hockey500 Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 allikevel er php mest brukt som scriptspråk på web, og veldig få kompilerer php scripts for å kjøre dem. til dette bruker man litt mer utbredte språk som java, .NET, C, python etc... Uansett kan jeg tenke meg det er lurt å lære seg å bruke php til det det er lagd for i første omgang. og da trenger han en webserver 6380292[/snapback] PHP _er_ kompilatoren, alt "kompileres" før det kjøres, også PHP websider 6387384[/snapback] Kall det hva du vil, men jeg pleier heller å si at koden går gjennom en parser hver gang en bruker besøker siden. Så på en måte kan du vel kalle det en JIT compiler Når en kompilerer kode lager man enten binærkode eller mellomkode, jeg vil ikke si at php gjør noen av delene, men det kan godt hende jeg tar feil. Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 Jeg har nå bestillt boka Var litt dyr dog, så jeg håper at pengene er verdt det Ja.. Så var det det med server da.. Noen som orker å forklare godt til en fortapt sjel? Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) 1: google search: wampserver 2: last ned 3: installér 4: ferdig! men som sagt, boka dekker dette hvis du skal ha apache, mysql og php installert indeviduelt Endret 26. juni 2006 av hockey500 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 tenkte å legge inn en liten bokanmeldelse... "Webprogrammering i PHP" utgitt av TISIP-forlaget e en veldig grei bok å lese for å lære seg PHP og grunnleggende MySQL... Anbefales... Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 meget utfyllende anmeldelse... Lenke til kommentar
trondes Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=544234 Ble det vel nevnt noen bøker, og websider Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Webprogrammering i PHP boka er veldig bra for nybegynere. Har lest den selv. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Er grei den boka, ja, og den dekker deler av temaet sikkerhet på en veldig bra måte. HEr får du lære om blant annet farene ved, og hvordan du skal unngå SQL injection. At den er på norsk er jo også ett pluss, selv om språket stort sett er det samme for meg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå