Gå til innhold

Sony DSLR-A100 kjøpe nå eller vente


Anbefalte innlegg

Ja, jeg jobber i USA. Er der nå.. Så det blir ikke noe problem. Jeg har lov til å ha med meg "stasj" for 6000kr tilbake til norge hvis jeg har vært ute av landet mer enn 24 timer. SÅ da blir det nok et Sony fra USA, hvis ikek det er andre problemer, som menyer, oppgraderinger og slikt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Menyen er nok ikke annerledes om du kjøper i USA enn i Norge, evt. oppgraderinger gjøres vel via internett uansett. Filterfatning og lignende er den samme, korttype og lignende også. Og ettersom du er mye i USA, så har du sikkert strømoverganger og lignende som behøves, og har sikkert ikke problemer med å lese en engelsk bruksanvisning.

 

Eneste er da at du mister fem års reklamasjonsrett, og mulighet for support og "goodwill" fra norsk importør.

Lenke til kommentar
Selv kit-objektivet til 350D er bedre en dette.

6626738[/snapback]

 

Det er en meget alvorlig anklage du kommer med her! :) Lyst til å konkretisere litt? Jeg sitter med en så dårlig skjerm at jeg ikke tør vurdere noe som helst. "Purple Fringing Tunnel of Doom" så jo bra ut (utelukkende med tanke på KA) - riktignok med et veldig synlig untak i hjørnet.

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Hvis disse bildene er representative for Sony DSLR-A100 da trenger ikke de etablerte merkene frykte konkurranse:

http://www.dcresource.com/reviews/sony/dsl...w/gallery.shtml

Selv kit-objektivet til 350D er bedre en dette.

6626738[/snapback]

 

Merkelig innlegg. Vil anbefale deg (og andre) å ta en titt på bilder i dette forumet: http://forums.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1037

 

Eller henvises det til Phil Askeys test av det samme kamera (Phil Askey er en person med meget høy intigritet, og hans tester er av den høyeste standard):

 

- Comparing to Canon's 30D, a much better camera then 350D, Alpha only loses out on noise level on ISO 800 and ISO 1600, however, Alpha retains more details. In all other respects, the Alpha is equal to or better than Canon's 30D.

 

- Comparing to Nikon's D200, twice the money as the Alpha, the noise level is more or less the same. However, in some pictures, Alpha has more details as well. In addition, I like Alpha's color, but that's a non-issue, can be easily rendered in post production. In all comparisions, the Alpha, again, is equal to or better than Nikon D200.

Lenke til kommentar
Hvis disse bildene er representative for Sony DSLR-A100 da trenger ikke de etablerte merkene frykte konkurranse:

http://www.dcresource.com/reviews/sony/dsl...w/gallery.shtml

Selv kit-objektivet til 350D er bedre en dette.

6626738[/snapback]

 

Merkelig innlegg. Vil anbefale deg (og andre) å ta en titt på bilder i dette forumet: http://forums.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1037

 

Eller henvises det til Phil Askeys test av det samme kamera (Phil Askey er en person med meget høy intigritet, og hans tester er av den høyeste standard):

 

- Comparing to Canon's 30D, a much better camera then 350D, Alpha only loses out on noise level on ISO 800 and ISO 1600, however, Alpha retains more details. In all other respects, the Alpha is equal to or better than Canon's 30D.

 

- Comparing to Nikon's D200, twice the money as the Alpha, the noise level is more or less the same. However, in some pictures, Alpha has more details as well. In addition, I like Alpha's color, but that's a non-issue, can be easily rendered in post production. In all comparisions, the Alpha, again, is equal to or better than Nikon D200.

6626832[/snapback]

 

Hva mener du med merkelig innlegg.

Det må vel i tilfelle være bildene til dcresource.com det da må være noe galt med.

Skal bli spennede å lese testen til dette seriøse nettstedet.

Lenke til kommentar

Sakset dette fra nettstedet med de "dårlige" bildene sarom postet:

 

This is a preview of the Sony Alpha DSLR-A100. The camera shown here is pre-production, and features and look-and-feel are subject to change.

 

Kan jo være at sample bildene stammet fra dette kameraet?

Lenke til kommentar
Hva mener du med merkelig innlegg.

Det må vel i tilfelle være bildene til dcresource.com det da må være noe galt med.

Skal bli spennede å lese testen til dette seriøse nettstedet.

6626869[/snapback]

Merkelig fordi du:

- baserer oppfatningen av et kamera på én bildeserie

- baserer oppfatningen på bilder tatt med et "pre-production" kamera

- baserer oppfatningen om et kamera på en bildeserie tatt med en bestemt linse

 

Er det linsen eller kameraet du kritiserer?

 

Forøvrig: Sony er vel etablert? Kanskje ikke på slr, men siitter på den samme kunnskapen som KonicaMinolta, og har utmerkete kameraer i sin portefølje (R-1)

Lenke til kommentar

Nei. *Rød smiley med damp ut av ørene her*

 

JP og Posten skylder på hverandre, pakka ble i alle fall stående i Oslo med 3 AVVIK I PRODUKSJON-advarsler på sporinga i 5 dager, og jeg har ringt å purra på begge, JP lovet på fredag å få det oppover på lørdag med fly (Altså, det var det posten hadde lovet dem) Men jeg fikk i alle fall ikke ut noen pakke på Lørdag. *Kaste etter pusten*

All denne ventinga gjør meg usikker (EN UKE OVER LOVET ANKOMST.) og jeg ser litt rundt på andre alternativer. For dette synes jeg er dårlig, enten burde posten eller JP smiske med meg, eller i det minste holde meg oppdatert på hva som skjer, men gud vet hvems feil dette egentlig er.

Kjipt å forhåndsbestille noe, og få det en uke etter alle andre. Det er forresten en uke i dag, vet ikke om den er kommet nå heller.

Lenke til kommentar
Nei. *Rød smiley med damp ut av ørene her*

 

6627068[/snapback]

Du har min dypeste sympati og medfølelse (hvis det hjelper noe da...). Forstår hvordan du har det.

 

Men jeg er sikker på at du blir fornøyd. Selv brukte jeg timevis i butikker og på nettet før jeg bestemte meg, Og så falt altså valget på et kamera ingen engang hadde sett!

 

Alternativene er ikke så mange. Det vil du se når du pakker opp den oransje boksen, og tar kameraet i hendene.

 

Enig i at JP bør smiske litt. Ser at Linuxguru fikk seg en kameraveske. Sikker på at Stephan fra JP leser dette, og vil gjøre det samme for deg. Hallo Stephan! Wo bist du?

Lenke til kommentar
Hva mener du med merkelig innlegg.

Det må vel i tilfelle være bildene til dcresource.com det da må være noe galt med.

Skal bli spennede å lese testen til dette seriøse nettstedet.

6626869[/snapback]

Merkelig fordi du:

- baserer oppfatningen av et kamera på én bildeserie

- baserer oppfatningen på bilder tatt med et "pre-production" kamera

- baserer oppfatningen om et kamera på en bildeserie tatt med en bestemt linse

 

Er det linsen eller kameraet du kritiserer?

 

Forøvrig: Sony er vel etablert? Kanskje ikke på slr, men siitter på den samme kunnskapen som KonicaMinolta, og har utmerkete kameraer i sin portefølje (R-1)

6627024[/snapback]

 

Over bildeserien står følgende:

The camera used was a full production model.

Hvordan kan du da hevde at de er tatt med et "pre-production" kamera.

 

Selv om A100 bildene sikkert blir mye bedre med bedre optikk gjelder det også for 350D.

Lenke til kommentar

Det var jeg som hevdet dette, og om du leser ser du "hvordan" jeg kan det. Beklager om der var feil.

 

Det er en egen tråd for A100 vs 350D, ikke ødlegg denne med slikt, det er to forskjellige kameraer, med forskjellige egenskaper, der er bare å innse at det ene ikke er best på alt, du må prioritere. Men det skal nevnes at det skal mye til for å la et kamera i denne klassen skuffe deg, uansett hva man velger.

 

Hei SJF!

 

Du har min dypeste sympati og medfølelse (hvis det hjelper noe da...). Forstår hvordan du har det.

Litt sympati kommer alltid godt med, så takker for den :D

Men jeg er sikker på at du blir fornøyd. Selv brukte jeg timevis i butikker og på nettet før jeg bestemte meg, Og så falt altså valget på et kamera ingen engang hadde sett!

Haha, kjenner meg godt igjen i dette, vet ikke om du har lest trådene mine, men jeg gjør alltid god research før slike kjøp, og sjokkerte med selv ved å kjøpe ett usett og utestet kamera :D

Alternativene er ikke så mange. Det vil du se når du pakker opp den oransje boksen, og tar kameraet i hendene.

 

Får håpe på det ja :D

Endret av Fulgu
Lenke til kommentar

Jeg fikk dobbelkit'et på fredag, etter at JP-Stephan kjørte østlandet på kryss og tvers i søken etter et tilgjengelig dobbelkit. Det kalles service :) Veska var meget pen også. Har ikke fått brukt kameraet så mye enda, men jeg synes faktisk grepet er meget bra. Såvidt jeg husker, er det enda dypere og bedre enn grepet på D70s - selv om selve kameraet ikke er større enn EOS 350D.

Lenke til kommentar

Hei folkens, jeg har et spm.

 

Er det noen som har holdt både 350D, D70S og Sonys A100 i hendene?

Hvordan stiller Sonyen seg i forhold til disse to? Mtp. vekt og størrelse.

 

Gikk en runde downtown tromsø i dag, var innom her og der og kjente på 350D og D70S, og jeg må virkelig si at å vurdere mellom disse to, uten å ha kjent på dem er å skyte seg i foten, hadde ikke trodd 350D kom til å kjennes så liten å lekeaktig ut i forhold. Jeg har skutt litt med det før, men aldri D70S, og etter å ha kjent på den kan jeg trygt si at 350D er strøket av min liste i alle fall.

Er der ikke fælt foresten å gå inn i en ren fotosjappe og bli betjent av en 17 år gammel jente som tydlig har langt mindre peil enn deg selv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...