Gå til innhold

Sony DSLR-A100 kjøpe nå eller vente


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sony har nå lagt ut ny firmware versjon 1.02: http://support.sony-europe.com/DIME/digist...=en&m=DSLR-A100

 

 

The firmware update is to:

 

1. Address the symptom that in very rare cases, RAW format files may not be opened by the supplied image control software, Picture Motion Browser.

2. Improve image gradation when the shutter speed is 1 sec or longer.

3. Improve printed picture quality when the image is printed by Epson® printer under PRINT Image Matching.

 

Kan ellers anbefale dette forumet der det er mye diskusjon om kameraet.

http://forums.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1037

Lenke til kommentar

Forøvrig litt morsomt:

 

Så i går en diger Elkjøp kampanje hvor de reklamerte med Sony A100 kit til 8490,-.

 

Det er jo en tusing mer en jeg ga for kameraet under det flotte åpningstilbudet til Japanphoto for over en måned siden :D

 

Noen som har testet ut kameraet skikkelig etter å ha oppdatert firmwaren, i så fall noen merkbar forskjell?

Lenke til kommentar

Jeg kopierte filene i linken over til kameraet (root-nivå) og slo det på igjen (uten USBkabel tilkoblet), trykket playback-knappen, men det skjedde ingenting annet at det siste bildet jeg tok blir vist. Kom ingen "Ugrade firmware"-dialogboks. Kjøpte kameraet via Japanphoto jeg også. Har firmware 1.00 fra før og batteriet er fulladet. Hva gjorde dere andre da dere oppgraderte?

Lenke til kommentar
Jeg kopierte filene i linken over til kameraet (root-nivå) og slo det på igjen (uten USBkabel tilkoblet), trykket playback-knappen, men det skjedde ingenting annet at det siste bildet jeg tok blir vist. Kom ingen "Ugrade firmware"-dialogboks. Kjøpte kameraet via Japanphoto jeg også. Har firmware 1.00 fra før og batteriet er fulladet. Hva gjorde dere andre da dere oppgraderte?

6843596[/snapback]

 

Jeg hadde samme problem.

Fant ut at jeg måtte slette alle bilder på minnekortet.

Da fungerte det fint.

Lenke til kommentar
Hvem har sålangt handlet seg en A100 her? Og er dere fornøyde?

6846494[/snapback]

 

Jeg er nybegynner på DSLR og kjøpte A100 dobbeltzoom-kit etter å har vurderte litt forskjellige kameraer ut ifra tester og spesifikasjoner. Har ikke prøvd andre typer så jeg har litt vanskelig for å sammenligne.

 

Er i hvert fall strålende fornøyd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...