Gå til innhold

Prøver å lære php

Anbefalte innlegg

allikevel er php mest brukt som scriptspråk på web, og veldig få kompilerer php scripts for å kjøre dem. til dette bruker man litt mer utbredte språk som java, .NET, C, python etc... Uansett kan jeg tenke meg det er lurt å lære seg å bruke php til det det er lagd for i første omgang. og da trenger han en webserver

6380292[/snapback]

PHP _er_ kompilatoren, alt "kompileres" før det kjøres, også PHP websider ;)

6387384[/snapback]

Kall det hva du vil, men jeg pleier heller å si at koden går gjennom en parser hver gang en bruker besøker siden. Så på en måte kan du vel kalle det en JIT compiler :hmm:

Når en kompilerer kode lager man enten binærkode eller mellomkode, jeg vil ikke si at php gjør noen av delene, men det kan godt hende jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+142

tenkte å legge inn en liten bokanmeldelse... :p

"Webprogrammering i PHP" utgitt av TISIP-forlaget e en veldig grei bok å lese for å lære seg PHP og grunnleggende MySQL... Anbefales... :)

Lenke til kommentar

Er grei den boka, ja, og den dekker deler av temaet sikkerhet på en veldig bra måte. HEr får du lære om blant annet farene ved, og hvordan du skal unngå SQL injection.

At den er på norsk er jo også ett pluss, selv om språket stort sett er det samme for meg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...