller ingen servere i CS

Anbefalte innlegg

Har fått et problem nå som jeg har byttet til en ny ruter.

Verken Counter Strike, Counter Strike Source, Half Life Deathmatch eller Half Life 2 Deathmatch klarer å finne særlig mange, eller noen servere.

Det er også ofte jeg ikke får koblet til en server fordi nettet detter ut.

Finnes det en logisk forklaring på dette?

Har tenkt tanken på at det er selve ADSL-modemet som gjør at nettet detter ut, men det skjer så godt som aldri ellers, og funket fint med den gamle ruteren.

Den nye ruteren er en ZyXEL P-325WT, jeg har også forsøkt å slå av alt av brannmur o.l. Problemet gjelder både trådløs og kablet nettverk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har fått et problem nå som jeg har byttet til en ny ruter.

Verken Counter Strike, Counter Strike Source, Half Life Deathmatch eller Half Life 2 Deathmatch klarer å finne særlig mange, eller noen servere.

Det er også ofte jeg ikke får koblet til en server fordi nettet detter ut.

Finnes det en logisk forklaring på dette?

Har tenkt tanken på at det er selve ADSL-modemet som gjør at nettet detter ut, men det skjer så godt som aldri ellers, og funket fint med den gamle ruteren.

Den nye ruteren er en ZyXEL P-325WT, jeg har også forsøkt å slå av alt av brannmur o.l. Problemet gjelder både trådløs og kablet nettverk.

6378761[/snapback]

vet ikke helt, men hvis pingen min er på tur så får jeg helle ingen servere fram, bare de med 5000+ i latency... hvis det samme skjer når du plugger nettkabelen direkte inn i maskinen er det ikke noen i veien med routeren, men heller noe med maskinen eller linja di. sjekk ellers at du har aktiver "gaming mode" ol, at de riktige portene er åpnet.

Forbehold om typos.

Lenke til kommentar

Hm, det merkelige er at det skjer på to ulike maskiner, denne er nettopp formatert også.

Kan ikke huske at det er noe gaming mode slik som på den gamle ruteren, men skal ta en titt.

CS skal ikke trenge å ha noen porter åpne såvidt jeg vet, og brannmuren er jo skrudd av.

Skal forsøke å sende en mail til produsenten av rutere, og høre med dem om de kanskje har anelse om hva det er, men det spørs.

Takker for hjelpen så langt :)

Edit: En liten skrivefeil i øverst, det er en P-335WT, ikke 325.

Ah, nå har jeg søkt litt, og fant en tysk fyr som hadde problemer med onlinespill også. Jeg ser lys i enden av tunnelen.

Endret av kjehaako
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...