Gå til innhold

Sony DSLR-A100 kjøpe nå eller vente


Anbefalte innlegg

Hei Bombasa,

 

to my knowledge there will be swedish meny and of course english. That was the case with all the latest Sony cameras that we have imported. But since DSLR is something new for Sony, it could be different. KonicaMinolta from EU was also with Swedish meny, but of course that can be changed too. We will know it the latest on thursday evening/friday morning when we have the babies in the arms...

 

Have a nice evening

 

Stephan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei SFJ, PMnormal,

 

thanks for the flowers ;-)

 

We got physicly hold of the cameras! Now we have to bring them across Europe und through the norwegian customs (don´t worry, we have the right papers). The latest by Friday morning we will have them in the Oslo Shops and at the post office for mailorder, Saturday in the districts....

 

It will be the last Sony cameras that we import ourself, we haved signed a new contract with Sony Norge and they will do the workload for us in the future. Within beginning next week we will also receive the first Alphas in Norsk Utgave, but as mentionned earlier, the price will be a whopping 1000,- Nok higher...a lot of money for a norwegian manual...right?

 

Have a nice day!

 

Stephan

6548006[/snapback]

 

 

Fra Japanphoto sin hjemmeside i dag, klokken 15.00: "Forventet leveringsdato er 31. juli, men bestill nå, så sendes kameraet samme dag som det kommer på lager!"

 

 

Er de fremdeles i tollen? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Tipper det kommer frem til meg i posten i løp av neste uke.

 

Det er heller ingen andre som har fått det på lager ennå heller så det er bare og smøre seg med tålmodighet. :)

 

Uansett så er 7500 en kjempe pris etter min mening.

Endret av Bombasa
Lenke til kommentar

Hey Caze & Guys,

 

you´re right, we have today put it on the 31st (monday). The reason is, that our driver (2000 km from here) had to wait half a day longer then expected. He can not start before tomorrow morning and then he will not make it to Oppegard within friday. The logistic to the shops and to our web customers will not work on sunday, so therfore we have put the Date on monday. But it can be possible that we bring some on Saturday to OsloS/Byporten or Strömmen, since they have long opening hours.

 

We try everything human possible to get them here. The flashes have arrived already, isn´t that a good sign? ;-)

 

Sorry for everybody who can´t wait to hold it in his/her hand, we would really love to sell...

 

Stephan

 

PS: The pieces from Sony Norge are postponed to Tuesday and then it will be only some very few pieces, so that is nothing to count on. Even the self owned Sony Centers, who have a campaign on the camera in some newspapers tomorrow will not have one single piece....jeez!

Lenke til kommentar

Hva tror folket om kit-objektivet på dette kameraet?

I forhold til D70S og 350D ?

 

OG en annen ting jeg ikke ser noen plukke på, fra alle andre elektroniske artikler jeg driver med er det ett kjennetegn at bevegelige deler og små motorer utgjør svakheter, eller ofte ting som fort vil svikte. Og her skal Sony RISTE CCDen?

 

Driter jeg meg nå?

Endret av Fulgu
Lenke til kommentar
Hva tror folket om kit-objektivet på dette kameraet?

I forhold til D70S og 350D ?

 

OG en annen ting jeg ikke ser noen plukke på, fra alle andre elektroniske artikler jeg driver med er det ett kjennetegn at bevegelige deler og små motorer utgjør svakheter, eller ofte ting som fort vil svikte. Og her skal Sony RISTE CCDen?

 

Driter jeg meg nå?

6568657[/snapback]

Til det første spørsmålet: Den stiller nok et sted midt i mellom. Etter hva jeg har forstått, er kvaliteten langt mer tilfredstillende enn EF-S 18-55, mens Nikons 18-70 fremdeles troner på toppen mht kitobjektiver. Den omtalte Sony-zoomen kan nok bedre sammenlignes med dem som leveres med de bedre Olympus-kit'ene.

 

Til det andre spørsmålet blir også svaret relativt enkelt: Ja, det er en slitedel. Alt mekanisk kan slites. En lukkermekanisme vil i utgangspunktet bukke under før sensoren. Det er likevel ikke noe problem. Superdupersensoristeren kan selvfølgelig slås av, noe som anbefales til bilder der du ikke har behov for den. Du trenger f.eks. ikke antishake når du fotograferer svigermor på verandaen en fin sommerdag, eller du bruker stativ eller blitz. I praksis tror jeg det er holdbare saker. Tror ikke Sony kommer til å gjøre noen tabbe med kvaliteten på dette området, og det var nok en av grunnene til at de festet sitt klamme grep om Minolta. De hadde lengst erfaring med å produsere høyteknologiske kameraer med god pålitelighet. Jeg har aldri hørt om noen svakheter på noen av Minoltas AF-kameraer, selv etter 22 år i produksjon. Husker at jeg gjorde store øyne da jeg holdt i en 7000 for første gang i 1984. Disse kommer ikke til å ha lang levetid, tenkte jeg da. Jammen tok jeg feil. En av mine beste venner bruker fremdeles en 7000i fra 89, og den er still going strong.

 

Når vi først er inne på valg av system, så er modellen 9000 fra 84/85 et av de beste backup-husene man kan eie. Det er noe så genialt som et AF-hus med ekstern motor. Det tar derfor liten plass i bag'en, siden man naturligvis velger å pakke det uten motor. AF'en er slettes ikke så ille som på de gamle Nikon-modellene, og lysmåleren står distansen i forhold til den som er i min trofaste 20D. Vi ser til stadighet at medlemmer her på forumet kjøper seg en filmbasert backup ettersom erfaringen kommer. Da er det kjekt at man kan bruke samme optikk som man bruker på sin dSLR. I så måte så er både prisene og kvaliteten på gamle Minolta-hus veldig bra. Alle produsenter har gamle modeller man kan bruke til slikt, men ønsket om at det huset skal være ekstra kompakt har ført til at f.eks. Nikonbrukere ofte velger en FE2, for eksempel. Med Minolta 9000 får man nesten samme kompakte design, gleden av å trekke filmen frem selv, samt AF og programmer som bonus. Det forbanner faktisk meg at ingen andre enn Minolta syntes det var en god idè med AF og manuellt fremtrekk. Det forbannet nok også en del jazzmusikere, i overgangen fra Nikon F3 til Eos 1 som standard pressekamera.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Er vi heldig får vi kanskje kamera til jul, men det ser ikke så lovende ut akkurat nå!

6569676[/snapback]

 

 

Jeg syntes det ser veldig lovende ut.

 

Hvis ikke jeg har fått kamera i hendene inne neste torsdag senest lørdag så blir jeg veldig overasket. Det er trossalt ingen andre som får det noe før heller.

 

Jeg sa ganske tidlig i denne tråden at jeg ikke regner med og få kamera før i begynnelsen av august noe som ser ut til og stemme. Gleder meg veldig til og få dette kamera. :dribble:

Lenke til kommentar

Vel med tanke på at jeg har blitt lovet dette kamera før den 12 juli! (Ja han i butikken der jeg kjøpte kamera sa at de var de første som ville få inn kamera) De kan ikke love sånt, jeg har gått glipp av 4 ferier med kamera. Så synes jeg dette er DÅRLIG!! Det er kun JP som har skifta datoen i hytt å pine, andre har slutten av august og det kan se ut som stemmer!

Lenke til kommentar

Tilbakemeldingene fra JP-representanten i denne tråden stemmer iallefall ikke med hva jeg hører fra min lokale JP-butikk. Der ble det hevdet at direktøren i JP kom til å ta på seg krigshatten hvis Sony ikke leverte kameraene mandag 31. juli. Hvis kameraene ikke kom, skulle JP etter sigende få "alt" de ville gratis fra Sony som kompensasjon. Og det var snakk om 20-30 kamera i første omgang, fordelt på alle butikkene. Flere var imidlertid på vei.

 

I denne tråden fremgår det derimot at kameraene alt er i JP sine hender, og det er kun logistikken som står i veien for at vi nå koser oss med Alphaen. Jeg vet ikke hva jeg skal tro, men informasjonen fra JP har vært sprikende i hele juli. Er det noen grunn til å tro på det som sies denne gangen? Jeg tror iallefall ikke mer på ryktene før jeg fysisk holder boksen i hendene.

Lenke til kommentar
jeg har gått glipp av 4 ferier med kamera. Så synes jeg dette er DÅRLIG!! Det er kun JP som har skifta datoen i hytt å pine, andre har slutten av august og det kan se ut som stemmer!

 

Jeg er i samme situasjon - bestilte Alpha'en kun fordi JP kunne levere til jeg gikk ut i ferie. Og her sitter jeg, uten kamera og uten mulighet til å forevige ferieminnene...

Lenke til kommentar
Hva tror folket om kit-objektivet på dette kameraet?

I forhold til D70S og 350D ?

Til det første spørsmålet: Den stiller nok et sted midt i mellom. Etter hva jeg har forstått, er kvaliteten langt mer tilfredstillende enn EF-S 18-55, mens Nikons 18-70 fremdeles troner på toppen mht kitobjektiver. Den omtalte Sony-zoomen kan nok bedre sammenlignes med dem som leveres med de bedre Olympus-kit'ene.

 

Her er en review av Sony-objektivet:

http://www.popphoto.com/cameralenses/2700/...0mm-f35-56.html

 

Mindre forvrengning enn Nikkor-objektivet, og anmelder er generelt positivt overrasket over bildekvaliteten. Synd det har plast-feste...

Lenke til kommentar

Hei iHawkeye and Linuxguru,

 

I can understand your frustration, we are sitting in the same boat here.

 

But I have good news, we will send out 50 pieces of Sony Alpha 100 18-70 kits plus 10 pieces of the dubble zoom kit on Monday morning. I put both hands, legs and head on the block that we deliver on Monday. My helmet will not be needed.

 

In comparism: Sony Nordic gets 21 pieces on tuesday. For whole Scandinavia! So only some extremely few pieces will reach Norway in the end of next week.

 

We have promissed two things to our customers:

1.) We deliver first in Norway

2.) We deliver cheapest in Norway

 

We will stick to both promisses!

 

Our expected (not promissed) delivery date (12th of July/20th of July/27th of July 31st of July) was true and honnestly our information at these times. And it also reflected the experience of the last models from Sony that we always had several weeks before Sony Norge. However, we have to admit that Sony Norge is doing a better and better Job to market products as soon as they are available. This (not only) has also lead to a new delivery contract between Sony Norge and Japan Photo. So this race was probably the last one for a while with them...still fun though ;-)

 

Linuxguru: I don´t know which shop you have spoken to, but there is obviously a mixup. The "norsk utgave" is in Sony Norge hands, but we have never promissed any delivery of the "norsk utgave" at any time. And so we are not threatening Sony Norge with compensation. Our promiss was for the "Eu-model" wich is the same just with an printed english manual and Norsk manual on CD. And this promiss is of course on us so if other shops in Norway would have had the model before us, I had to wear my helmet...

 

You can´t imagine how glad we will be when the babies are in the customers hand from monday on *jeez*

 

Stephan

 

(Administrerende direktør

Japan Photo Holding Norge As)

Lenke til kommentar

DET lurer jeg og på, holdt på å bestille Kompletts alternativ der.

 

Når Komplett skriver at de venter 7stk på lager, vil det si at det er 7 av dem som venstes inn på lager som ikke er bestillt? Eller at det kun kommer 7?

Ser ut som at ventelisten hos JapanFoto kan bli lang fordi tilbudet har vart så lenge at mange har skrevet seg på det, så de som skriver seg opp nå i slutten vil muligens ikke få kameraet før om lengelenge, i alle fall mot å bestille hos en leverandør som kanskje får sine kameraer noe senere, dog har kortere venteliste.

Endret av Fulgu
Lenke til kommentar

Hei SFJ and Fulgu,

 

we have taken the extra lens out of our webshop, because we were not sure if we get it. But if you download our actual catalogue from the webside, you will see that we offer the extra lens 75-300 for only 999,- Nok. This is way too cheap (bad calculation) and we will raise the price on tuesday to 1.999,-

 

So if you want this lens for the 999,-, you have to write a mail to [email protected] or preorder it in one of our shops during monday the latest.

 

In the moment, we will be able to fullfill our preorders in the web completely and our preorders in the shops merely. The next delivery we expect in exactly 1 week. So customers ordering the Alpha now, will have to wait for appr. one week from monday on. This is an expectation, not a promiss. But in any case the ones who preorder until monday save 1000,- for the kit and 1000,- for the extra lens...the prices go up on monday evening...

 

thanks for your postings

 

Stephan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...