Gå til innhold

Sony DSLR-A100 kjøpe nå eller vente


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
We still offer you the black kit - as soon as we have it in stock again - for the 1000,- Nok reduced price and put an original brand new Sony SLR bag on top. Deal?

 

We offer that of course also to anybody else who received a silver one and likes a black one better. Please contact your local Shop or [email protected]

6596672[/snapback]

syns det var en bra deal for dere som fikk sølv utgaven men øsnket svart. ingen grunn til å klage nå

Lenke til kommentar
We still offer you the black kit - as soon as we have it in stock again - for the 1000,- Nok reduced price and put an original brand new Sony SLR bag on top. Deal?

 

We offer that of course also to anybody else who received a silver one and likes a black one better. Please contact your local Shop or [email protected]

6596672[/snapback]

syns det var en bra deal for dere som fikk sølv utgaven men øsnket svart. ingen grunn til å klage nå

6600737[/snapback]

 

Greit nok at JP ikke viste at de fikk noen i sølv. Det regner jeg med er noe JP tar opp med sin leverandør.

 

Når det er sagt, så er det en mager trøst å få en gratis veske - jeg ville mye heller hatt en Sony A100 nå, enn gratis veske senere :)

 

MEN: JP går iallefall lenger enn bare å beklage i denne saken, og det skal de ha ros for. Nå gjenstår det bare å se når kameraet mitt kommer da...

Lenke til kommentar

Argh.. Tre timer, sitter med a100 og 75-300 objektivet rundt halsen nå! :D

 

I katalogen for Juni 2006 står det at forsikring koster 299 kr, mens på nettet står det at det koster 949 for dobbelkit eller 899 for kit.

 

Hva er den rette prisen?

 

Noen av dere som har bestillt med forsikring?

Hva betalte dere for den?

 

EDIT: url ikke urk :p

Endret av BeachDumb
Lenke til kommentar
Dato  Kl  Hendelse  Poststed

01.08.06  09.30  AVVIK I PRODUKSJONEN

Årsak: Annet / ukjent

Tiltak: Videresendt  0001 OSLO

31.07.06  15.47  INNLEVERT POSTKONTOR

 

Hva er AVVIK I PRODUKSJONEN? *Hyle*

Det betyr bare at den har kommet til feil sted, et eller annet sted i Posten. Sannsynligvis har den blitt sendt til en terminal/avdeling som ikke skulle hatt den, som da må registrere avvik før den sendes til rett sted. Det mest beklagelige er dog at det gjerne tar en dag eller kanskje to ekstra...

Lenke til kommentar

Ja få høre ros (og evt. ris...) nå da...

 

ER ikke sikker på om jeg skal vente - føles ikke helt riktig med å kjøpe kamera akkurat nå...Det beste ( for meg!) hadde vært om Canon kom med oppfølger til Eos 350...med 10 Mpx og 2,5" screen or whatever..- har lyst på Eos 350 men IKKE om det er noe nytt på trappene...har også vurdert Sony Alpha men ikke bestemt meg ennå...

Lenke til kommentar

En ting er sikkert, jeg har problemer med å like SONY'en like mye som jeg likte 350D da jeg fikk den for 6 uker siden..

 

Morsomt med telezoom da, noe jeg ikke har på min 350D..

Morsomt med skarp stor skjerm også..

Morsomt når du "merker" at SSS fungerer..

 

Men tror kanskje jeg liker bedre å ta bilder med 350D, vet ikke om det endrer seg. Håper jeg lærer å like Alphaen like mye som jeg liker min 350D. En av de skal hvertfall selges, noen som vil kjøpe?

Lenke til kommentar

Jeg har definitivt valgt bort A100 som en av kaditatene til kjøp. Bare en liten grunn til det, hørte på shutter lyden på den sammenlignet med 350d. Aldri hørt en så forstyrrende lyd, veldig synd egentlig, jeg hadde iaffall a100'en høyt oppe på lista.

 

Da er det D70s, D80 (leverings situasjonen vil nok avgjøre der) eller 30d (hvis den skulle falle i pris) igjen.

 

Telcontar

Lenke til kommentar
Ja få høre ros (og evt. ris...) nå da...

 

ER ikke sikker på om jeg skal vente - føles ikke helt riktig med å kjøpe kamera akkurat nå...Det beste ( for meg!) hadde vært om Canon kom med oppfølger til Eos 350...med 10 Mpx og 2,5" screen or whatever..- har lyst på Eos 350 men IKKE om det er noe nytt på trappene...har også vurdert Sony Alpha men ikke bestemt meg ennå...

6606803[/snapback]

 

Skal bare nevne at 10 megapixler har ingen verdens ting å si for et kamera i denne klassen (folk som kjøper kamera i denne klassen har vanligvis hverken god nok opptikk eller behov for å lage støre kopier enn at det er mer enn nok med 8 megapixler), og Canon bytter desuten neppe ut bildebrikken på neste utgave av 350D da de allerede har lansert ny utgave av kameraklassen over uten å bytte ut bildebrikken på den. Neste oppgradering av 350d vil sansynligvis dreie seg om større skjerm og tilpasning til formfaktoren til 30D og 5d.

Lenke til kommentar
Jeg har definitivt valgt bort A100 som en av kaditatene til kjøp. Bare en liten grunn til det, hørte på shutter lyden på den sammenlignet med 350d. Aldri hørt en så forstyrrende lyd, veldig synd egentlig, jeg hadde iaffall a100'en høyt oppe på lista.

 

Hvis du har sarte ører, så anbefaler jeg et lite rosa lommekamera f.eks. med tilhørende matchende bærestropp. For oss mannfolk, derimot, så skal det være litt power i lyden når man knipser bilder :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg har definitivt valgt bort A100 som en av kaditatene til kjøp. Bare en liten grunn til det, hørte på shutter lyden på den sammenlignet med 350d. Aldri hørt en så forstyrrende lyd, veldig synd egentlig, jeg hadde iaffall a100'en høyt oppe på lista.

 

Hvis du har sarte ører, så anbefaler jeg et lite rosa lommekamera f.eks. med tilhørende matchende bærestropp. For oss mannfolk, derimot, så skal det være litt power i lyden når man knipser bilder :thumbup:

6609332[/snapback]

 

Vi har alle våre preferanser, en støyete lukker utelukker a100 for meg. Om det ikke gjør det for deg, så er jo det bra for deg. Har du ikke noe i vettugt å si så får du la være å si det.

 

Telcontar

Lenke til kommentar
Jeg har definitivt valgt bort A100 som en av kaditatene til kjøp. Bare en liten grunn til det, hørte på shutter lyden på den sammenlignet med 350d.

 

Jeg valgte Sony som mitt første SLR. Er mange ting som jeg vektlegger langt mer ved kjøp av kamera enn lyden.

 

Hadde vært spennede å hvite hvorfor denne ene tingen alene gjorde det totalt uaktuelt for deg å velge A100.....

Endret av Homey-Spur
Lenke til kommentar
Hvis du har sarte ører, så anbefaler jeg et lite rosa lommekamera f.eks. med tilhørende matchende bærestropp. For oss mannfolk, derimot, så skal det være litt power i lyden når man knipser bilder  :thumbup:

6609332[/snapback]

 

Nå er det vel kanskje litt snakk om hvilken betydning dette har for praktisk fotografering også. For mange typer fotografering er man faktisk avhengig av at lukkeren skal lage minst mulig lyd. Feks hvis man er interesert gatefotografering eller annen typer fotografering hvor man ikke vil bli lagt merke til. Et annet eksempel er fotografering av små dyr på nært hold.

 

Når man tar alt dette i betraktning så har det at man reagerer på lukkerlyd svært lite med om man har skikkelig baller. Det er jo en grunn til at fotografer som tar skjulte/sensitive bilder av menneskeskjebner i krig, sult og kulturelt vanskelige situasjoner, i alle år har foretrukket nesten lydløse og diskree Leica målsøker fremfor SLR, og en ting skal jeg love deg de som går ut i elendigheten for å ta reportasjebilder av krig og nød de har skikkelig baller.

Endret av modin
Lenke til kommentar
Har du ikke noe i vettugt å si så får du la være å si det.

 

Beklager at jeg prøvde å muntre deg opp med en joke. Jeg forstår nå at dette er et ømfintlig tema for deg..

 

Når man tar alt dette i betraktning så har det at man reagerer på lukkerlyd svært lite med om man har skikkelig baller. Det er jo en grunn til at fotografer som tar skjulte/sensitive bilder av menneskeskjebner i krig, sult og kulturelt vanskelige situasjoner, i alle år har foretrukket nesten lydløse og diskree Leica målsøker fremfor SLR, og en ting skal jeg love deg de som går ut i elendigheten for å ta reportasjebilder av krig og nød de har skikkelig baller.

 

Da er det vel på tide at noen forteller disse kraftballene at det er noe som heter telezoom, eller hva? Så hadde de jo sluppet å sitte rett oppi kanonstillingene mener jeg, for å få stjernetreff. Ikke dumt!

 

Jeg vet ikke hvordan det er med dere, men jeg tar ikke med meg makro-linsa mi for å fotografere en parringsklar moskus-okse på ±20cm avstand. Jeg foretrekker da å stå på betryggende avstand med en telezoom. Da kan lukkeren bråke så mye den vil for min del.

 

(Og ja, jeg ser at noen helt sikkert har behov for lydløse kamera, det være seg pervo'er uten baller eller krigsfotografer med baller - drikk øl og vær glad!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...