danfuruvarp Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Hei min Bmw 316 i får problemer når det regner og en stund etter på akkurat som den må tørke en stund før den er normal igjen, når det regner går motoren ujavnt på tomgang og truer med å stoppe, men når en gir gass så bare drar motoren ujavnt men går ellers ok. dte må ha noe med vann inntrenging et sted for det kommer ikke noen varsel lamper eller noe. har prøvd å bytte tennplugger, tennplugg ledninger og luft filter samt har prøvd kondensfjerner. Noen som har noen ide om hva det kan være for noe eller vært borte i det samme med sin bil? Lenke til kommentar
Patience Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 (endret) Du har byttet luftfilter sier du? Hm.. hvor billig var det? Har du sjekket for lekkasje rundt luftfilteret? Tror det skal gå an å spraye startspray rundt filteret. Øker motoren i turtall har du mest sannsynlig lekkasje der. En teori er at om du har kjøpt et luftfilter som er for tett, vil motoren forsøke å suge falskluft. Det merker du lite til i godt vær.. men i fukt og regn kommer symptomene.. Jeg tror du enten har lekkasje, for tett filter.. eller begge deler.. Endret 25. juni 2006 av Patience Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Du sier ingenting om årsmodell. Er det forgasserbil vil den få mindre luft når filteret blir vått og det blir som å kjøre med scoken på. Er det innsprøytningsbil kan det være så mangt. Lenke til kommentar
danfuruvarp Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 Du sier ingenting om årsmodell.Er det forgasserbil vil den få mindre luft når filteret blir vått og det blir som å kjøre med scoken på. Er det innsprøytningsbil kan det være så mangt. 6378466[/snapback] Når jeg skriver 316 I. står i for injektion det er en 1995 modell og er ganske sikker på at problemet ikke skyldes luftfilteret. Lenke til kommentar
kensyv Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 hvis jeg husker riktig så er det ikke elektronisk tenning på denne bilen ik sant? kan være sprekk i fordelerlokk eller noe sånt slik at det kommer fuktighet inn der og det blir overslag. prøv og bytt fordelerlokk og rotor Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Tror nok en E36 har elektronisk tenning ja Lenke til kommentar
danfuruvarp Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 Ja hver sylinder har sin egen "hjerne" som avgjør når den skal tenne. det må være noe elektronisk som blår vått siden det skjer når det regner eller jeg har høytrykk vasket bilen, noen i hele tatt som har vært borte i noe liknende? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 På biler med innsprøytning skal det ikke mere til en fukt i en kontakt som skaper lekasjestrømmer internt i kontakten til en eller annen føler for å få alskens merkelige utslag. Tror en kjapp verkstedtime hvor bilen kobles til en PC for å få diagnosen ville vært det enkleste og mest sansynlig det billigste. Lenke til kommentar
danfuruvarp Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 det har vært prøvd med verksted ja. den ene gangen når bilen var helt normal bledet ikke funnet noen feil,men når bilen var sånn køddete så slo den ut på alle sensorer og styresystemer, så hvet ikke ,men kanskje en kjapp tur til et ordentelig bmw verksted er noe. noen som hvet hva en slik time koster? forresten så skjer det med bilenn kun ved lave turtall men ved ca 2500 rpm så drar den og går normalt. Lenke til kommentar
danfuruvarp Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 Ingen som har noen bedre ideer om hva som kan gjøres for å få bilen til å gå normalt igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå