Jørnan Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Jeg fikk denne e-posten fra [email protected]: You have received Secure Message To read the message open attached file. User ID: ***bruker ID*** Password: ***passord*** Keep your password in a safe place. Sincerely, Encrypted E-mail Service, Gmail.com _________ http://wowflash.1gb.ru - COOL flash! Siden e-posten kommer fra [email protected] virker den jo veldig troverdig, men hvorfor kommer den til min vanlige e-postadresse (start.no) og ikke til min GMail adresse? Er det virus/spam eller liknende. Er en vedlagt fil på 33 byte som heter AntivirusReport.txt Trygt å åpne den? Takker for svar Lenke til kommentar
backup Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 txt-filer kan trygt åpnes, men pass på at AntivirusReport.txt ikke er et lurenavn som for eksempel AntivirusReport.txt.exe, AntivirusReport.txt.vbs, AntivirusReport.txt.bat eller enda smartere: AntivirusReport.txt .exe AntivirusReport.txt .vbs AntivirusReport.txt .bat fordi dobbelklikker du slike filnavn da kan du sitte i saksa. Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Det der er ikke en seriøs email. De har brukt email spoofing for å få det til å se ut som om at det kommer fra gmail. Ser du på reklamen som er helt nederst finner du raskt ut at dette er spam fra en russisk side. Tips ikke åpne AntivirusReport.txt. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 Takk for svar. Skremmende at det er så lett å sende e-post fra andre. Børkonskje rapporteres til Gmail? Det er jo ingen stor hemmelighet at det er siden det er lenket til å bunnen som står bak dette (vil jeg tro...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå