Gå til innhold

Sony DSLR-A100 kjøpe nå eller vente


Anbefalte innlegg

Hei Fulgu,

 

relax, all cameras have left the building today, also yours! ;-)

 

Congratulations to SFJ who drove all the way from Sandefjord up to Greverud and secured himself the first Sony Alpha in whole Norway "out-of-the-box"! You have made it!

 

As I said earlier, it was a nice race with Sony Norge to see who can get this Camera first and we were really sweating in between when we had to face delay after delay. *jeez*

 

Now this race is over and we look forward to work hand in hand with Sony Norge for the resupply.

 

Thanks Bombasa for this thread and have a nice evening

 

Stephan

 

PS: If you have not seen it yet:

 

"Dpreview" just gave a "highly recommended"...

http://www.dpreview.com/reviews/sonydslra100/page30.asp

Endret av JPstoney
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og da var dagen endelig kommet, hvor min kjære Alpha fant det for godt å ankomme JP Trondheim. Hva betyr det vel å droppe lunchpausen, for å få tak i vidunderet? Vel ankommet JP skuer jeg 5 stk esker bak disken med Alpha-logoen. De er virkelig her! Mannen bak disken spør om jeg har beskuet kameraet før, hvorpå jeg parerer høflig nei og tripper utålmodig etter å bare få betalt for esken og så sette meg i bilen igjen.

 

Ekspeditøren kommer ut fra bakrommet med et Sony Alpha i sølv (!), og jeg spør lettere febrilsk om de også har det i svart. Nei. Nei NEI! Etter å ha ventet i over 1 måned på dette !"#¤"¤% kameraet, så kommer det selvfølgelig kun i sølv! Og ingen har nevnt noe om mulighetene for at det kommer kun i sølv når jeg har vært i kontakt med JP x antall ganger. Ikke engang nettsidene nevnte noe om sølv, såvidt jeg kunne se.

 

Så da var det bare å gå fra JP igjen - uten kamera og med humøret på et historisk bunnivå - og påny konstatere at varene ikke ble levert som lovet.

Lenke til kommentar

Takk! Ventet i spenning på svar fra akkurat deg.

 

Mange fnyser sikkert av hvorfor man skulle bry seg om fargen på kameraet sitt, spesielt i amatørklassen.

Men jeg har inntrykk av at riper etc skjemmer ett sølvhus lettere enn ett svart. I tillegg synes jeg at det blir litt fake, er det sølvfarget så bør det være i metall. Og med tanke på fremtidlig vidresalg, så er det mindre attraktivt vil jeg tro.

 

Jeg har ikke mottat noen mail bortsett fra ordrebekreftelsen da jeg bestilte..

Lenke til kommentar

Overalt hvor JP har annonsert med Sony A100, har det vært avbildet et sort kamera. Bestiller man da et A100, og selgeren ikke gjør deg oppmerksom på at du kanskje får det i en annen farge, ja så forventer du å få det i sort slik avbildet i annonsen. Da kan ikke JP komme i ettertid å si "Joda, det er i sølv - men vi lovet deg tross alt bare en Sony A100 og vi sa aldri noe om fargen." Dette blir bare for dumt.

 

Jeg tipper alle nettordrer som ble sendt ut er sorte A100, og restene + de i sølv gikk til JP-butikker rundt omkring i Norge. Dette er altså belønningen man får som kunde for å prøve og støtte sin lokale fotobutikk i kampen mot de store internett-butikkene :mad:

Lenke til kommentar

Lurer på om dere får noe trace på pakkesporingsnummeret fra Posten jeg.. Mitt pakkesporingsnummer sier bare:

 

Posten Norge AS har registrert følgende sporingsinformasjon om sendingen:

 

Søketidspunkt: 01.08.06 kl. 13.57.26

Fant ikke noe informasjon om pakken du søkte etter. Vennligst kontroller opplysningene du oppga.

 

 

 

Spørsmål eller synspunkter på tjenesten kan rettes til:

Posten Kundeservice på telefon 810 00 710.

www.posten.no

Lenke til kommentar

Hei Linuxguru,

 

believe it or not, we didn´t know ourself that we receive some in Silver and some in Black. We have ordered black only!

 

When the pallets arrived, we were so much in a hurry to get everything out to the customers, that we were simply to busy to read the small "S" sign for silver. After checking it today fom our delivery papers, we now know, that we got one third in silver. We got the delivery on three pallets, black kit, silver kit, double zoom kit (also black). We startet to pack the Internet orders first, because the post goes early. The shop orders go a little bit later with Linjegoods. So we startet to pack the internet orders and took the products from the first pallet - which was the black version without knowing. Also SFJ who was in Greverud in the morning, got his camera from the first pallet - in black. At this point we did still not know, that silver exists.

 

So when we started to pack from the second pallet - the one that was mainly used for the shops - we were still in a hurry and did not check anything concerning colours. It was yesterday in the afternoon, when we got the first phonecalls from shops that asked us about the colour.

 

So to make along story short, everybody who is not happy about the silver kit (eventhough we had aslo customers beiing very happy about the silver colour) can of course change it into a black one. As long as the camera is unused of course.

 

We expect with 99% probability the next delivery on coming monday. And we have ordered black models only, let´s see what we get.

 

Sorry for any confusion, this was also a surprise for us. But we see also on Nikon and Canon, that many customers choose silver as their favorite colour, so again, please change it as soon as we have black in again.

 

Have a very nice day!

 

Stephan

Lenke til kommentar
Lurer på om dere får noe trace på pakkesporingsnummeret fra Posten jeg.. Mitt pakkesporingsnummer sier bare:

 

Posten Norge AS har registrert følgende sporingsinformasjon om sendingen:

 

Søketidspunkt: 01.08.06 kl. 13.57.26

Fant ikke noe informasjon om pakken du søkte etter. Vennligst kontroller opplysningene du oppga.

 

 

 

Spørsmål eller synspunkter på tjenesten kan rettes til:

Posten Kundeservice på telefon 810 00 710.

www.posten.no

6595672[/snapback]

 

Har du fått ett Kolli ID også? Det fikk jeg men jeg kan si at mitt har nå hatt denne ruten:

 

01.08.06 10.34 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 3169 STOKKE

31.07.06 17.58 INNLEVERT POSTTERMINAL 0024 OSLO

31.07.06 15.45 INNLEVERT POSTKONTOR 1416 OPPEGÅRD

 

Så jeg tipper jeg har det i morgen tidlig kl 09.00 på posten.

Lenke til kommentar
So to make along story short, everybody who is not happy about the silver kit (eventhough we had aslo customers beiing very happy about the silver colour) can of course change it into a black one. As long as the camera is unused of course.

 

We expect with 99% probability the next delivery on coming monday. And we have ordered black models only, let´s see what we get.

 

Sorry for any confusion, this was also a surprise for us. But we see also on Nikon and Canon, that many customers choose silver as their favorite colour, so again, please change it as soon as we have black in again.

 

Hva tjener egentlig JP på å ha det så travelt, at dere ikke engang vet hva dere sender ut til kundene?? Jeg har enda til gode å handle fra JP - Sony A100 ville vært første produkt jeg kjøpte hos dere. Og nå sitter jeg her og lurer på om det vanligvis er slikt kaos. Hva med å skynde seg langsomt istedet for å holde på med dette tullet dere har drevet med i hele juli ang Sony A100?

 

All verdens unnskyldninger fra JP hjelper lite mot at jeg ikke fikk mitt kamera idag slik jeg ble lovet for (muligens) 4. gang, og som du sikkert skjønner så er det liten trøst at det "kanskje" kommer neste mandag. Den har iallefall jeg hørt nok den siste måneden, og begynner å bli rimelig lei hele greia.

Lenke til kommentar
Lurer på om dere får noe trace på pakkesporingsnummeret fra Posten jeg.. Mitt pakkesporingsnummer sier bare:

 

Posten Norge AS har registrert følgende sporingsinformasjon om sendingen:

 

Søketidspunkt: 01.08.06 kl. 13.57.26

Fant ikke noe informasjon om pakken du søkte etter. Vennligst kontroller opplysningene du oppga.

 

 

 

Spørsmål eller synspunkter på tjenesten kan rettes til:

Posten Kundeservice på telefon 810 00 710.

www.posten.no

6595672[/snapback]

 

Har du fått ett Kolli ID også? Det fikk jeg men jeg kan si at mitt har nå hatt denne ruten:

 

01.08.06 10.34 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 3169 STOKKE

31.07.06 17.58 INNLEVERT POSTTERMINAL 0024 OSLO

31.07.06 15.45 INNLEVERT POSTKONTOR 1416 OPPEGÅRD

 

Så jeg tipper jeg har det i morgen tidlig kl 09.00 på posten.

6596095[/snapback]

 

Mitt står tydeligvis "fast i oslo" da det fremdeles er postterminal oslo kl 17:59. Jeg ringte posten og de sa, servicepakke tar 3-5 dager så du får det fredag eller mandag.. :thumbdown::thumbdown: For en nedtur..., hadde satset på i dag eller onsdag....Tålmodighet er ikke min sterke side.

 

MrG

Lenke til kommentar

Fikk to pakkesporingsnummer, det siste jeg fikk var feil. Trodde de var like jeg.

Posten Norge AS har registrert følgende sporingsinformasjon om sendingen:

 

Søketidspunkt: 01.08.06 kl. 16.58.14

Kollinummer  370702125491001154  Produkt  SERVICEPAKKE

  Vekt  3,9 kg

  Volum  25,4 dm3 (39x26x25 cm)

  Prisgrunnlag  5,1 kg

Signatur 

  

Dato  Kl  Hendelse  Poststed

01.08.06  12.18  REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL  2309 HAMAR

31.07.06  17.59  INNLEVERT POSTTERMINAL  0024 OSLO

31.07.06  15.46  INNLEVERT POSTKONTOR  1416 OPPEGÅRD

 

Kan noen som har fått sølv legge ut bilde, lurer på hvordan det ser ut..

Har ikke funnet noen bilder på internett, noen som vet om kanskje?

 

EDIT: Jeg fant, jeg fant:

bilder av a100 sølv

front

back

post-3673-1154444954_thumb.jpg

post-3673-1154444962_thumb.jpg

Endret av BeachDumb
Lenke til kommentar

 

Dato  Kl  Hendelse  Poststed

01.08.06  12.18  REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL  2309 HAMAR

31.07.06  17.59  INNLEVERT POSTTERMINAL  0024 OSLO

31.07.06  15.46  INNLEVERT POSTKONTOR  1416 OPPEGÅRD

 

Svarte da, hos meg er det kun

 

31.07.06 17.59 INNLEVERT POSTTERMINAL 0024 OSLO

31.07.06 15.44 INNLEVERT POSTKONTOR 1416 OPPEGÅRD

 

Og min skal kun til sørlandet....Kan jo ikke være så uheldig at servicepakken tar 5 dager slik at jeg må smøre meg med tålmodighet helt til mandag :((

 

MrG

Lenke til kommentar

Hei Linuxguru,

 

I can understand, that you´re disappointed that you did not get the colour that you expected.

 

We can only say that we are very sorry. We offered you to change it. We get 30 pieces on monday and I´m sure that there will be a black one for you. You will still not be able to get it elswhere earlier.

 

Still I can tell you, that we have never received so many positive mails and phonecalls from people who got their camera yesterday and who are really happy about it. So we still think it was the right way to get the products to the customers as soon as possible and we are not too proud to say we are human beings and have simply not expected that there were silver models in between as we have not ordered them. The boxes look exactly the same except of a very very small sticker.

 

We still offer you the black kit - as soon as we have it in stock again - for the 1000,- Nok reduced price and put an original brand new Sony SLR bag on top. Deal?

 

We offer that of course also to anybody else who received a silver one and likes a black one better. Please contact your local Shop or [email protected]

 

Thanks in advance

 

Stephan

 

PS: All internetorders are delivered in black! And all double zoom kits from the shops are also in Black! Only 15-20 cameras were silver...

Endret av JPstoney
Lenke til kommentar

Det er sant som JPStoney sier... kamera som kommer i flere farger kan fort blandes da fargene gjerne er markert mer eller mindre usynlig på selve esken. Der jeg jobber, sjekker vi dette ved ankomst av kamera, og setter våre egne merker på eskene (store lapper med hvilken farge kameraet har), ellers kommer vi helt sikkert til å ta feil farge fra hyllen en eller annen gang.

 

Men når man, som Japan Photo, kun har bestilt én farge, så forventer man ikke å finne en helt annen farge midt inne i ordren.

 

Bombasa: Hvilke språk det er i menyene, har ingenting å si på om det er EU eller norsk versjon. Det som er forskjellen er at bruksanvisningen kan være på et annet språk enn et av de nordiske...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...