Linuxguru Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Her har man funnet ut hvordan man temmer støy på høy ISO med Sony A100: http://public.fotki.com/RickD/a100_noise_and_ev/ Overraskende stor forskjell allerede ved +0.3EV. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Kan man gjøre det samme på f.eks D80 eller andre DSLR og få enda lavere støynivå enn det allerede er på "default" på disse kamera? Eller er det bare programvaren i Alpha'en som ikke har tenkt på dette? I såfall tipper jeg en firmware oppgradering er rett rundt hjørnet Lenke til kommentar
Bombasa Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 Selv vil jeg tro det er kun programvaren på Sony A100 men det kan jo hende det hjelper på andre merker også. Lenke til kommentar
Daxis Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Sony har nå lagt ut ny firmware versjon 1.02: http://support.sony-europe.com/DIME/digist...=en&m=DSLR-A100 The firmware update is to: 1. Address the symptom that in very rare cases, RAW format files may not be opened by the supplied image control software, Picture Motion Browser. 2. Improve image gradation when the shutter speed is 1 sec or longer. 3. Improve printed picture quality when the image is printed by Epson® printer under PRINT Image Matching. Kan ellers anbefale dette forumet der det er mye diskusjon om kameraet. http://forums.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1037 Lenke til kommentar
Bombasa Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 (endret) Du mener sikkert at firmware versjon 1.01 er lagt ut og ikke firmware versjon 1.02? Eller er det noe jeg ikke finner? EDIT: Det var tydelig at det var jeg som ikke fant det for nå har jeg firmware versjon 1.02 i kamera. Endret 8. september 2006 av Bombasa Lenke til kommentar
Homey-Spur Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Forøvrig litt morsomt: Så i går en diger Elkjøp kampanje hvor de reklamerte med Sony A100 kit til 8490,-. Det er jo en tusing mer en jeg ga for kameraet under det flotte åpningstilbudet til Japanphoto for over en måned siden Noen som har testet ut kameraet skikkelig etter å ha oppdatert firmwaren, i så fall noen merkbar forskjell? Lenke til kommentar
Daxis Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Noen som har testet ut kameraet skikkelig etter å ha oppdatert firmwaren, i så fall noen merkbar forskjell? 6824575[/snapback] Har ikke testet noe selv, men jeg ser at det er andre som har testet: http://forums.dpreview.com/forums/readflat...thread=19922698 Lenke til kommentar
Caze Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Jeg kopierte filene i linken over til kameraet (root-nivå) og slo det på igjen (uten USBkabel tilkoblet), trykket playback-knappen, men det skjedde ingenting annet at det siste bildet jeg tok blir vist. Kom ingen "Ugrade firmware"-dialogboks. Kjøpte kameraet via Japanphoto jeg også. Har firmware 1.00 fra før og batteriet er fulladet. Hva gjorde dere andre da dere oppgraderte? Lenke til kommentar
Caze Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Løste det selv ved å hente ned filene fra en annen link: http://www.sonydigital-link.com/DIME/digis...l=en&c=fw#Step1 Da virket det... Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Hvem har sålangt handlet seg en A100 her? Og er dere fornøyde? Lenke til kommentar
Bombasa Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 Hvem har sålangt handlet seg en A100 her? Og er dere fornøyde? 6846494[/snapback] Jeg har handlet meg ett A100 og er stålende fornøyd. Ville ikke byttet det ut men noe annet. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Veldig fornøyd her også Lenke til kommentar
Daxis Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Jeg kopierte filene i linken over til kameraet (root-nivå) og slo det på igjen (uten USBkabel tilkoblet), trykket playback-knappen, men det skjedde ingenting annet at det siste bildet jeg tok blir vist. Kom ingen "Ugrade firmware"-dialogboks. Kjøpte kameraet via Japanphoto jeg også. Har firmware 1.00 fra før og batteriet er fulladet. Hva gjorde dere andre da dere oppgraderte? 6843596[/snapback] Jeg hadde samme problem. Fant ut at jeg måtte slette alle bilder på minnekortet. Da fungerte det fint. Lenke til kommentar
Daxis Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Hvem har sålangt handlet seg en A100 her? Og er dere fornøyde? 6846494[/snapback] Jeg er nybegynner på DSLR og kjøpte A100 dobbeltzoom-kit etter å har vurderte litt forskjellige kameraer ut ifra tester og spesifikasjoner. Har ikke prøvd andre typer så jeg har litt vanskelig for å sammenligne. Er i hvert fall strålende fornøyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå